آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی


امروزه به دلیل املاح و رسوبات بالای آب شهری بسیاری از مردم درصدد تهیه دستگاه تصفیه آب برای استفاده در منزل هستند. برای اینکه دستگاه تصفیه آب عملکرد خوبی داشته باشد، باید نصب این دستگاه با رعایت اصول مهمی انجام شود، زیرا نصب اصولی دستگاه تصفیه آب مانع از خرابی و تعویض زود هنگام قطعات و اجزای دستگاه خواهد شد. توصیه می شود که اگر در این زمینه از آموزش کافی برخوردار نیستید حتما از سرویس کار ماهر دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم که نصب دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی را که معمولا استفاده بیشتری می شود، به طور کامل شرح دهیم.

 

طریقه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

 

برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت زیر عمل کنید:  


•    مهیا کردن فضای کافی برای قرار گیری دستگاه: سطح زیر سینک را تمیز کرده تا مخزن دستگاه به خوبی در زیر سینک جای گیرد. مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب دستگاه وجود داشته باشد. از آنجایی که فیلترهای کارتریج هر 3 تا 6 ماه یک بار باید عوض شوند، لازم است که در اطراف دستگاه نیز فضای کافی باشد.
•    نصب شیر: روی سینک محل مناسبی برای نصب شیر برداشت مشخص کنید. با دریل محل مورد نظر را ابتدا با مته 8 سوراخ کرده، سپس از مته شماره 12 استفاده کنید. سپس شیر برداشت را در محل مورد نظر قرار دهید. این کار باید با دقت کافی انجام شود.
•    اتصال دستگاه به آب شهری: پیش از هر کاری ابتدا آب سرد شهری را قطع کنید. در محل نصب دستگاه حتما باید یک شیر آب شهری مانند شیر ماشین لباسشویی یا ظرفشویی به نام شیر پیسوار وجود داشته باشد. شیر پیسوار را باز کنید. سه راهی استیل را نوار تفلن پیچیده و به لوله آب متصل کنید. شیر پیسوار را ببندید. شیر ورودی سایز ¼ را نوار تفلن پیچیده و به سه راهی استیل متصل کنید.
•    اتصال شیلنگ به شیر ورودی: یک متر و نیم شیلنگ تهیه کرده و آب را به شیر آب ورودی متصل کنید. در صورتی که شیر ورودی مجهز به اتصالات فیلتینگی است، شیلنگ را درون اتصال بفشارید. در مرحله اول 8 میلی متر و سپس 9 میلی متر از شیلنگ را به درون اتصال وارد کنید. اگر شیر ورودی دارای مهره فلزی می باشد، جهت نصب شیلنگ لازم است که شیلنگ از مهره نیز عبور کرده و به شیر پیچ گردد.
•    شیر آب ورودی را بسته و شیر فلکه منزل را باز کنید.
•    جایگذاری فیلترهای مراحل 1 تا 3 در هوزینگ ها: ابتدا توسط آچار مناسب هوزینگ ها را باز کنید. فیلترهای پیش تصفیه را از پوشش خود خارج کنید. فیلتر مرحله یک تا سه به ترتیب فیلترهای الیافی، کربن گرانول و کربن بلاک هستند. با آچار مخصوص هوزینگ ها را در محفظه محکم کنید. فیلتر سوم را در این مرحله در هوزینگ قرار ندهید.
•    شیر آب ورودی به دستگاه را باز کنید تا آب وارد فیلترهای پیش تصفیه شده و از هوزینگ سوم بیرون بریزد.
•     ظرفی را در محل هوزینگ سوم قرار دهید تا آب خارج شده در آن بریزد. حدود 5 لیتر آب سیاه از هوزینگ سوم خارج می شود.
•    شیر آب ورودی به دستگاه را ببندید.
•    نصب فیلتر کربن بلاک: در دستگاه تصفیه آب معمولاً فیلتر مرحله سوم، فیلتر کربن بلاک است، آن را در هوزینگ خود قرار دهید. در برخی موارد فیلتر مرحله سوم را فیلتر الیافی 1 میکرون قرار می دهند.
•    نصب فیلتر ممبران: درب هوزینگ فیلتر ممبران را باز کرده و ممبران را از سمتی که دارای دو اورینگ است، در محفظه خود قرار دهید.
•    درب هوزینگ ممبران را با آچار محکم ببندید.
•    نصب شیر مخزن ذخیره: یک متر شیلنگ را به شیر مخزن متصل کنید. سر دیگر شیلنگ به فیلتر پست کربن متصل کرده و ورودی فیلتر پست کربن را با علامت مشخص کنید.
•    اتصال دستگاه به مخزن تصفیه آب: ورودی فیلتر پست کربن را به مخزن ذخیره متصل کنید.
•    نصب فیلترهای مراحل بعدی: نیم متر شیلنگ را به فیلتر آخر دستگاه متصل کرده و سر دیگر شیلنگ را به شیر برداشت متصل کنید. در دستگاه های تصفیه آب فیلتر مرحله آخر می تواند فیلتر مینرال، قلیایی یا فیلتر آنتی باکتریال باشد.
•    اتصال خروجی پساب دستگاه: برای نصب خروجی پساب دستگاه می توان به سه روش عمل کرد، اما در هر سه روش، باید روی لوله سیفون سوراخی ایجاد شده و شیلنگ پساب خروجی به آن وصل شود. برای جلوگیری از ایجاد نشتی در این سوارخ از چسب آکواریوم استفاده کنید.
•    اتصال برق به دستگاه: دستگاه تصفیه آب را به برق متصل کرده و شیر آب ورودی به دستگاه را باز کنید. فرصت دهید که مخزن دستگاه پر شود. این کار حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد، سپس دستگاه خاموش می شود.
•    شیر برداشت را باز کرده و کل آب درون مخزن را تخلیه کنید، این کار را دو مرتبه انجام دهید. پس از آن دستگاه آماده استفاده می شود.

در این مقاله سعی شد که نکات مهم و کلی نصب دستگاه تصفیه آب خانگی بیان شود. اما همانطور که می دانید، جزییات انجام این فرآیند نیازمند تخصص بیشتری است. اگر در نصب دستگاه تصفیه آب خانگی از مهارت کافی برخوردار نیستید، به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه بیشتر، برای انجام این فرایند از نصاب دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید. کارشناسان فنی و متخصص مجموعه تصفیه آب آبین همه روز آماده پاسخگویی به نیازهای شما عزیزان هستند. بدین منظور می توانید با وبسایت www.abin.ir تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر