مصرف آب تصفیه شده قلیایی

مصرف آب تصفیه شده قلیایی


طبق تحقیقات پزشکی میزان PH خون و بدن در سلامتی انسان بسیار موثر هستند و افرادی که بدن و خون خود را با تغذیه مناسب در محدوده قلیایی حفظ می کنند، از سلامتی بیشتری برخوردار می باشند. بنابراین آشامیدن آب قلیایی برای سلامتی بسیار مفید است و می تواند به درمان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها کمک کند. آب تصفیه شده به دلایل مختلفی خاصیت اسیدی دارد. برای افزایش PH آب و قلیایی کردن آن بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی فیلتر قلیایی نصب می شود. در این مقاله به بررسی ویژگی های و فواید استفاده از آب قلیایی می پردازیم. 


آب قلیایی چیست؟


PH پارامتری برای اندازه گیری میزان اسیدی و بازی مواد مختلف است. این پارامتر در مورد آب نیز استفاده زیادی دارد و آب از نظر PH به سه دسته آب قلیایی، خنثی و اسیدی طبقه بندی می شود. آب قلیایی در واقع به آبی گفته می شود، که PH بالاتر از 7 دارد. در حالی که در PH آب مقطر دقیقا 7 است و نه خاصیت اسیدی دارد و نه بازی. همانطور که می دانید استفاده از آب مقطر (آب بدون املاح) برای سلامتی انسان بسیار مضر است، زیرا بدن بسیاری از املاح مورد نیاز خود را از طریق آب دریافت می کند. از طرفی استفاده از آب اسیدی نیز می تواند برای بدن انسان بسیار مضر باشد و باعث افزایش ابتلای انسان به بیماری ها شود. بهتر است که آب آشامیدنی حاوی مقدار کافی از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن باشد، با حل شدن این مواد در آب، PH آن افزایش می یابد. 

آب قلیایی معمولاً دارای مقادیر کافی از موادی مانند منیزیم، کلسیم و .. می باشد و استفاده از آن به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان برای بدن بسیار مفید است. PH این آب با PH مورد نیاز بدن کاملاً سازگار است و دیگر معایب آب اسیدی را ندارد. اگر چه آب قلیایی دارای معایبی نیز می باشد، اما این معایب در مقایسه با مزیت های منحصر به فرد آن ارزش پایین تری دارد.

 

مزیت های آب قلیایی


همانطور که گفته شد مصرف آب آشامیدنی قلیایی از بروز عوارض و بیماری ها در بدن جلوگیری می کند و دارای مزیت های زیر است:


•    جلوگیری از پیری زودرس و دهیدراته شدن پوست
•    جلوگیری از ابتلا به سرطان های پوستی و سایر سرطان ها
•    پاکسازی کبد و دستگاه گوارش
•    بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا
•    افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن
•    کاهش چربی در بدن
•    حذف آلاینده های اسیدی آب
•    بهبود عملکرد کلیه و مفاصل

 

روش های تولید آب قلیایی

 

آب قلیایی به آب یونیزه شده نیز مشهور است و همانطور که گفته شد مصرف آن برای سلامتی انسان بسیار مفید است. آب با خاصیت قلیایی را به طور کلی می توان به روش های زیر تولید کرد:


•    افزودن مقداری قطره PH به آب: این قطره در داروخانه ها به فروش می رسد و حاوی مقداری یون هیدروکسید می باشد. با افزودن این ماده به آب، آب خاصیت قلیایی پیدا می کند. البته این، روش دقیقی برای تولید آب قلیایی نیست و میزان PH نهایی آب قابل اندازه گیری نمی باشد. به این دلیل استفاده از این روش برای تولید آب قلیایی چندان توصیه نمی شود.


•    استفاده از آهنربای مغناطیسی: اگر چه از این روش می توان برای یونیزه کردن مولکول های آب استفاده کرد، اما عملکرد مناسب استفاده آهنربا به این منظور تاکنون به اثبات نرسیده است.


•    استفاده از فیلتر تصفیه آب قلیایی: از این فیلتر تصفیه آب جهت تولید آب یونیزه شده و قلیایی استفاده می شود. با به کارگیری فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب خانگی می توان تا میزان دلخواه آب قلیایی تولید کرد. در ادامه با عملکرد و مراحل فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب قلیایی بیشتر آشنا می شویم.

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی


دستگاه تصفیه آب قلیایی بهترین و پیشرفته ترین روش برای تولید آب یونیزه شده و قلیایی است. عملکرد این دستگاه مشابه دستگاه های اسمز معکوس است، اما در آن علاوه بر فیلترهای تصفیه آب دیگر از فیلتر قلیایی (آلکالاین) نیز استفاده می شود. در این روش با عبور جریان برق از آب یون های موجود در آب جدا شده و یون های مثبت و اسیدی آب جذب می شوند. بنابراین تنها ذرات منفی از فیلتر قلیایی خارج شده و آب تولید شده به این روش آب قلیایی یا یونیزه خواهد بود. در واقع فیلتر قلیایی با افزودن مواد معدنی مورد نیاز بدن نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم به آب، آن را از حالت اسیدی خارج کرده و سبب تولید آب قلیایی (یا آب معدنی) می شود. البته باید دقت داشت که فیلتر قلیایی به تنهایی سبب تصفیه آب نخواهد شد و لازم است که به همراه دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده شود. فیلتر قلیایی در صورت نیاز و درخواست مشتری بر روی دستگاه تصفیه آب خانگی نصب می شود. هزینه ای که بابت نصب فیلتر قلیایی بر روی دستگاه می کند، به نسبت مزایایی که دارد، کاملا به صرفه می باشد. 

به منظور خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی با مجموعه تصفیه آب آبین به عنوان بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی اصل تماس بگیرید. کارشناسان تیم ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اصل تایوان به شما هستند.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر