تعویض ممبران تصفیه آب خانگی

تعویض ممبران تصفیه آب خانگی


در دستگاه های تصفیه آب خانگی که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند، فرآیند اصلی تصفیه آب توسط فیلتر ممبران انجام می شود. این فیلتر معمولاً در مرحله چهارم فیلتراسیون و پس از فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه قرار می گیرد. به دلیل اهمیت فیلتر ممبران در تصفیه آب بدیهی است، که هر چه از فیلتر ممبران مرغوب تری استفاده شود، آب تولید شده توسط دستگاه نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت. تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی به نگهداری و سرویس منظم احتیاج دارند و یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب است. در این مقاله با اصول مهم تعویض فیلتر ممبران خانگی بیشتر آشنا می شویم.

 

آموزش تعویض فیلتر ممبران خانگی


همانطور که می دانیم اختلال در عملکرد فیلتر ممبران می تواند سبب کاهش کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب شود. اگر اطمینان حاصل کردید که این مساله به دلیل خرابی فیلتر ممبران تصفیه آب می باشد، لازم است هر چه سریعتر به تعویض آن اقدام شود. برای این کار می توانید به روش زیر عمل کنید:


1-    ابتدا دستگاه را از برق خارج کرده و شیر اصلی آب ورودی به دستگاه را ببندید.
2-    بهتر است که دستگاه تصفیه آب را در مکان مناسبی قرار دهید، تا تسلط بیشتری بر دستگاه داشته باشید.
3-    مطمئن شوید که شیلنگ ها در دستگاه کاملاً  آزاد هستند و از فشار آوردن به شیلنگ ها خودداری کنید.
4-    اگر شیلنگ های متصل شده به اتصالات و فیلترهای دستگاه کوتاه هستند، در ابتدای کار شیلنگ ها را از جای خود خارج کنید.
5-    شیلنگ ورودی به هوزینگ ممبران را باز کنید.
6-    هوزینگ ممبران را چرخانده و آن را باز نمایید.
7-    فیلتر ممبران را به کمک انبردست از هوزینگ بیرون آورید.
8-    فیلتر ممبران جدید را از سلفون خود خارج کرده و آن را آماده کنید.
9-    قسمت بزرگتر فیلتر ممبران که واشر ضخیم و سیاه رنگی دارد، بخش بالایی ممبران محسوب می شود و قسمت دیگری که دو عدد اورینگ دارد، بخش انتهایی فیلتر ممبران است.
10-  طبق دستورالعمل ممبران اول، ممبران جدید را در هوزینگ قرار داده و با کمی ضربه آن را در محل خود به خوبی جای دهید. بهتر است که برای این کار از انبردست یا آچار مناسب استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که اگر ممبران به خوبی در محفظه خود قرار نگیرد، احتمال مخلوط شدن آب تصفیه شده و آب دور ریز با یکدیگر وجود دارد.
11-   پس از بستن محفظه ممبران و اتصال شلینگ آن، دستگاه را روشن کرده و عملکرد آن را به صورت زیر بررسی کنید.
12-   شیر ورودی آب به مخزن دستگاه را بسته و شیر برداشت را باز کنید تا دستگاه تصفیه آب شروع به کار کند.
13-   با استفاده از دستگاه TDS کیفیت آب تصفیه شده را چندین مرتبه و در فواصل زمانی مختلف بررسی کنید.
14-   اگر TDS آب نسبت به آب شرب شهری بسیار کمتر باشد، احتمالا تمام اجزای دستگاه عملکرد مناسبی دارند.

 

نصب و تعویض فیلتر ممبران حساسیت بالایی دارد و بهتر است که برای این کار از سرویس کار مجرب کمک گرفته شود. اگر در طی مراحل بالا با تردید مواجه شدید، بهتر است که برای این کار از کارشناس مجرب کمک بگیرید، زیرا انجام اشتباه هر مرحله از این فرآیند می تواند سبب اختلال در عملکرد دستگاه تصفیه آب و خرابی آن شود. کارشناسان تصفیه آب آبین با سال ها تجربه در این حوزه آماده خدمت رسانی به مصرف کنندگان عزیز هستند. برای رفع ایرادات و مشکلات دستگاه تصفیه آب خود می توانید با متخصصان تیم ما تماس بگیرید.

 

زمان تعویض فیلتر ممبران خانگی

 

وظیفه اصلی حذف آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب در دستگاه تصفیه آب خانگی بر عهده فیلتر ممبران می باشد، بنابراین لازم است که برای تصفیه بهتر آب توسط دستگاه به این فیلتر توجه بیشتری داشته باشیم. عمر مفید فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی معمولاً 2 سال می باشد، اما ممکن است، در زمان کوتاه تری نیاز به تعویض آن باشد. برخی از عواملی که در طول عمر فیلتر ممبران موثر هستند، به صورت زیر می باشند: 


•    میزان مصرف آب تصفیه شده: هر چه فیلتر ممبران میزان بیشتری آب تصفیه کند، زودتر اشباع می شود و در نتیجه نیاز به تعویض آن می باشد. 
•    کیفیت آب شهری: در صورتی که آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب زیاد باشند، فیلتر ممبران زودتر اشباع می شود. 
•    کیفیت فیلترهای پیش تصفیه: کیفیت فیلترهای پیش تصفیه (فیلتر الیافی و دو فیلتر کربنی) و تعویض به موقع آن ها در طول عمر فیلتر ممبران موثر هستند. 
•    کیفیت فیلتر ممبران: فیلتر ممبران در صورتی که کیفیت پایینی داشته باشد، زودتر خراب می شود. 

 

گروه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع فیلترهای ممبران اصل و اورجینال در بازار ایران است و مشتریان خود را از خدمات پس از فروش رایگان خود برخوردار می سازد. چنانچه برای انتخاب و خرید فیلتر ممبران با کیفیت و یا تعویض ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی به کمک نیاز دارید، با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر