ظرفیت دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های افزایش آن

ظرفیت دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های افزایش آن

به صورت کلی دستگاه های تصفیه آب، ظرفیت مشخصی برای تصفیه آب دارند و بر این اساس است که دارای کاربردهای مختلفی به عنوان دستگاه های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی می باشند. در واقع دستگاه های تصفیه آب بر اساس کاربرد، توانایی مشخصی برای تصفیه آب دارند و تمام پارامترهای لازم هم مثل نوع فیلترها با توجه به این موضوع برای ساخت آنها در نظر گرفته می شود. 

مشاوران ما در مجموعه آبین با سال ها تجربه در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی، با ارائه مشاوره رایگان برای خرید کالا با شما در ارتباط هستند. بر این اساس تصمیم گرفتیم تا به بررسی یکی از پر تکرار ترین پرسش های شما در زمینه عملکرد دستگاه های تصفیه آب خانگی بپردازیم، آب قابل برداشت از دستگاه های تصفیه آب خانگی چه میزان است؟

پاسخ این پرسش ها در میزان ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی برای فیلتراسیون آب می باشد. با یک نگاه کلی می توان فهمید که در اکثر موارد ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی به اندازه 50 گالن در شبانه روز معادل با 185 لیتر* است. 

*میزانی که گفته شد ظرفیت اسمی دستگاه های تصفیه آب خانگی است، که با توجه به پارامترهای مختلف قابل تغییر می باشد؛ اما با توجه به نظرات کارشناسان ظرفیت عملی دستگاه تصفیه آب خانگی با در نظر گرفتن مواردی مثل سختی آب ورودی، نوع آلاینده های آب، عمر مفید فیلترها و... به اندازه 75 درصد از ظرفیت اسمی دستگاه است. 

ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی چقدر است؟


ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس نیاز می تواند بیشتر از 50 گالن هم باشد، در جدول زیر انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را با توجه به میزان ظرفیت بررسی می کنیم: 

نوع دستگاه

ظرفیت اسمی (لیتر در شبانه روز)

ظرفیت عملی (لیتر در شبانه روز)

ظرفیت عملی (لیتر در ساعت)

دستگاه های تصفیه آب خانگی 50 گالن

185

138

5/8

دستگاه های تصفیه آب خانگی 75 گالن

277

208

8/6

دستگاه های تصفیه آب خانگی 100 گالن

320

240

10


میزان آب قابل برداشت در دستگاه های تصفیه آب خانگی چقدر است؟


میزان آب تصفیه شده در دستگاه های تصفیه آب خانگی به اندازه 185 لیتر در شبانه روز است و با توجه به این می توان فهمید که میزان آب تصفیه شده در دستگاه های تصفیه آب خانگی به اندازه 5/8 لیتر در ساعت می باشد، اما به این نکته حتما توجه کنید که میزان آب قابل برداشت در دستگاه های تصفیه آب خانگی به این اندازه نیست. برای فهم راحت این موضوع، باید به بررسی ساختار دستگاه پرداخت. 

ممبران ها اصلی ترین فیلترهای تصفیه آب، برای حذف آلاینده های آب می باشند و توانایی حذف آلاینده ها را با دقت 99 درصد دارند. روند دقیق فیلتراسیون آب در فیلتر ممبران موجب شده تا تصفیه آب به کندی انجام شود، به همین دلیل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از مخزن های ذخیره استفاده می شود تا آب تصفیه شده همیشه قابل برداشت باشد. 

با استناد به نکته ای که گفته شد می توان نتیجه گرفت که میزان آب قابل برداشت در دستگاه های تصفیه آب خانگی با ظرفیت مخزنی که در آن تعبیه می شود ارتباط مستقیمی دارد. ظرفیت مخزن های ذخیره در دستگاه های تصفیه آب خانگی متفاوت است و می تواند به اندازه 1، 2، 2/5، 3/2، 4/2، 4/4، 5 و 5/5 گالن در شبانه روز باشد، اما رایج ترین نوع مخزن های دستگاه های تصفیه آب خانگی با ظرفیتی به اندازه 3/2 گالن می باشند. 

مخزن های 3/2 گالن می توانند 12 لیتر آب تصفیه شده را در اختیار شما قرار بدهند، که این میزان پاسخ گوی نیاز یک خانواده می باشد. در این زمینه باید به این نکته هم اشاره کرد که در صورت وجود مشکل در مخرن های ذخیره آب*، میزان آب قابل برداشت کاهش پیدا می کند که در این زمینه باید از کمک متخصصان مربوطه برای برطرف کردن آنها استفاده کنید. 

*برخی از رایج ترین دلایل پر نشدن مخزن های ذخیره آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل موارد زیر می شود: 

1.    پایین آمدن فشار هوای داخل مخزن
2.    مشکلات موجود در اتصالات
3.    سوراخی مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب

بروز این مشکل می تواند باعث افت فشار آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی شود و میزان آب خروجی از دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

عملکرد دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورتی است که با هر بار برداشتن حتی یک لیوان آب، دستگاه به سرعت شروع به کار می کند و در واقع مخزن دستگاه به هیچ عنوان خالی از آب نمی شود. اما در صورتی که تمام آب تصفیه شده را یک باره برداشت کنید، باید برای پر شدن مجدد مخزن ذخیره آب کمی صبر کنید. 


روش های افزایش ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی 


آیا به این موضوع فکر کردید که درصورت نیاز به تغییر کاربری دستگاه های تصفیه آب خانگی چطور می توان ظرفیت آنها را تغییر داد؟ 

در مواردی ممکن است بعد از مدتی استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی، بخواهید در مکانی از آن استفاده کنید که نیاز بیشتری به آب تصفیه شده در آن باشد. در این صورت نیاز به ایجاد تغییراتی در ساختار دستگاه، برای افزایش ظرفیت آن می باشد. به صورت کلی عوامل زیر در تعیین ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی تاثیر گذار هستند: 

1- ممبران: ممبران ها، اصلی ترین فلیترهای تصفیه آب خانگی برای تعیین ظرفیت دستگاه می باشند و در واقع ظرفیت کلی سیستم های تصفیه آب بر اساس توان ممبران ها در تصفیه آب مشخص می شود. در کنار ظرفیت، سطح کیفی ممبران ها هم در ظرفیت آب تصفیه شده تاثیر گذار می باشد و هر چقدر سطح کیفی ممبران بالاتر باشد توان مطلوب تری را برای تصفیه آب و طول عمر بیشتر را دارد. 

2- پمپ: نحوه فیلتراسیون آب در فیلترهای ممبران با استفاده از فشار اسمزی می باشد و به همین دلیل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی پمپ تعبیه می شود. افزایش فشار آب ورودی به فیلترهای ممبران می تواند یکی از مهم ترین عواملی باشد که در ظرفیت فیلترهای ممبران برای تصفیه آب تاثیر گذار است. 

3- تعویض به موقع فیلترهای تصفیه آب خانگی: مدتی بعد از کارکرد فیلترهای تصفیه آب خانگی، اشباع می شوند و بر این اساس دارای طول عمر مشخصی می باشند. تعویض به موقع فیلترهای تصفیه آب خانگی از مهم ترین عواملی است، که در تغییر ظرفیت دستگاه برای تصفیه آب موثر می باشد. 

4- مخزن: همان طور که گفته شد میزان آب تصفیه شده و قابل برداشت در دستگاه های تصفیه آب خانگی به اندازه و ظرفیت مخزن ذخیره بستگی دارد. در این زمینه باید به این موضوع هم توجه کرد که سرویس دهی مخزن های ذخیره آب می تواند در جلوگیری از بروز مشکل در مخزن های ذخیره آب موثر باشد و این موضوع در ظرفیت آب قابل برداشت و تصفیه شده هم تاثیر گذار است. 

بر اساس مواردی که گفته شد می توان با ارتقا تمام قطعات و فیلترهای موثر در ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی، میزان آب خروجی از دستگاه را افزایش داد. در صورت تمایل می توانید با استفاده از ترفندهای زیر ظرفیت دستگاه تصفیه آب خانگی را افزایش بدهید: 

1.    از ممبران های تصفیه آب با ظرفیت بیشتر استفاده کنید. 
2.    فشار آب ورودی به ممبران ها را با تغییر در پمپ افزایش بدهید. 
3.    میزان آب ورودی به دستگاه را بیشتر کنید. 
4.    فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب خانگی (فیلتر الیافی، کربن گرانول، کربن بلاک، فیلتر پست کربن، مینرال و...) را تعویض کنید. 
5.    حجم و ظرفیت مخزن را افزایش دهید. 


در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به وب سایت تصفیه آب آبین با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
شافقی
شافقی
سلام ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی با همدیگه فرق می‌کنه این جدولی که اینجا گذاشتین خیلی بهم کمک کرد.
ارسال نظر