طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی خود را به چه شرکتی بسپارم؟

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی خود را به چه شرکتی بسپارم؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO از کجا بخرم؟ معتبر ترین فروشگاه‌های آنلاین برای خرید آب شیرین کن‌های صنعتی کدام اند؟ مراحل طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی به چه صورتی است؟ بعد از خرید توجه به چه نکاتی برای راه‌اندازی سیستم لازم است؟ 


مهم ترین نکته برای ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO در عبارت «طراحی اصولی و دقیق آب شیرین کن‌های صنعتی RO» خلاصه می‌شود.


 در واقع مهم ترین پارامتری که در عملکرد آب شیرین کن‌های صنعتی تاثیر گذار است، طراحی دقیق آن و سپردن پروژه طراحی و ساخت دستگاه به افرادی است که با داشتن سال‌ها تجربه، دانش لازم را برای ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی دارند.


در این زمینه حتما برای شما جالب است که بدانید مهم ترین ویژگی‌هایی که یک فروشگاه معتبر برای طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی باید داشته باشد چیست؟ مهم ترین پارامترهایی که فروشگاه تصفیه آب معتبر برای طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی باید داشته باشد، موارد زیر هستند.

 

نکات مهم برای طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی

 

ویژگی‌هایی که یک شرکت معتبر برای طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی باید داشته باشد، موارد زیر هستند:

 

بررسی دقیق آنالیز آب ورودی

 
مهم ترین لازمه ای که برای طراحی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی RO باید به صورت دقیق آن را بررسی کرد، آنالیز آب ورودی است. در واقع تمام مجموعه‌هایی که اعتبار و تجربه کافی را در طراحی آب شیرین کن‌های صنعتی داشته باشند، حتما در اولین قدم برای طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب آنالیز آب خام و ورودی به دستگاه را بررسی می‌کنند. 


دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی دست دوم نخرید!!!!!


اگر آنالیز آب ورودی برای طراحی هر نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی لازم است، چطور برخی از افراد دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی دست دوم خریداری می‌کنند؟ 


با توجه به اینکه گفته شد مهم ترین پارامتر برای طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، آنالیز آب ورودی است و این موضوع تاثیر بسیار بالایی را در عملکرد آنها دارد، خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی دست دوم کاملا اشتباه است.


در کنار این استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی دست دوم که توانایی اولیه را برای تصفیه آب ندارند، باعث گرفتگی فیلترهای ممبران، خرابی پمپ، بروز مشکل در سیستم پیش تصفیه و ... می‌شود.


نوع آب ورودی به سیستم‌های تصفیه آب صنعتی RO می‌تواند شامل آب لب شور، سطحی یا آب دریا شود. طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌تواند با توجه به نوع آب ورودی کاملا متفاوت باشد، به عنوان اولین نکته، به این موضوع توجه کنید که، نوع ممبران‌های صنعتی برای تصفیه آب لب شور و دریا تفاوت دارد. در کنار ممبران‌ها، سطح کیفی آب خام و ورودی به دستگاه می‌تواند در تعیین نوع اتصالات، نوع پمپ و به صورت کلی طراحی سیستم تاثیر گذار باشد. 


با توجه به این می‌توان دریافت که اولین و مهم ترین مشخصه یک فروشگاه معتبر برای طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO بررسی آنالیز آب ورودی به دستگاه است. 

 

توجه به میزان مصرف آب و سطح کیفی ایده آل آب خروجی 


برخی از کاربردهای آب شیرین کن‌های صنعتی می‌تواند شامل مواردی مثل صنایع کشاورزی، غذایی، داروسازی و ... شود. نوع سیستم تصفیه آب و سطح کیفی ایده آل آب خروجی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با توجه به کاربرد آنها می‌تواند کاملا متفاوت باشد، همین موضوع باعث شده تا مجموعه‌های معتبر برای طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی بعد از آنالیز آب ورودی، به بررسی کاربرد دستگاه توجه ویژه ای داشته باشند. 


به طور مثال برای ساخت دستگاه‌های تصفیه آب در صنایع غذایی حتما باید به سطح کیفی آب و قابل شرب بودن آن در طی مراحل ساخت به صورت ویژه ای توجه کرد. 
در کنار سطح کیفی آب ورودی، باید به این موضوع هم توجه کنید که دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت مشخص می‌شوند و میزان آب مصرفی در سیستم باید به صورت دقیق تعیین شود. قیمت انواع دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با توجه به این موضوع کاملا متفاوت است و این نکته در طراحی سیستم هم تاثیر‌گذار است.

 

پیش بینی حدودی هزینه‌های راه‌اندازی آب شیرین کن صنعتی


اگر طراحی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی را به افراد با تجربه ای سپرده باشید، با توجه به اطلاع کافی از هزینه قطعات دستگاه می‌توانند محدوده هزینه راه‌اندازی دستگاه را پیش بینی کنند. اطلاع از این موضوع می‌تواند به شما در مدیریت هزینه‌ها و برآورد حدودی هزینه‌های ناشی از خرید دستگاه کمک قابل توجهی داشته باشد. 


«در این مرحله برای طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی می‌توانید برند قطعاتی را مثل پمپ و وسل به صورت دقیق مشخص کنید. در این راستا می‌توانید از فروشگاه مورد نظر لیست کامل قطعات و برندهای آن را دریافت کنید.»


هزینه‌هایی که تعیین کننده قیمت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی است، شامل مواردی مثل ظرفیت دستگاه، برند قطعات، پیش تصفیه دستگاه و ... می‌شود.

 

انتخاب مناسب ترین سیستم پیش تصفیه 


یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در ساختار آب شیرین کن‌های صنعتی، می‌تواند در عملکرد آن به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد، نوع پیش تصفیه سیستم RO است. در واقع تعیین نوع پیش تصفیه می‌تواند تا حد زیادی در عملکرد کلی و طول عمر قطعات دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی مؤثر باشد. 


به همین دلیل طراحی دقیق نوع پیش تصفیه برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی یک از الزامات طراحی آب شیرین کن‌های صنعتی است. سیستم‌های پیش تصفیه می‌توانند با تنوع بسیار بالایی در ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به کار بروند. در مقاله پیش تصفیه آب شیرین کن‌های صنعتی اسمز معکوس می‌تواند انواع پیش تصفیه را به صورت دقیق بررسی کنید. 

 

شبیه سازی دقیق سیستم با نرم افزارهای مرتبط


برای طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی به صورت اصولی، باید تمام استانداردهای لازم را بررسی کرده و مطابق با آنها عمل کنید. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی‌های طراح حرفه ای دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی این است که از تمام استانداردهای معتبر برای طراحی دستگاه اطلاع کافی دارد. 


از مهم ترین اقدامات لازم برای طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، شبیه سازی آن با استفاده از نرم افزارهایی مثل Wave و Rosa است. استفاده از این نرم افزارها، از الزامات طراحی دستگاه نیست، اما با استفاده از آن می‌توان تمام مشکلات احتمالی را بررسی و برطرف کرد. در واقع طراحی و شبیه سازی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با استفاده از نرم افزارها، توسط افراد حرفه ای در این راستا انجام می‌شود. 


بعد از تکمیل مراحل طراحی و در صورت لزوم شبیه سازی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با استفاده از نرم‌افزار، برطرف کردن تمام مشکلاتی که می‌تواند در ساختار دستگاه بروز کند توصیه می‌شود.

 

تعیین میزان دقیق هزینه‌های راه اندازه و نگهداری سیستم RO


بعد از تکمیل طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، تعیین میزان دقیق هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد. افرادی که تجربه کافی را برای طراحی آب شیرین کن‌های صنعتی داشته باشند، حتما توانایی‌های لازم را هم برای طراحی و ساخت بهینه دستگاه را که قیمت تمام شده آن به صرفه باشد دارند. هزینه‌های ناشی از نگهداری دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • هزینه برق مصرفی: بیشترین برق مصرفی در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی ناشی از پمپ RO است، گرچه پمپ‌های طبقاتی معمولا مصرف برق بالایی ندارند اما میزان برق مصرفی در آن می‌تواند با توجه به میزان آلاینده‌های آب ورودی هم تغییر کند.

 

  • هزینه تعویض و سرویس دهی قطعات دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی: طول عمر فیلترهای ممبران و سایر فلیترهایی که در ساختار آب شیرین کن‌های صنعتی استفاده می‌شود، مشخص شده و تعویض آنها یکی از مواردی است که در سرویس دهی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی انجام می‌شود. 

 

  • هزینه خرید آنتی اسکالانت و مواد شیمیایی: در پیش تصفیه سیستم‌های RO از مواد شیمیایی مختلف، استفاده می‌شود که تزریق آن در سیستم یکی از هزینه‌های ناشی از نگهداری دستگاه است. معمولا میزان دوز مورد نیاز برای تزریق آنتی اسکالانت با توجه به طراحی آن متفاوت و با توجه به این موضوع هم هزینه آن متغیر است.

 

خدمات بعد از فروش و سرویس دهی دستگاه تصفیه آب صنعتی 


یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی توجه به آن اهمیت زیادی دارد، نصب اصولی و سرویس دهی دوره ای آن است. راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی باید توسط افراد متخصص و با دانش کافی انجام شود، تا در ادامه هیچ مشکلی در ساختار دستگاه تصفیه آب شما ایجاد نشود. بعد از نصب دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی هم برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در دستگاه و یا تعویض فیلترهای ممبران استفاده از کمک افراد متخصص اهمیت زیادی دارد. 


به همین دلیل است که توصیه می‌شود دستگاه تصفیه آب صنعتی را از فروشگاهی تهیه کنید، که ضمن طراحی اصولی و دقیق سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، خدمات بعد از فروش دقیق و اصولی هم داشته باشند. این موضوع می‌تواند در طول عمر و راندمان کلی سیستم تصفیه آب هم به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد. 


اهمیت دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی 


اگر قصد خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی را دارید، حتما به این موضوع برخورد کرده اید، که استفاده از مشاوره افراد متخصص در این زمینه اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. کارشناسان می‌توانند تمام اطلاعات لازم را برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی در اختیار شما بگذارند، با کمک گرفتن از افراد متخصص پروسه خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی هم کوتاه می‌شود. 


همین موضوع باعث شده تا ارائه مشاوره یکی از مهم ترین پارامترهای یک فروشگاه معتبر برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO محسوب شود. 


سایت تصفیه آب آبین با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. کارشناسان فنی مجموعه ما بعد از دریافت آنالیز آب ورودی و بررسی آن، تمام اطلاعات مورد نیاز را در زمینه مراحل طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی در اختیار شما قرار می‌دهند. قصد ما از ارائه مشاوره، تنها راهنمایی شما برای اطلاع از نحوه طراحی دستگاه است، در صورت تمایل با مراجعه به www.abin.ir با ما در ارتباط باشید. 


آبین ارائه دهنده خدمات دستگاه های تصفیه آب صنعتی


یکی از معتبرترین مراکز برای خرید تجهیزات تصفیه آب در ایران، فروشگاه اینترنتی آبین است. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید ملزومات تصفیه آب از جمله فیلترها، دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و سختی‌گیر شناخته می‌شود.


وبسایت آبین برترین فروشگاه آنلاین در حوزه خدمات تصفیه آب صنعتی است. این شرکت محصولات و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آبین برای سهولت خرید شما، خدمات مشاوره رایگان را در نظر گرفته است.


با مراجعه به سایت آبین می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید با شماره 79137-021 تماس بگیرید و به صورت رایگان با کارشناسان آبین مشورت کنید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
بهمن غریب
بهمن غریب
ممنون از اطلاعات مفید وسودمندشما
ارسال نظر