مهم ترین موارد در نصب و تعویض مخزن تصفیه آب

مهم ترین موارد در نصب و تعویض مخزن تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس سرعت پایینی در تولید آب تصفیه شده دارند و به این دلیل از مخزن جهت ذخیره آب تصفیه شده در دستگاه، استفاده می شود. به این صورت آب در هر زمان به مقدار مورد نیاز در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. مخزن دستگاه همانند دیگر اجزای آن دچار خرابی می شود و باید تعویض شود. 


استفاده طولانی مدت از مخزن تصفیه آب می تواند موجب تجمع میکروب ها در سطح داخلی مخزن و تغییر بو و طعم آب تصفیه شده گردد. در این مورد با ضد عفونی کردن مخزن، مشکل بر طرف می شود. مخزن تصفیه آب باید به طور متوسط هر 3 الی 4 سال یک بار ضد عفونی شود. ولی در برخی از موارد نیاز به تعویض مخزن دستگاه می باشد، زیرا مخزن کارایی مطلوب را ندارد. در موارد زیر مخزن تصفیه آب دستگاه باید تعویض شود: 


•    شکسته شدن بدنه مخزن: در برخی از مواقع به دلیل بالا بودن فشار آب ورودی به دستگاه، بدنه مخزن دچار شکستگی می شود. 
•    پارگی دیافراگم: دیافراگم جداره انعطاف پذیری بین دو قسمت مجزا مخزن می باشد و فشار لازم را به آب برای عبور از لوله ها منتقل می کند. در صورت پارگی دیافراگم باید مخزن تعویض شود. 
•    شکستن رزوه اتصال: با شکسته شدن رزوه اتصال، آب زیادی با فشار از مخزن خارج می شود و راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. 


در این مقاله قصد داریم با روش تعویض مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی و مهم ترین نکاتی که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرند، آشنا شویم.


آموزش نحوه عوض کردن منبع تصفیه آب خانگی


تمام قطعات دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از آن معمولاً کارایی خود را در دستگاه، از دست داده و باید مورد تعویض قرار گیرند. مخزن ذخیره آب در دستگاه تصفیه آب خانگی در مقایسه با سایر قطعات دستگاه دارای طول عمر بالاتری است و اگر کیفیت مناسبی داشته باشد و به درستی کار کند، می تواند حدود 5 تا 10 سال نیز از آن در دستگاه تصفیه آب استفاده نمود. بدنه دستگاه تصفیه آب معمولاً از دو قسمت مجزا درست شده است و ممکن است به دلیل فشار بالای آب در دستگاه، بدنه مخزن دچار شکاف یا شکستگی گردد. جهت تعویض مخزن تصفیه آب خانگی می توانید به روش زیر عمل نمایید:


•    آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را بسته و اگر دستگاه تصفیه آب شما با برق کار می کند، آن را از برق بیرون بکشید.
•    شیر آب خروجی از دستگاه تصفیه آب را تا تخلیه کامل مخزن باز بگذارید. در صورت پاره شدن دیافراگم یا ترک خوردن مخزن، آب تخلیه نمی شود.
•    شیلنگ ورودی به مخزن تصفیه آب را با باز نمودن اتصالات آن خارج نمایید. 
•    اتصالات در مخزن تصفیه آب می توانند از نوع فیتینگی یا مهره ای باشند.  
•    جهت باز نمودن اتصال فیتینگی، ضامن آن را اندکی به داخل فشار داده و شیلنگ را از آن بیرون بکشید. 
•    جهت باز نمودن اتصال مهره ای، با پیچاندن مهره، شیلنگ متصل به آن آزاد می شود.
•    شیرهای مخزن تصفیه آب در انواع مختلفی در دسترس هستند. در صورتی که شیر مخزن قبلی بر روی مخزن جدید، قابل نصب نمی باشد، شیر مناسبی تهیه نمایید.
•    شیر مخزن قدیمی را با پیچاندن در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید. 
•    مخزن را از دستگاه تصفیه آب جدا کرده و آن را با مخزن جدید تعویض نمایید.
•    جهت عایق بندی اتصالات مخزن، شیر مخزن را با مقدار کافی نوار تفلن پیچانده و با فشار مناسبی آن را برروی مخزن تصفیه آب نصب نمایید. جهت آب بندی شیر مخزن می توانید از اورینگ مناسب نیز استفاده کنید.
•    شیلنگ مخزن تصفیه آب را از نظر عدم وجود خش و زدگی بررسی نموده و در صورت لزوم حدود 1 سانتی متر از ابتدای آن را توسط کاتر به صورت عمودی قطع نمایید. اگر شیلنگ تصفیه آب کهنه شده، آن را با شیلنگ جدید تعویض کنید. مطابق روش قبل، شیلنگ را به مخزن تصفیه آب جدید متصل نمایید.
•    آب و برق ورودی به دستگاه تصفیه آب را برقرار کنید.
•    شیر مخزن تصفیه آب را باز کرده و دستگاه تصفیه آب و اتصالات آن را از نظر نشتی، بررسی کنید.

 

کیفیت ساخت بالای مخزن تصفیه آب در عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی و کیفیت آب خروجی از دستگاه، اهمیت بالایی دارد و بهتر است که در هنگام خرید این محصول به معتبر بودن برند سازنده آن توجه کافی گردد.

فروشگاه تجهیزات تصفیه آب آبین ارائه دهنده انواع محصولات تصفیه آب اصلی و اورجینال با قیمت رقابتی به سراسر ایران می باشد که با استفاده از بهترین تجهیزات صنعتی و تکنولوژی روز دنیا تهیه شده اند. اگر قصد خرید محصولات تصفیه آب را دارید، جهت سهولت در انتخاب محصولی متناسب با نیاز خود و مشورت با کارشناسان مجرب آبین با راه های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
زهره
زهره
تمیز کردن مخزن تصفیه یکی از مهمترین کارهایی هستش که باید انجام داد. به نظرم هر سال باید مخزن رو عوض کردن سه یا چهار سال خیلی دیره.
ارسال نظر