نکات مهم برای تعویض فیلتر الیافی خطی (Inline)

نکات مهم برای تعویض فیلتر الیافی خطی (Inline)

انواع فیلترهای الیافی بر اساس ساختار شامل فیلترهای الیافی کارتریجی و خطی می شوند و بر همین اساس کاربردهای متفاوتی دارند. فیلترهای الیافی خطی نسبت به نوع کارتریجی دارای ساختار بهداشتی هستند و برای تعبیه در سیستم نیازی به استفاده از محفظه در ساختار دستگاه نیست. 

فیلترهای الیافی توانایی بسیار مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی، گل و لای و ذرات معلق هستند و استفاده از آنها کاربردهای بالایی در ساختار سیستم های تصفیه آب خانگی دارند. فیلترهای الیافی در اولین مرحله از فیلتراسیون قرار می گیرند، در مقایسه با سایر فیلترها در دستگاه  طول عمر کمتری دارد. 

در این مقاله قصد داریم روش تعویض فیلتر الیافی خطی (اینلاین) را بررسی کنیم. 


تعویض فیلتر الیافی اینلاین (Inline) در دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلترهای الیافی تصفیه آب خانگی با قرارگیری در مرحله اول فیلتراسیون در دستگاه، می توانند کلیه رسوبات معلق و آلاینده های درشت موجود در آب را حذف کنند. فیلترهای الیافی کارتریجی برای نصب در دستگاه در محفظه مخصوص و هوزینگ خود قرار می گیرد، در حالی که فیلتر الیافی اینلاین بدون هوزینگ در دستگاه نصب می شوند. فیلترهای الیافی اینلاین تنها در مدل های خاصی از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می گردند. برخی از این فیلترها دارای ابعاد و ظاهر استاندارد هستند و برخی دیگر در ابعاد و اندازه ای طراحی شده اند که تنها در دستگاه تصفیه آب خانگی خاصی قابل نصب می باشند.

از فیلترهای الیافی اینلاین با اندازه استاندارد می توان در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کرد، با این وجود بهتر است که در هنگام تهیه فیلتر الیافی اینلاین به برند و مدل دستگاه تصفیه آب خانگی توجه شود. فیلترهای الیافی اینلاین بر اساس دقت فیلتراسیون در دو نوع 1 و 5 میکرون در بازار طراحی و تولید می شوند و معمولا از نوع 1 میکرون آن در مرحله اول در دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود. 

طول عمر فیلترهای الیافی به اندازه 3 تا 6 ماه می باشد و توجه به تعویض به موقع فیلتر الیافی بعد از این مدت اهمیت زیادی دارد. بی توجهی به تعویض به موقع فیلترهای الیافی باعث می شود که عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی نداشته باشند، ورود ذرات معلق به سایر فیلترها در ادامه روند فیلتراسیون می تواند باعث خرابی آنها شود. 


برای تعویض فیلتر الیافی اینلاین در دستگاه خود به روش زیر عمل کنید:


•    ابتدا، برای تسلط بیشتر بر دستگاه، آن را در مکان مناسبی گذاشته و ظرف مناسبی را در زیر دستگاه قرار دهید.
•    در ساختار دستگاه های تصفیه آبی که به روش اسمز معکوس یا RO آب را تصفیه می کنند، از پمپ های تصفیه آب استفاده می شود. اگر دستگاه تصفیه آب شما از این نوع می باشد، برق ورودی به دستگاه را قطع کنید.
•    شیر ورودی آب به دستگاه را ببندید. با ایجاد زاویه 90 درجه اهرم شیر و شیلنگ متصل به آن، شیر در حالت بسته قرار می گیرد.
•    اگر دستگاه تصفیه آب شما دارای مخزن تصفیه آب می باشد، شیر ورود آب به مخزن که در قسمت فوقانی آن قرار دارد، را ببندید.
•    برای کاهش فشار در دستگاه تصفیه آب خانگی، شیر برداشت را به مدت 30 ثانیه باز کنید و اجازه دهید که مقداری آب خارج شود. این موضوع باعث کاهش فشار در هوزینگ فیلتر الیافی و سهولت در باز کردن آن می شود.
•    فیلتر الیافی معمولا در قسمت پایین دستگاه تصفیه آب خانگی قرار دارد. در برخی مدل های تصفیه آب خانگی، این فیلتر اولین فیلتر از سمت راست می باشد. علاوه بر این، با دنبال کردن شیلنگ ورودی آب به دستگاه می توانید فیلتر الیافی را بیابید.
•    اگر فیلتر الیافی شما از نوع فیلترهای خطی معمولی است، شیلنگ های ورودی و خروجی فیلتر رسوب گیر را علامت زده و آنها را از دستگاه خارج کنید. اتصالات این فیلتر می تواند از نوع فیتینگی یا مهره ای باشد.
•    برای نصب فیلتر الیافی اینلاین ویژه دستگاه خود، آن را در محل فیلتر اول قرار داده و با نیم دور چرخاندن فیلتر آن را در دستگاه تصفیه آب جای دهید.
•    اگر قصد نصب فیلتر الیافی اینلاین معمولی در دستگاه خود را دارید، شیلنگ را به اتصالات فیلتر متصل کنید. اگر فیلتر شما حاوی اتصالات مورد نیاز نمی باشد، آنها را تهیه کرده و یا در صورت وجود از اتصالات فیلتر قبلی استفاده کنید.
•    دو شیلنگ ورودی و خروجی را به فیلتر جدید متصل کنید. دقت کنید که در اتصال ورودی و خروجی دچار اشتباه نشوید. به منظور تشخیص برای جریان بهتر فیلتر لازم است که به فلش نمایش داده شده بر بدنه فیلتر توجه کنید.
•    پس از قرارگیری فیلتر در دستگاه، از اتصال مناسب آن به گیره های نگه دارنده در دستگاه مطمئن شوید.
•    برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را برقرار کرده و شیر مخزن تصفیه آب را باز کنید.
•    فیلتر الیافی برخلاف فیلترهای پیش تصفیه دیگر، پس از نصب در دستگاه نیازی به شستشو ندارد.
•    بعد از روشن شدن سیستم، دستگاه تصفیه آب را از نظر وجود نشتی چک کنید.

کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان برای تعویض فیلترهای الیافی اینلاین تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد و بر همیت اساس می توانید با کارشناسان در ارتباط باشید. این موضوع می تواند از بروز مشکل هم در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی جلوگیری کند. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف و بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با مراجعه به www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
وزیری
وزیری
فیلتر‌های الیافی حتی بیشتر از شیش ماه هم ممکنه جواب بدن اما دیگه کارایی قبل رو ندارن و خیلی با کیفیت پایین آب رو تصفیه میکنن.د
ارسال نظر