مهم ترین نکات برای تعویض ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین نکات برای تعویض ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

در دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، برای افزایش فشار آب در فیلترهای ممبران از پمپ های تصفیه آب استفاده می شود. برخی از اجزا و قطعات در دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع برقی هستند و معمولا با برق 24 ولت کار می کنند. به منظور ایجاد انرژی الکتریکی با این ولتاژ در دستگاه تصفیه آب از ترانس یا آداپتور استفاده می شود. این ترانس الکتریکی قادر به تولید جریان الکتریکی یکنواخت نمی باشد و معمولا به دلیل عواملی مثل نوسانات زیاد برق دچار سوختگی خواهد شد. 

بعد از بروز مشکل در ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی، نیاز به تعویض آن می باشد که توجه به برخی نکات و پارامترها در این زمینه تا حد زیادی حائز اهمیت است. در این زمینه می توانید از افراد متخصص و آموزش دیده هم کمک بگیرید. 

در ادامه به بررسی مهم ترین نکات برای تعویض ترانس های تصفیه آب خانگی می پردازیم. 


آموزش تعویض ترانس تصفیه آب خانگی


یکی از مهم ترین قطعات در دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO)، پمپ تصفیه آب است. این قطعه در دستگاه می تواند آب ورودی به سیستم را با فشار مناسب به سمت فیلتر ممبران پمپاژ کند، با عبور آن از ممبران ، بسیاری از مواد آلاینده و ناخالصی های موجود در آب حذف می شوند. پمپ تصفیه آب و کلیه قطعات الکتریکی در دستگاه به آداپتور یا ترانس احتیاج دارند. در دستگاه های تصفیه آب خانگی از ترانس 24 ولت استفاده می شود و در دستگاه های تصفیه آب دیگر با ظرفیت بیشتر، ترانس های قوی تری مثل ترانس 32، 36 و 48 ولت مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور تعویض آداپتور تصفیه آب خانگی به روش زیر عمل کنید:

•    دستگاه تصفیه آب خانگی را خاموش کرده و از برق خارج کنید.
•    آداپتور دستگاه تصفیه آب را پیدا کنید. ترانس قطعه مشکی رنگی است که معمولا در قسمت فوقانی و پشت براکت در دستگاه تصفیه آب قرار دارد.
•    ترانس تصفیه آب یک سیم ورودی بلند و یک سیم خروجی برق کوتاه می باشد و عمدتا در دو سر آن سوکت های برق دیده می شوند.
•    سوکت های برقی آداپتور را به طور کامل خارج کنید.
•    آداپتور الکتریکی را تعویض کرده و با بستن پیچ ها در محل خود محکم کنید.
•    سوکت ها را به ترانس تصفیه آب جدید متصل کنید.
•    برق ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی را برقرار کرده و عملکرد دستگاه و کارکرد مناسب پمپ تصفیه آب را بررسی کنید.  


روش تست کردن ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی


دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت دائم کار نمی کند و در صورت نیاز برق و آب ورودی به دستگاه قطع و وصل خواهد شد. نوسانات الکتریکی برق شهری و قطع و وصل آن در دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند موجب وارد شدن صدمه به قطعات برقی دستگاه و به ویژه ترانس شود. اگر تشخیص داده شد که در قطعات الکتریکی دستگاه تصفیه آب ایرادی وجود دارد، بهتر است که ابتدا کارکرد آداپتور پمپ تصفیه آب و خروج جریان الکتریکی از آن را بررسی کنید.

برای بررسی عملکرد ترانس در دستگاه تصفیه آب خانگی از یک دستگاه اهم متر استفاده کنید. به این منظور لازم است که اهم متر را به دو سر سیم ورودی و دو سر سیم خروجی از آداپتور متصل کنید، اگر در این حالت عقربه اهم متر حرکت نکرد و دستگاه عدد صفر را نشان می دهد، آداپتور دستگاه تصفیه آب سوخته است. برای بررسی ترانس تعبیه شده، به دستگاه اهم متر دسترسی ندارید، می توانید این کار را به روش دیگری انجام دهید. به این منظور لازم است که از وسیله برقی که هم ولتاژ آداپتور است، استفاده کرده و آن را به آداپتور متصل کنید، کار نکردن این وسیله به معنی سوختن آداپتور تصفیه آب می باشد.

توصیه می شود برای تعویض ترانس تصفیه آب از افراد متخصص و کارشناسان در این زمینه مشاوره بگیرید. این موضوع از بروز مشکل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی جلوگیری می کند. در صورت تمایل برای خرید ترانس تصفیه آب هم باید سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. توجه به مشخصات و خرید ترانس تصفیه آب مناسب هم بر این اساس تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. 


«سایت آبین ارائه دهنده محصولات و دستگاه های تصفیه آب خانگی با بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
ابراهیمی
ابراهیمی
سلام. برای تعویض ترانس دستگاه تصفیه آب میخواستم از کارشناسان متخصص استفاده کنم. به نظرم اگه این کار به صورت تخصصی و حرفه ای انجام بشه خیلی بهتره تا اینکه خودم انجامش بدم.
ارسال نظر