محدود کننده فاضلاب در تصفیه آب خانگی چگونه عمل می کند؟

محدود کننده فاضلاب در تصفیه آب خانگی چگونه عمل می کند؟


در دستگاه های تصفیه آب خانگی اجزا و قطعات زیادی وجود دارد، که وظیفه کنترل و تنظیم عملکرد دستگاه در فرآیند فیلتراسیون را بر عهده دارند. یکی از مهم ترین اجزا، محدود کننده فاضلاب است. این قطعه می تواند میزان خروج فاضلاب از دستگاه تصفیه آب و در نتیجه میزان تولید آب تصفیه شده را کنترل نماید. محدود کننده فاضلاب قطعه ای کوچک است، که با دنبال کردن شیلنگ آب خروجی به فاضلاب می توانید آن را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم که با نحوه عملکرد محدود کننده فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شویم.


عملکرد محدود کننده جریان پساب تصفیه آب خانگی


کارکرد صحیح دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، به فشار بالای آب برای عبور از فیلتر ممبران و کنترل خروج فاضلاب از دستگاه بستگی دارد. فیلتر ممبران به صورت کارتریجی می باشد و درون هوزینگ قرار می گیرد. هوزینگ این فیلتر دو خروجی مجزا برای آب و پساب دارد. بر سر راه آب خروجی از فیلتر ممبران قطعه ای به نام محدود کننده فاضلاب (کپسول پساب) نصب می شود.

استفاده از محدود کننده پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی دارای اهمیت بسیار بالایی است، زیرا اگر در مسیر آب خروجی از دستگاه وجود نداشته باشد، آب به سرعت و با فشار بالایی از طریق خروجی فاضلاب از دستگاه بیرون می رود و آب ورودی به دستگاه زمان لازم جهت عبور از فیلتر ممبران را نخواهد داشت. به این صورت آب تصفیه نمی شود. 


محدود کننده فاضلاب تصفیه آب و انواع آن 


محدود کننده های فاضلاب بر اساس ظرفیت، نوع اتصال و میزان آب خروجی انواع مختلفی دارد. در این ادامه به بررسی مدل های مختلف محدود کننده بر اساس ویژگی های ذکر شده می پردازیم: 


محدود کننده های فاضلاب با ظرفیت های 300، 400، 450، 500، 550 و ... در بازار به فروش می رسند و ظرفیت آن بر اساس میزان آب عبوری و دبی آن مشخص می گردد. برای مثال مقدار 300 به این معنی است که این محدود کننده فاضلاب در هر دقیقه تنها اجازه خروج 300 سی سی آب از دستگاه تصفیه آب خانگی را خواهد داد. 

برخی از انواع محدود کننده پساب خروجی دارای ظرفیت متغیر هستند و دبی آب خروجی از دستگاه را می توان بر روی مقدار دلخواه خود تنظیم نمود. محدود کننده بر اساس نوع اتصال دارای دو مدل فیتینگی و رزوه دار می باشند. 


زمان تعویض محدود کننده فاضلاب تصفیه آب 


در دستگاه تصفیه آب خانگی معمولاً نسبت آب تصفیه شده به آب خروجی را تقریباً 40 به 60 در نظر می گیرند و معمولاً با گذشت زمان و ایجاد رسوب در مجرای کپسول فاضلاب، این مقدار تغییر کرده و به تدریج میزان خروج پساب از دستگاه کاهش می یابد. توصیه می شود که عملکرد محدود کننده فاضلاب را هر 6 ماه بررسی کرده و اگر مشاهده می کنید که خروج پساب از دستگاه به میزان بالایی کاهش یافته یا کاملاً قطع شده است، آن را در اسرع وقت تعویض نمایید.


بهترین راه جهت محافظت از دستگاه تصفیه آب خانگی، این است که هر 6 ماه یک بار فیلترهای تصفیه آب تعویض شده و عملکرد کلیه قطعات مکانیکی و برقی دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز تعویض گردند. انجام سرویس های منظم دستگاه تصفیه آب موجب افزایش طول عمر دستگاه و حفظ کیفیت آب تصفیه شده خواهد شد.


خرید محدود کننده فاضلاب دستگاه تصفیه آب خانگی 


باید دقت داشت که میزان محدود کننده حتما باید با توجه به کیفیت آب ورودی، ظرفیت فیلتر ممبران و توان پمپ تصفیه آب توسط کارشناس مجرب مشخص شود. کارکرد مناسب محدود کننده فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت بسزایی دارد و در صورت بروز مشکل می تواند به سرعت فیلتر ممبران و پمپ تصفیه آب را دچار مشکل کند. خروج بیش از حد پساب از دستگاه مقدار آب تصفیه شده و کیفیت آن را به شدت کاهش می دهد. 


فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی اورجینال و اصل به سراسر کشور می باشد که با مواد اولیه کاملاً ارگانیک و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تهیه شده اند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد دستگاه های تصفیه آب با مشاوران و متخصصان تیم ما به صورت رایگان در ارتباط باشید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
دلوین
دلوین
داخل دستگاه تصفیه آب چه اجزا و قطعات مختلفی قرار گرفته است. میخام جدیدا فروشگاه عرضه انواع دستگاه تصفیه آب رو راه بندازم. این اطلاعات سایت شما عالی هستش‌
ارسال نظر