نکات مهم برای نصب فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم برای نصب فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب خانگی

در دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف ناخالصی های موجود در آب از فیلترهای مختلفی استفاده می شود که عملکرد آنها برای از بین بردن آلاینده های آب متفاوت است. برخی از فیلترهای تصفیه آب برای افزایش سطح کیفی آب مورد استفاده قرار می گیرند و بر همین اساس استفاده از آنها کاربرد بالایی در دستگاه دارد. 

فیلترهای قلیایی باعث خارج شدن آب تصفیه شده از حالت اسیدی و تولید آب قلیایی مفید برای بدن می شوند. فیلترهای تصفیه آب بعد از مدتی استفاده بازدهی خود را در تولید آب قلیایی از دست داده و باید تعویض شوند. فیلترهای قلیایی را می توان برای ارتقاع دستگاه های تصفیه آب خانگی در این سیستم ها نصب کرد. 

در این مقاله قصد داریم که روش نصب فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب خانگی بیاموزیم.


آموزش تعویض فیلتر قلیایی تصفیه آب خانگی


فیلتر قلیایی را معمولا در یکی از 2 جایگاه های مرحله پایانی و یا در مرحله پنجم و بعد از فیلتر پست کربن در دستگاه تصفیه آب نصب می کنند. نصب فیلتر قلیایی در این دو مکان در دستگاه، هر یک دارای مزیت های خاص خود می باشند. اگر فیلتر قلیایی در مرحله آخر در دستگاه نصب شود، آب بعد از خروج از دستگاه، حالت قلیایی پیدا کرده و از آن جایی که خاصیت قلیایی آب دوام چندانی ندارد، نصب فیلتر قلیایی به این روش می تواند سودمند باشد. البته باید توجه داشت که این روش می تواند تا حدی طعم و مزه آب را دچار تغییر کند که برای برخی از مصرف کنندگان ممکن است، چندان خوشایند نباشد.

در روش دوم نصب فیلتر قلیایی، طعم و مزه آب که به وسیله فیلتر آلکالاین ایجاد شده است، توسط فیلتر پست کربن به طور کامل برطرف شده و به تعادل خواهد رسید. در بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای معتبر، از این روش برای نصب فیلتر قلیایی استفاده می شود، زیرا در این صورت مصرف کننده از تمامی مزیت های آب قلیایی برخوردار خواهد شد. اگر دستگاه تصفیه آب شما 5 مرحله ای است، توصیه می شود که علاوه بر فیلتر قلیایی، فیلتر مینرال (مواد معدنی) را نیز در دستگاه خود نصب کنید. برای نصب فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای می توانید به روش زیر عمل کنید:

•    شیر آب ورودی دستگاه تصفیه آب را بسته و دستگاه را از برق خارج کنید. شیر قرار گرفته در بالای مخزن تصفیه آب را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و آن را ببندید.
•    شیر آب خروجی از دستگاه که معمولا بر روی سینک نصب می شود، را مدتی باز کرده تا فشار درون دستگاه تصفیه آب کاهش پیدا کند. 
•    برای آب بندی بهتر به دو سر فیلتر قلیایی چند دور نوار تفلون بپیچانید.
•    در برخی از فیلترهای قلیایی اتصال فیلتر از نوع فیتینگی و خودکار می باشد. در این صورت نیازی به اتصالات دیگری برای نصب این فیلتر نخواهد بود.
•    فیلتر مرحله ششم در دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلتر مینرال یا مواد معدنی می باشد. این فیلتر معمولا به رنگ زرد است و بر روی آن کلمه Mineral (یا ceramic) نوشته شده است.
•    شیلنگ خروجی فیلتر مینرال را پیدا کرده و آن را آزاد کنید. جهت فلش بر روی این فیلتر به سمت خروجی آن می باشد.
•    جهت نصب فیلتر قلیایی در دستگاه باید دو عدد پایه نگهدارنده فیلتر را با فاصله مناسب از یکدیگر بر روی فیلتر مینرال نصب کنید.
•    فیلتر آلکالاین را بر روی این پایه ها در دستگاه تصفیه آب نصب کنید.
•    برای اتصال فیلتر قلیایی در مسیر آب در دستگاه، به حدود 15 سانتی متر شیلنگ احتیاج می باشد. به منظور اطمینان بیشتر از اتصال مناسب آن، بهتر است که حدود یک سانتی متر از ابتدای شیلنگ را توسط کاتر قطع کنید. یک سر شیلنگ را به خروجی فیلتر مینرال و سر دیگر آن را به ورودی فیلتر قلیایی متصل کنید. برای تشخیص ورودی و خروجی فیلتر قلیایی نیز به فلش نشان داده شده بر روی آن توجه کنید.
•    خار فیتینگی را بر پشت ضامن اتصال فیتینگی قرار دهید.
•    برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را برقرار کرده و شیر مخزن تصفیه آب را باز کنید.
•    شیر برداشت دستگاه را باز کرده و برای خروج مواد اضافی از فیلتر قلیایی و شستشوی بهتر آن، اجازه دهید که حدود 10 لیتر آب از دستگاه تصفیه آب خارج شود.


امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورت صعودی رو به افزایش است و این دستگاه ها در انواع و مراحل فیلتراسیون مختلف در بازار به فروش می رسند. فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس معمولا شامل 5 تا 10 مرحله می باشد، اما بسته به نیاز خود می توانید فیلترهای تصفیه آب بیشتری نیز دستگاه خود استفاده کنید. 


«سایت آبین فرصت دریافت مشاوره رایگان را در کنار ارائه محصولات تصفیه آب صنعتی در اختیار شما قرار داده است، در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر