نکات مهم در تعویض محدود کننده پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم در تعویض محدود کننده پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی

در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از محدود کننده های پساب استفاده می شود و یکی از مهم ترین قطعات در این سیستم ها هستند. اگر آلودگی هایی که در آب غلیظ شده وجود دارند، به دلیل مسدود شدن یا هر مشکلی در خروج آن به فیلتر ممبران برگردند، این مسئله موجب خرابی و انسداد زود هنگام فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی خواهد شد. این موضوع باعث شده تا در این سیستم ها از محدوده کننده پساب استفاده شود. بروز مشکل در ساختار این قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی باعث می شود تا نیاز به تعویض محدوده کننده پساب باشد. 

برای تعویض محدود کننده پساب در دستگاه های تصفیه آب خانگی، توجه به برخی نکات و پارامترها تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد.  در صورت تمایل برای تعویض محدوده کننده فاضلاب تصفیه آب مطالعه ادامه مطالب می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. 


روش تعویض محدود کننده پساب دستگاه تصفیه آب خانگی


برخی از مشکلاتی که در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی اتفاق می افتد به دلیل بروز مشکل در محدوده کننده فاضلاب تصفیه آب است و نیاز به تعویض آن می باشد. محدود کننده های فاضلاب دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع و ظرفیت های مختلفی هستند. پس از انتخاب درست محدود کننده فاضلاب متناسب با ظرفیت فیلتر ممبران خانگی و برای تعویض محدوده کننده پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی باید طبق مراحل زیر عمل کنید:


1- ابتدا برق و شیر آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی را ببندید. برای تشخیص آسان تر شیر آب ورودی به دستگاه، شیلنگ متصل شده به دستگاه و آب شهری را دنبال کنید.
2- از طریق لوله خروج فاضلاب از دستگاه تصفیه آب، محدود کننده جریان پساب را پیدا کنید.
3- فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی دارای دو خروجی برای آب تصفیه شده و پساب می باشد. خروجی که در کنار هوزینگ فیلتر ممبران قرار دارد، مربوط به مسیر پساب در دستگاه تصفیه آب است، با دنبال کردن آن به محدود کننده جریان پساب در دستگاه خواهید رسید. این قطعه به صورت کپسول و محفظه کوچکی است که عمدتا در قسمت بالای براکت دستگاه و در مجاورت هوزینگ فیلتر ممبران قرار می گیرد.
4- شیلنگ های ورودی و خروجی که به محدود کننده فاضلاب متصل هستند را باز کنید. اگر اتصالات این محدود کننده از نوع فیتینگی است، ضامن قرار گرفته در محل اتصال را نگه داشته و شیلنگ آن را به سمت بیرون بکشید. اگر اتصال این قطعه به صورت مهره ای می باشد، با باز کردن مهره آن، می توان شیلنگ را جدا کرد.
5- محدود کننده پساب را تعویض کنید. دقت داشته باشید که فلش مشخص شده بر روی بدنه محدود کننده باید به سمت فاضلاب دستگاه تصفیه آب قرار گیرد.
6- اگر محدود کننده دارای اتصال سر خود نمی باشد، از اتصال مناسبی استفاده کنید. در صورتی که این محدود کننده دارای اتصالات فیتینگی است، شیلنگ را به اتصالات وارد کنید.
7- اطمینان حاصل کنید که شیلنگ خروجی درون لوله فاضلاب قرار گرفته است.
8- بهتر است که با یک بست کمربندی یا بستن یک قطعه سیم، محدود کننده را بر روی براکت ثابت کنید.
9- برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.
10- کارکرد دستگاه تصفیه آب را بررسی کرده و مطمئن شوید که دقیق ترین عملکرد را داشته باشد. 

 

نکات لازم برای تعویض محدود کننده پساب 

 

ظرفیت محدود کننده فاضلاب مورد استفاده در دستگاه به میزان تولید آب تصفیه شده، ظرفیت ممبران و سختی آب ورودی بستگی دارد و باید با دقت کافی انجام شود. بدیهی است که هر چه فیلتر ممبران ظرفیت بیشتری برای تولید آب تصفیه شده داشته باشد، خروجی فاضلاب از دستگاه نیز مقدار بیشتری خواهد داشت. 

باید دقت داشته باشید ظرفیتی که برای خروج فاضلاب از دستگاه تصفیه آب در نظر گرفته می شود، حتما باید با فیلتر ممبران و پمپ تصفیه آب متناسب باشد. برای مثال اگر فیلتر ممبران مورد استفاده در دستگاه دارای ظرفیت 50 گالن است، معمولا در دستگاه تصفیه آب مقدار محدود کننده فاضلاب را 300 در نظر می گیرند. اگر فیلتر ممبران ظرفیت 75 گالن آب تصفیه شده در روز را دارد، معمولا در محل خروجی پساب در دستگاه از محدود کننده ای با ظرفیت 400 تا 450 استفاده می شود. استفاده از این محدود کننده در مناطقی که میزان سختی آب شهری در حدود 800 میلی گرم بر لیتر یا بالاتر می باشد، انتخاب مناسب تری است.

میزان عبور آب از این محدود کننده معمولا پس از مدتی استفاده در دستگاه کاهش یا افزایش می یابد. بهتر است که هر دو سال یک بار و در هنگام تعویض فیلتر ممبران، میزان آب خروجی از محدود کننده اندازه گیری شده و در صورت لزوم تعویض شود، زیرا بروز هر مشکل در کارکرد محدود کننده فاضلاب می تواند موجب خرابی زود هنگام فیلتر ممبران شود.

***اگر مشاهده می کنید که خروج فاضلاب از دستگاه تصفیه آب خانگی شما کمتر یا بیشتر از حد معمول می باشد، جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی در دستگاه تصفیه آب خود و خرابی فیلتر ممبران، لازم است که در اسرع وقت جهت رفع این مشکل اقدام کنید. توصیه می شود در صورت تمایل برای تعویض محدوده کننده های تعویض فاضلاب و نیاز به خرید، سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده برندهای مختلف دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای خرید محصولات تصفیه آب خانگی با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.» 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر