فیلتر محافظ ممبران و طریقه نصب آن در دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر محافظ ممبران و طریقه نصب آن در دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی مهم ترین فیلتر تصفیه آب در دستگاه محسوب می شود و قیمت بالایی دارد. به منظور افزایش طول عمر این فیلتر در برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلتر محافظ ممبران استفاده می گردد. این فیلتر یکی از انواع فیلترهای تصفیه خانگی می باشد و همان طور که از نام آن مشخص است وظیفه آن محافظت از فیلتر ممبران می باشد. در برخی از موارد به دلیل عملکرد نامناسب فیلترهای پیش تصفیه، برخی از املاح و آلاینده های موجود در آب، به فیلتر ممبران رسیده و موجب خرابی آن می شوند. به همین دلیل فیلتر محافظ ممبران قبل از این فیلتر نصب شده و ذرات رد شده از فیلترهای پیش تصفیه را از آب حذف می کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نصب فیلتر محافظ ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم.

 

آموزش نصب فیلتر محافظ ممبران تصفیه آب خانگی


فیلترهای محافظ ممبران از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده اند و همانند فیلترهای الیافی می باشند. با این تفاوت که دقت بالاتری دارند. فیلترهای الیافی معمولا دارای دقت 5 میکرون می باشند، درحالی که فیلتر محافظ ممبران دقت 1 میکرون دارد. همچنین فیلتر الیافی به صورت کارتریجی است و درون هوزینگ قرار می گیرد، ولی فیلتر محافظ ممبران اینلاین می باشد، به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد. جهت نصب یا تعویض فیلتر محافظ ممبران در دستگاه تصفیه آب، علاوه بر فیلتر به لوازمی نظیر 2 عدد بست نگهدارنده فیلتر (پایه نگهدارنده فیلتر کوچک)، 2 عدد تبدیل اتصال رزوه به فیتینگ، حدود 30 سانتی متر شیلنگ تصفیه آب، کارتر یا ابزار برنده ای جهت قطع شیلنگ و دستکش بهداشتی احتیاج می باشد. پس از مهیا کردن لوازم فوق می توانید طبق مراحل زیر فیلتر محافظ ممبران را در دستگاه تصفیه آب خود نصب نمایید:


•    آب و برق ورودی به دستگاه تصفیه آب را قطع نمایید. با چرخش 90 درجه شیر ورودی، به حالت بسته در می آید.
•    شیر آبی رنگ تعبیه شده در بالای مخزن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. با انجام این کار، از ورود آب تصفیه شده به مخزن جلوگیری خواهد شد.
•    شیر برداشت دستگاه تصفیه آب که بر روی سینک قرار دارد ، را مدتی باز نگهدارید تا فشار درون دستگاه تصفیه آب خانگی کاهش یابد.
•    فیلتر محافظ ممبران را از پوشش خود بیرون آورده و آن را آماده کنید.
•    اتصالات قرار گرفته در دو سر محافظ ممبران را با پیچاندن چند لایه نوار تفلون کاملاً عایق بندی کنید. به جای نوار تفلون می توانید از اورینگ جهت آب بندی فیلتر استفاده نمایید.
•    فیلتر ممبران را در دستگاه تصفیه آب پیدا کرده و شیلنگ قرار گرفته بر روی هد هوزینگ ممبران را خارج نمایید. فیلتر ممبران دارای یک ورودی و دو خروجی است و شیلنگ ورودی به هوزینگ ممبران در قسمت بالای آن قرار دارد.
•    اگر فیلتر محافظ ممبران و ممبران دارای اتصال فیتینگی می باشند، نیازی به اتصالات دیگری ندارد. در این صورت جهت خارج کردن شیلنگ ممبران، ضامن را نگه داشته و شیلنگ را بیرون بکشید.
•    دو عدد بست های نگهدارنده فیلتر را بر روی فیلتر مینرال یا پست کربن قرار داده و در فاصله مناسب از یکدیگر نصب نمایید.
•     فیلتر محافظ ممبران را بر روی بست نگهدارنده قرار داده و شیلنگ ورودی به فیلتر ممبران را که قبلا خارج نموده اید، به ورودی فیلتر محافظ ممبران متصل کنید. فلش نمایش داده شده در کنار کلمه Flow بر روی فیلتر محافظ ممبران جهت خروجی آن را نشان می دهد.
•    شیلنگ را بررسی کنید، که هیچ ایراد و زدگی نداشته باشد. حدود 1 سانتی متر از ابتدای شیلنگ مورد نظر را توسط کاتر قطع نمایید.
•    یک سر این شیلنگ را به خروجی فیلتر محافظ ممبران و سر دیگر آن را به ورودی فیلتر ممبران متصل کنید. توسط خار فیتینگی، اتصال فیلتر محافظ ممبران را محکم نمایید. اتصالات را از نظر آب بندی و عدم ایجاد نشتی بررسی کنید.
•    برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را وصل کرده و شیر مخزن تصفیه آب را باز کنید.

 

زمان تعویض فیلتر محافظ ممبران 

 

زمان تعویض فیلتر محافظ ممبران به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد. فیلترهای محافظ ممبران معمولا دارای بدنه ای شفاف می باشند و درون آن ها مشخص است. زمانی که رنگ فیلتر تیره شد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. تعویض فیلتر به عوامل مثل کیفیت فیلترهای پیش تصفیه، کیفیت آب ورودی به دستگاه، میزان آب مصرفی و کیفیت خود فیلتر بستگی دارد. در صورتی که کیفیت فیلترهای پیش تصفیه و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب پایین باشد، فیلتر محافظ ممبران زودتر اشباع می شود. تعویض به موقع فیلتر محافظ ممبران برای محافظت از فیلتر ممبران بسیار مهم است.

 در برخی دستگاه های تصفیه آب خانگی با کیفیت و مرغوب از فیلتر محافظ ممبران جهت افزایش طول عمر ممبران استفاده می شود و وجود این فیلتر نوعی مزیت برای این دستگاه محسوب می گردد. فیلتر محافظ ممبران معمولاً پس از فیلترهای پیش تصفیه و پیش از فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی نصب می شود. خرید فیلتر با کیفیت بسیار مهم می باشد، در صورتی که فیلتر کیفیت لازم را نداشته باشد، به خوبی ذرات معلق موجود در آب را حذف نمی کند و همچنین زودتر از زمان مورد انتظار اشباع و خراب می شود. 

مطلب پیشنهادی: راهنما خرید آنتی اسکالانت

فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی تایوانی و مرغوب به سراسر ایران می باشد که از مرغوب ترین محصولات موجود در بازار برگزیده شده اند. اگر قصد خرید فیلتر تصفیه آبی متناسب با نیاز خود را دارید، جهت انتخاب خرید محصول مناسب و دریافت مشاوره کارشناسان فروش تصفیه آب آبین تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (2)
معصومه مولایی
معصومه مولایی
حتما فیلتر محافظ ممبران رو تهیه کنید و از جاهای معتبر هم تهیه کنید چون خیلی توی کیفیت آب اثر میزاره و حتما اگر دیدین تیره شده سریعا عوضش کنید
علی محمدی
علی محمدی
دستگاهم رو از این سایت سفارش دادم و زمانی که خواستم محافظ ممبران رو نصب کنم انقد خوب و با حوصله من رو راهنمایی کردن که تونستم خودم بدون مشکل نصبش کنم
ارسال نظر