تاثیر فیلتر آنتی باکتریال در افزایش سطح کیفی آب

تاثیر فیلتر آنتی باکتریال در افزایش سطح کیفی آب

در دستگاه تصفیه آب خانگی برای افزایش سطح کیفی آب و حذف آلاینده ها، از فیلترهای مختلفی استفاده می شود که عملکرد متفاوتی برای فیلتراسیون آب دارند. فیلترهای نانو آنتی باکتریال یا نانو سیلور دارای عملکرد مطلوبی برای میکروب کشی و ضد عفونی کردن آب هستند. وجود عوامل میکروبی در آب می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد، این موضوع باعث شده تا استفاده از روش های مختلف برای از بین بردن آلاینده های میکروبی کاربرد بالایی داشته باشد. 

در این مقاله قصد داریم که با عملکرد فیلتر نانو آنتی باکتریال یا نانو سیلور تصفیه آب و ویژگی های آن آشنا شویم.


عملکرد فیلتر نانو باکتریال در دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر نانو آنتی باکتریال می تواند انواع میکروب ها، ویروس ها و دیگر میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین ببرد. در ساختار این فیلتر تصفیه آب از ذرات آنتی باکتریال نقره استفاده شده است. این ذرات در ابعاد نانومتر هستند و به صورت پوششی در سطح فیلتر قرار گرفته اند و اصطلاحا گفته می شود که سطح فیلتر نانو باکتریال با این نانو ذرات، نقره اندود شده است. ذرات نقره در این فیلتر می تواند 99.9% از میکروارگانیسم های موجود در آب را حذف کرده و به این ترتیب آبی کاملا ضد عفونی شده و استریل تولید کند.

توجه کنید که هر فیلتر قابلیت نقره اندود شدن را دارد، برای مثال می توان فیلترهای کربنی و الیافی را برای از بین بردن آلاینده های میکروبی و میکروارگانیسم ها نقره اندود کرد. به این صورت که نقره با یک پوشش نازک در سطح فیلترها قرار گرفته و با عبور آب از فیلتر باعث از بین رفتن آلاینده های میکروبی می شود. با این حال رایج ترین نوع فیلترهای آنتی باکتریال از نوع سرامیکی هستند. 

در برخی دستگاه های تصفیه آب از فیلتر اشعه فرابنفش (UV) برای حذف عوامل میکروبی از آب استفاده می شود، اما همان طور که می دانید فیلتر UV قیمت بالایی دارد و سبب افزایش قیمت تمام شده دستگاه تصفیه آب خواهد شد. اگر حدود 3 تا 4 سال از کارکرد دستگاه تصفیه خانگی شما می گذرد، به دلیل رشد احتمالی عوامل میکروبی در فیلترهای دستگاه استفاده از فیلترهای آنتی باکتریال می تواند بسیار مفید باشد و در این صورت می توانید مطمئن باشید که آب خروجی از دستگاه کاملا سالم و عاری از هر گونه میکروب است.


محل نصب فیلترهای آنتی باکتریال یا نانو سیلور


محل نصب فیلتر آنتی باکتریال در دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد، زیرا این مسئله می تواند در کیفیت آب تصفیه شده و عملکرد مناسب فیلتر نانو آنتی باکتریال بسیار موثر باشد. البته باید دقت داشت که این فیلترها دارای انواع دیگری نیز هستند و سایر فیلترهای تصفیه آب نیز می توانند به صورت آنتی باکتریال ساخته شوند. فیلتر نانو آنتی باکتریال را می توان در مرحله نهایی تصفیه آب و یا  پس از فیلترهای پیش تصفیه و ممبران در دستگاه قرار داد تا پس از تولید آب تصفیه شده، کاملا ضدعفونی شود. 

فیلترهای آنتی باکتریال به جای فیلترهای پست کربن هم در ساختار دستگاه های تصفیه آب می توانند مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب فیلتر آنتی باکتریال علاوه بر  ضدعفونی کردن آب تصفیه شده، می تواند جایگزین مناسبی برای فیلتر پست کربن در دستگاه تصفیه آب داشته باشد.


قیمت فیلترهای آنتی باکتریال


قیمت فیلترهای آنتی باکتریال تصفیه آب در مقایسه با سایر فیلترهای تصفیه آب به مراتب بالاتر می باشد، اما پرداخت این هزینه و بهره مندی از مزیت های آب ضدعفونی شده، ارزش بالاتری خواهد داشت. در هنگام خرید فیلتر نانو آنتی باکتریال بهتر است که به تاییدیه ها و استانداردهای ارائه شده برای این محصول و کیفیت مواد استفاده شده در ساخت بدنه آن توجه شود، زیرا این مسئله به مصرف کننده اطمینان می دهد که مواد اولیه فیلترهای آنتی باکتریال کاملا گیاهی و بهداشتی است و نقره استفاده شده در این فیلتر می تواند آب را کاملا استریل کند.

اگر چه فیلتر آنتی باکتریال می تواند آب خروجی از دستگاه تصفیه آب را کاملا ضدعفونی کند، اما در مناطقی که آب شهری دارای آلودگی میکروبی بالایی می باشد، استفاده از آن کاربرد بالایی دارد. طول عمر فیلتر نانو آنتی باکتریال در دستگاه تصفیه آب خانگی حدود 1 سال می باشد و پس از آن جهت بهبود عملکرد فیلتر نانو آنتی باکتریال در دستگاه  باید تعویض شود.


«سایت آبین در کنار ارائه محصولات تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف و بالاترین سطح کیفی، فرصت دریافت مشاوره را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به وب سایت abin.ir با کارشناسان مجموعه ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر