پرکاربردترین پمپ های تزریق اتاترون (ETATRON)

پرکاربردترین پمپ های تزریق اتاترون (ETATRON)

 

در دستگاه های تصفیه آب صنعتی از پمپ های تزریق یا دوزینگ پمپ ها جهت تزریق سیالات به سیستم استفاده می گردد. دبی و فشار سیالات خروجی این پمپ ها قابل تنظیم است. دوزینگ پمپ ها در انواع و ظرفیت های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شوند. یکی از معروف ترین کمپانی های تولید کننده پمپ های تزریق در دنیا برند معتبر اتاترون (ETATRON) است. اتاترون شرکتی ایتالیایی با بیش از چهل سال سابقه می باشد. محصولات تولیدی این شرکت موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی CE ،ISO 9001-2008 و CSA شده اند. در این مقاله قصد داریم که با پرکاربردترین مدل های پمپ تزریق اتاترون و ویژگی های آن ها آشنا شویم.


با کیفیت ترین پمپ های تزریق موجود در بازار


دوزینگ پمپ یا پمپ تزریق می تواند حجم یا دوز معینی از مواد شیمیایی را با دبی مشخص و در بازه زمانی قابل تنظیم به سیستم مورد نظر تزریق کند. این پمپ ها در دو نوع دیافراگمی و پیستونی تولید شده اند و به صورت گسترده ای جهت تزریق محلول ها و سیالات استفاده می گردند. کاربرد پمپ تزریق در سیستم های تصفیه فاضلاب و آب شیرین کن های صنعتی است، اما از آن می توان در صنایع متنوعی نظیر صنایع شیمیایی، داروسازی، پتروشیمی و صنایع الکترونیکی نیز استفاده نمود.


کمپانی ایتالیایی اتاترون (ETATRON) یکی از مطرح ترین کمپانی های تولید کننده دوزینگ پمپ ها است که محصولات خود را به بیش از 70 کشور جهان صادر می کند. پمپ های تزریق اتاترون در ایران نیز بسیار شناخته شده هستند و در گروه پرفروش ترین و بهترین دوزینگ پمپ های تزریق در سراسر دنیا قرار می گیرند. در ادامه به بررسی سه مدل از پرکاربردترین پمپ های تزریق این شرکت می پردازیم: 


دوزینگ پمپ اتاترون (ETATRON) مدل  PKX MA/A 5-5


دوزینگ پمپ اتاترون برای تزریق آنتی اسکالانت در دستگاه های تصفیه آب شیرین کن صنعتی RO و کلر، سولفات آلومینیوم و اسید برای استخرها استفاده می شود. این پمپ از نوع سلنوئیدی دیافراگمی می باشد و دیافراگم آن از جنس PTFE (پلی تترا فلئورو اتیلن) است. بدنه دوزینگ پمپ اتاترون از فایبرگلاس ضد اسید و جنس هد پمپ آن PP می باشد. این پمپ برای تزریق سیالات با دبی 5 لیتر بر ساعت و فشار کاری 10 بار استفاده می شود. دوزینگ پمپ اتاترون برای سیستم هایی با دبی آب کمتر از 10 لیتر بر ساعت مناسب است. دوزینگ پمپ مدل PKX MA/A 5-5 دارای سوپاپ تزریق، سوپاپ مکش فیلتردار، شیلنگ مکشی و تزریق، سنسور کنترل سطح است. این پمپ را می توانید بر روی دیوار یا زمین نصب کنید. 


دوزینگ پمپ اتاترون (ETATRON) مدل PB MA 5-10 


این پمپ تزریق نوعی پمپ دیافراگمی بسیار با کیفیت است که توسط شرکت معروف ETATRON ایتالیا تولید شده است. این پمپ از سری پمپ های تزریق سری PB MA/A اتاترون می باشد که از آن می توان به منظور تزریق موادی نظیر کلر، سولفات آلومینیوم و اسید در استخرها و سیستم های تصفیه آب صنعتی استفاده کرد. جنس دیافراگم دوزینگ پمپ اتاترون مدل PB MA/A 5-10 از PTEE پلی تترا فلوئورو اتیلن یا تفلون) و هد پمپ آن از جنس PP یا PTEE می باشد، همچنین بدنه این نوع پمپ از جنس فایبرگلاس ضد اسید است و دارای استاندارد IP65 می باشد، که استفاده از آن  برای تزریق مواد اسیدی را ممکن ساخته است. از جمله مشخصات مهم این پمپ، تزریق مایعات با دبی 5 لیتر بر ساعت و فشار کاری 10 بار می باشد. دوزینگ پمپ اتاترون مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و دمای بالا دارد، همچنین در واکنش های فیزیکی و شیمیایی بی اثر بوده و غیر محلول می باشد. 


دوزینگ پمپ اتاترون (ETATRON) مدل DLX MA/AD 5-7


این پمپ از پمپ های تزریق سری DLX  می باشد و توسط کمپانی معروف اتاترون (ETATRON) با بهترین کیفیت ممکن ساخته شده است. از دوزینگ پمپ اتاترون مدل DLX MA/AD 5-7 می توان جهت تزریق کلر، آنتی اسکالانت و انواع اسیدها در سیستم های آب شیرین کن صنعتی و کلرزنی آب استخر استفاده کرد. این پمپ، یکی از بهترین و پرکاربردترین پمپ های تزریق اتاترون است و بدنه آن از جنس PP ضد اسید می باشد و مقاوم نسبت به حرارت ساخته شده است. پمپ تزریق اتاترون DLX از انواع پمپ های دیافراگم سلونوئیدی است و می تواند مواد شیمیایی را با دبی 5 لیتر بر ساعت و فشار 7 بار تزریق کند. مزیت مهم پمپ تزریق اتاترون مجهز بودن به شیر یک طرفه ساچمه ای جهت ممانعت از بازگشت مواد شیمیایی به محفظه مخزن است. دوزینگ پمپ اتاترون سری DLX MA/AD قابلیت کنترل آنالوگ را دارد و می توان به صورت دستی میزان دبی آن را در دو حالت 100% و 20% تنظیم نمود.


فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع پمپ های تزریق مرغوب با برندهای متنوع می باشد، که از بهترین مدل های موجود در بازار هستند. اگر قصد خرید دوزینگ پمپ را دارید، برای مشاهده این محصولات به وبسایت مراجعه کنید، همچنین برای دریافت مشاوره و اطلاعات می توانید با مشاوران و متخصصان تیم ما به صورت رایگان در ارتباط باشید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر