مهم ترین نکات در نصب تصفیه آب سرشیری

مهم ترین نکات در نصب تصفیه آب سرشیری


اگر با انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنایی داشته باشید، شاید تاکنون نام تصفیه آب سرشیری را شنیده اید. این دستگاه تصفیه آب ابعاد بسیار کوچکی دارد و معمولاً به گونه ای طراحی می گردد که قابلیت نصب بر روی انواع شیرآلات خانگی را داشته باشد. استفاده از این روش یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تصفیه آب محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم با روش نصب دستگاه تصفیه آب سرشیری آشنا شویم.


آموزش نحوه نصب دستگاه تصفیه آب سرشیری


در دستگاه های تصفیه آب سرشیری معمولا از ترکیب فیلترهای الیافی و کربن اکتیو استفاده می گردد. این فیلتر ها می توانند ناخالصی ها و ذرات معلق درشت نظیر کلر، گل و لای، شن و ماسه را از آب حذف کنند. فیلتر کربنی موجود در این دستگاه نیز قادر به حذف بو، رنگ و طعم نامطبوع از آب می باشد. در این دستگاه تصفیه آب کوچک، محلی برای ذخیره آب وجود ندارد و آب پس از تصفیه شدن به طور مستقیم از طریق شیر آب خارج می گردد. دستگاه تصفیه آب سرشیری به جای سرشیر بر روی شیر آب نصب می شود. به منظور نصب تصفیه آب سرشیری می توانید به روش زیر عمل کنید:


•    برای نصب فیلتر سر شیری تمام وسایل لازم همراه آن می باشد، بنابراین در هنگام خرید به این مورد توجه کنید. لوازم موجود در بسته بندی شیر بستگی به مدل شیر دارد، ولی در کل همراه شیر باید کارتریج قابل تعویض، واشر و سر شیر باشد. 
•    برخی عملک ها دارای رزوه داخلی و برخی دیگر دارای رزوه بیرونی هستند. در صورتی که رزوه بیرونی باشد، باید از سمت واشر دار آن را نصب کرد، در صورتی که رزوه داخلی از سمت بدون واشر استفاده کنید. 
•    سرشیر را با استفاده از دست و یا حوله باز کنید، در صورتی که نوع رزوه بیرونی باشد، مهر متصل به آن را نیز باید باز کنید. 
•    شیر آب و سرشیر را به خوبی تمیز کنید، معمولا سر شیر دارای رسوبات آهکی و یا زنگ زدگی می باشد. برای این کار می توانید از سرکه استفاده کنید. کیسه را از سرکه پر کرده و شیر را درون آن قرار دهید، به مدت یک ساعت صبر کرده، سپس آن را پاک کنید. 
•    شیرها دو مدل دنده بیرون و داخل دارند. در صورت بیرون بودن دنده شیر، نیازی به استفاده از تبدیل نمی باشد، اما اگر شیر دارای دنده داخلی بود، باید از تبدیل استفاده کنید. در بسیاری از موارد دنده در داخل بسته بندی فیلتر موجود است.
•    تبدیل و واشر مناسب شیر را انتخاب کرده و واشر را در انتهای تبدیل قرار دهید. سپس تبدیل را روی شیر در خلاف عقربه های ساعت محکم کنید. برای این کار نیازی به استفاده از انبر دست نیست، زیرا دنده های تبدیل خراب می شود. 
•    تصفیه آب های سرشیری کوچک می باشند و فظای زیادی را اشغال نمی کنند، بنابراین برای شیرآلات مختلف قابل استفاده هستند. 
 محکم بستن بیش از حد فیلتر سرشیر می تواند سبب هرز شدن رزوه آن و بروز نشتی در این دستگاه شود. بنابراین دستگاه تصفیه آب سرشیری را در حدی محکم کنید که آب از کناره های آن به بیرون نشت نکند. 
•    در ابتدا قسمت اصلی فیلتر سرشیری را نصب کنید، سپس کارتریج فیلتر را بر روی آن قرار دهید. 
•    برای تمیز کردن فیلتر، بگذارید به مدت 5 دقیقه آب از آن بگذرد. 
•    پس از نصب دستگاه سرشیری، در برخی از دستگاه ها با فشرده کردن یک دکمه آب را از خود عبور می دهد و یا با فشردن مجدد آن، تصفیه آب سرشیری از مدار خارج می گردد. جهت افزایش طول عمر فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب سرشیری، بهتر است که هنگامی که قصد استفاده از آب معمولی را دارید، دستگاه تصفیه  را از مدار خارج کنید.


مطلب پیشنهادی: راهنما خرید آنتی اسکالانت


تعویض تصفیه آب سرشیری  


دستگاه های تصفیه آب سرشیری، دارای فیلتر الیافی و کربنی می باشند و عمر مفید این دو فیلتر تصفیه آب، به میزان مصرف آب و کیفیت آب ورودی به دستگاه بستگی دارد، اما به طور معمول باید هر 4 تا 6 ماه یک بار، فیلتر الیافی و کربنی دستگاه تصفیه آب سرشیری تعویض شوند. در صورتی که کیفیت آب ورودی پایین و میزان آب مصرفی شما زیاد باشد، زودتر باید فیلترهای آن را تعویض کنید. تعویض فیلتر سرشیری بسیار ساده و راحت می باشد. 


خرید و قیمت تصفیه آب سرشیری 


قیمت فیلترهای تصفیه آب سرشیری بسیار متفاوت می باشد و بستگی به برند، کیفیت فیلترها و مدل آن دارد، معمولا این نوع فیلترها قیمت بسیار مناسب تری نسبت به دیگر دستگاه های تصفیه آب خانگی دارند، ولی دقت آن ها در تصفیه آب نیز پایین تر است. از این فیلتر تنها برای آب سرد می توانید استفاده کنید، زیرا حداکثر تا دمای 45 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. توجه کنید که خرید فیلتر با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا به طور مستقیم با سلامتی شما و افراد خانوادتان در ارتباط می باشد.


فروشگاه تجهیزات تصفیه آب آبین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب در انواع و مدل های مختلف است که از بهترین محصولات موجود در بازار می باشند. اگر قصد تهیه دستگاه تصفیه آب سرشیری را دارید، با کارشناسان فروش آبین تماس برقرار نمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر