حقایق باور نکردنی در مورد مثلث برمودا

حقایق باور نکردنی در مورد مثلث برمودا

مطمئنا پیش از این مطالبی را در مورد مثلث برمودا، یکی از مخوف ترین و رازآلودترین مناطق جهان شنیده اید. این ناحیه که در اقیانوس اطلس قرار دارد، محل وقوع حوادث اسرار آمیزی است که هنوز علت کاملا مشخصی برای آن ها وجود ندارد. مثلث شیطان در بخش جنوب شرقی آمریکا قرار گرفته و برای نخستین بار مرزهای آن توسط نویسنده آمریکایی وینست کرامر تعریف شده است. اما آیا تمام اخبار و تصورات در مورد این ناحیه، حقیقت دارد یا تنها برگرفته از تخیلات است؟ این که تاکنون تعداد زیادی کشتی و هواپیما بعد از عبور از این ناحیه در مثلث برمواد گرفتار و ناپدید شده اند کاملا درست است، اما علت آن چیست؟


در ادامه به بررسی برخی از حوادث و نظریه ها در مورد مثلث برمودا می پردازیم:


وجود گاز متان در مثلث برمودا: اولین فرضیه این است که در مثلث شیطان گازهای مثل متان فوران کرده و این موضوع تراکم آب را کاهش می دهد. محققان بعد از تجزیه و مطالعه در میکروارگانیسم های که در کف اقیانوس قرار دارد، غلظت زیادی از گاز متان را در اقیانوس اطلس کشف کردند. به همین دلیل بعد از ورود کشتی به مثلث برمودا، گاز متان فوران کرده و آب کاملا متراکم می شود، همین موضوع می تواند باعث غرق و در واقع دفن شدن کشتی در اعماق اقیانوس شود.


وجود مه الکتریکی در مثلث برمودا: از سوی دیگر برخی معتقدند که وجود مه الکتریکی در فراز مثلث شیطان، از دلایلی است که باعث ناپدید شدن افراد در آن می شود. به این صورت که هر چه با این مه الکتریکی برخورد کند ناپدید می شود. 


وجود گره دریایی در مثلث برمودا: یکی دیگر از فرضیات، وجود امواج سرکش در مثلث شیطان است، به این صورت که ممکن است این طوفان ها از چند جهت در اطراف برمواد اتفاق بیافتند و همین موضوع باعث واژگونی و ناپدید شدن کشتی ها شود. این پدیده گره دریایی نام دارد و به این صورت است که سه طوفان بزرگ در 3 جهت به هم می رسند و این موضوع باعث به وجود آمدن امواج فراطبیعی در اقیانوس اطلس می شود. اما به این نکته توجه کنید که در رابطه با گره دریایی هیچ توجیحی برای غرق شدن هواپیماها وجود ندارد. 


 اما ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چرا بعد از غرق شدن کشتی ها هیچ اثری از آن ها در اقیانوس اطلس باقی نمی ماند؟


جالب توجه است که بعد از گزارش ناپدید شدن هواپیما و یا کشتی در اطراف مثلث برمودا هیچ اثری از آن ها باقی نمی ماند و همین موضوع مثلث برمودا را به یکی از مخوف ترین نقاط دنیا تبدیل کرده است. اما بسیاری از دانشمندان در توجیه این موضوع عنوان کرده اند که مثلث شیطان، در مسیر جریان تند آب گرم اقیانوسی که گلف استریم نام دارد قرار گرفته است. این جریان از خلیج مکزیک به سمت ایسلند و در بخش های از غرب اروپاست، همین موضوع باعث می شود که آثار به جا مانده از قربانی های مثلث شیطان از طریق گلف استریم در آب های اقیانوس اطلس پراکنده شود. 


اولین حادثه در مثلث برمودا


در سال 1948 استار تایگر یکی از بزرگترین هواپیماهای چهار موتوره بود با 26 مسافر و خدمه بعد از پرواز در فراز مثلث شیطان کاملا ناپدید شد و از آن پس هیچ اثری از این هواپیما دریافت نشد. این موضوع در صورتی اتفاق افتاد، که تنها چند دقیقه قبل از خلبان هواپیما پیامی بر این مبنی که هوا خوب و هیچ مانعی برای ادامه پرواز وجود ندارد دریافت شد. در ادامه تعداد زیادی از این هواپیماها به سرنوشت استار تایگر دچار شدند، اما هیچ توجیه علمی در مورد بروز این حادثه وجود نداشت. معمولا بعد از این حوادث عده زیادی از افراد برای پیدا کردن آثاری از هواپیمای غرق شده تلاش کرده اند، اما هیچ نتیجه در این جستجوها وجود نداشت. 

 

مثلث برمودا

 

مثلث برمودا و قطب نما


کریستف کلمب، کاشف معروف ایتالیایی اولین فردی بود که متوجه شد در اطراف مثلث برمودا قطب نمای کشتی از کار می افتد. در اسناد به جا مانده از این دریانورد مشاهده شده که قطب نما در نزدیکی این مثلث جهات های عجیبی را نشان می دهد و در مواردی حتی به وجود یک توپ آتشین در آسمان برمودا اشاره کرده است. این که این موارد بر پایه حقیقت و یا برگرفته از تخیلات کریستف کلمب هستند، موضوع مشخصی نیست اما توجه کنید که تمام قطب نماها با نزدیک شدن به مثلث شیطان از کار می افتند. 


در سال 1945 تعدادی بمب افکن از فلوریدا برای انجام آزمایشات هوایی پرواز کردند اما بعد از نزدیک شدن به مثلث شیطان تمام قطب نماها از کار افتاد و همین موضوع باعث عدم تشخیص مسیر درست توسط رهبر ماموریت شد. بعد از این، جنگنده ها بدون داشتن هدف مشخصی بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرده و سوخت مورد نیاز برای پرواز جنگنده ها تمام شد. 

نکته جالب در مورد مثلث برمودا این است که تعداد زیادی از افراد در مورد آن شروع به خیال پردازی هایی مثل وجود موجودات فضایی کرده اند. از دیگر فرضیه ها این است که قاره ای گمشده به اسم آتلانتیس در اعماق مثلث برمودا وجود دارد و در واقع این ناحیه دروازه ای برای ورود به جهان های دیگر است. اما قطعا تمام این فرضیه ها برگرفته از تخلیات برخی افراد است، که هیچ توجیه علمی برای آن ها وجود ندارد. رویای سفر در زمان از هیجان انگیزترین تخلیاتی است که در مورد مثلث شیطان وجود دارد. بسیاری از افراد دلیل ناپدید شدن کشتی و هواپیماها را نیز به همین دلیل می دانند. 

قطعا دانشمندان هنوز هیچ توجیه قانع کننده ای برای کشف راز ناپدید شدن در مثلث شیطان ندارند، اما چیزی که مشخص است دلیل آن نمی تواند وجود موجودات فضایی در این مثلث مخوف باشد. 


آخرین قربانی های مثلث شیطان


کشتی SS EI Faro از آخرین قربانی های مثلث برمودا بود، که در طی یکی از سهمگین ترین طوفان ها با 33 خدمه غرق شد. در ادامه و در سال 2018 هواپیمای با 6 مسافر در اطراف مثلث شیطان ناپدید و هیچ اثری از آن باقی نماند. این حادثه بعد از سال های بسیاری شروع دوباره ای برای از سر گرفتن تحقیقات در مورد رازهای مخوف مثلث شیطان بود.

 
برخی از جالب ترین حقاق در مورد مثلث برمودا


مواردی که در ادامه گفته می شود تنها بر اساس گفته برخی از افراد و دانشمندان است و ممکن است حتی توجیه علمی نداشته و یا بر اساس واقعیت نباشند.


1-    برخی از خلبان ها ادعا می کنند که بعد از نزدیک شدن به برمودا زمان را از دست می دهند.


2-    در مواردی لاشه های از کشتی های غرق شده در مثلث شیطان یافت شده که البته امکان شناسایی آن ها وجود ندارد و این لاشه ها را بر اساس فرضیات به مثلث برمودا مربوط می کنند. 


3-    مثلث برمودا خواهری در اقیانوس آرام دارد!!! از دیگر نقاطی که اتفاقات مشابه با مثلث شیطان در آن می افتد منطقه ای در یکصد کیلومتری ساحل توکیو است. به این صورت که در سال 1950 میلادی وسیله نقلیه ای که 700 سرباز را حمل می کرد در آن ناپدید شد و در ادامه ده ها کشتی و هواپیما در آن غرق شدند.


4-    مثلث برمودا را در هیچ نقشه ای نمی توان یافت، به صورتی که در هیچ نقشه ای اثری از مثلث شیطان وجود ندارد. 


5-    شاید شما مثلث شیطان بسیار کوچک تصور کنید، اما بهتر است که بدانید وسعت این منطقه در اقیانوس اطلس حدود 805 هزار کیلومتر مربع است. 


6-    برخی از مطالعات نشان دهنده وجود گودال های بسیار عمیق، کوه ها و دره های عمیق در مثلث برمودا است.

مقدار آب سطح زمین را در مقاله ای بررسی کرده ایم که برخی از حقایق و مطالب جالب در مورد منابع آب در کره زمین در آن مطرح شده است. مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهد.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 1
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
عسکری
عسکری
اطلاعات باحال و جدیدی رو تو این مقاله در خصوص مثلث برمودا نوشتید خیلی قشنگ بود تا آخرش خوندم.
ارسال نظر