مهم ترین موارد در خرید آبسردکن

مهم ترین موارد در خرید آبسردکن


امروزه از دستگاه های آبسردکن در اکثر اماکن عمومی نظیر ادارات، بانک ها، شرکت ها و ... استفاده می گردد. این دستگاه ها با انواع و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند و این مساله انتخاب آبسردکن متناسب با نیاز شما، را دشوار کرده است. اگر چه شاید تصور شود، که از این دستگاه تنها می توان برای خنک سازی آب استفاده کرد، اما برخلاف نام آن امروزه آبسردکن های موجود در بازار قابلیت تولید آب گرم و حتی تا حدی تصفیه کردن آب را نیز دارند. در این مقاله قصد داریم، با انواع آبسردکن و نکات مهمی که در هنگام خرید آبسردکن باید مورد توجه قرار بگیرند، آشنا شویم.


نکات مهم در خرید دستگاه آبسردکن

 

برای خرید آبسردکن باید مواردی را در نظر بگیرید، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این قسمت به بررسی نکات لازم در خرید آبسردکن می پردازیم:

 

•    نیاز شما: آبسردکن ها مدل های مختلفی دارند، اکثر آن ها علاوه بر تولید آب خنک، می توانند آبی نزدیک به دمای جوش نیز تولید کنند، در نتیجه با خرید یک دستگاه آبسردکن می توان از آب سرد و انواع نوشیدنی های گرم نظیر چای، قهوه و ... بهره مند شد. ولی برخی دیگر آب ولرم نیز در اختیار شما قرار می دهند. در این نوع آبسردکن ها المنتی برای گرم کردن آب و نگه داری آن در مخزن وجود دارد. 

•    ظاهر آبسردکن: آبسردکن ها دارای مدل های ایستاده، رومیزی، مخزن پایین و مخزن بالا می باشند، همچنین برخی از مدل ها مستقیم به آب شهری متصل می شوند. آبسردکن هایی که دارای مخزن پایین می باشند، ظاهر بهتری دارند، اگر ظاهر برایتان خیلی مهم است، می توانید آبسردکن های منبع پایین را خریداری کنید. 

•    شیر آبسردکن: استفاده راحت از شیر آبسردکن بسیار مهم است، بنابراین در هنگام خرید به آن توجه کنید. آبسردکن ها عموما دارای شیرهای فشاری و دکمه ای می باشند. 

•    فظای کافی برای لیوان: توجه کنید که آبسردکن فظای کافی برای قرار دادن لیوان جهت برداشت آب گرم و سرد داشته باشد، تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. 

•    صدا آبسردکن: در صورتی که آبسردکن صدای زیادی تولید کند، در صورت حساس بودن، کلافه می شوید، مخصوصا در مطب ها و ادارات این ویژگی بسیار بدی محسوب می شود. توجه کنید که آبسردکن صدای زیادی تولید نکند. 

•    جنس بدنه: جنس بدنه آبسردکن اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت پایین بودن کیفیت بدنه دستگاه، آبسردکن زودتر آسیب دیده و در برخی موارد آب نیز بو نامطبوع می گیرد. 

•    دکمه ایمنی کودک: برخی از مدل های آبسردکن که قابلیت تولید آب جوش دارند، دارای دکمه ایمنی می باشند تا از فشردن اشتباهی دکمه آب گرم و به خطر افتادن احتمالی کودکان ممانعت شود. در صورتی که در محلی که آبسردکن را قرار می دهید، کودکان زیادی در رفت و آمد هستند، آبسردکن هایی با این ویژگی خریداری کنید. 

•    آبسردکن های یخچال دار: همانطور که گفتیم بعضی آبسردکن ها، کابین دار هستند و اگر این کابین امکان سرد کردن نیز داشته باشد، می توان از آن به عنوان یخچال کوچک نیز استفاده نمود. استفاده از این آبسردکن های یخچال دار در مکان هایی مانند ادارات کوچک، مغازه ها که شاید در آنها امکان استفاده از یخچال های بزرگ وجود نداشته باشد، می تواند بسیار مناسب باشد.

•    جا لیوانی: آبسردکن ها معمولاً فاقد جا لیوانی می باشند و این قطعه در دستگاه به عنوان وسیله ای جانبی محسوب می شود و در هنگام خرید آبسردکن می توانید این وسیله را به صورت جداگانه خریداری کنید. وجود جا لیوانی در دستگاه آبسردکن ضروری محسوب نمی شود و از این وسیله تنها می توان جهت مرتب و تمیز قرار گرفتن لیوان های کاغذی در کنار آبسردکن استفاده کرد.

•    تصفیه آب: در آبسردکن های منبع دار می توان از منبع فیلتر دار نیز استفاده کرد و در آبسردکن هایی که به آب شهری متصل می گردند، نیز می توان در مسیر آب ورودی به دستگاه فیلترهایی برای تصفیه آب نصب کرد. این مساله موجب افزایش کیفیت آب آشامیدنی آبسردکن می شود. 
 


انواع آبسردکن


آبسردکن ها از نظر ابعاد و شکل ظاهری به سه دسته آبسردکن های یخچال دار، رومیزی و ایستاده کابین دار تقسیم می شوند. از نظر نحوه تغذیه آبسردکن نیز، می توان آن را به سه دسته زیر طبقه بندی نمود:


•    آبسردکن منبع بالا: در این نوع آبسردکن، منبع آب در قسمت بالای دستگاه نصب می شود. منبع در این نوع آبسردکن به صورت مختلفی بر روی دستگاه قرار می گیرد و دارای دو نوع منبع ساده و منبع فیلتردار می باشد. مصرف کننده می تواند بسته به سلیقه خود منبع آب در دستگاه آبسردکن منبع بالا را تهیه کرده و آن را بر دستگاه نصب کند. معمولاً همراه آبسردکن یک منبع ساده ارائه می شود، اما در برخی از برندهای تولید کننده آبسردکن، منبع باید شکل و طراحی ویژه ای داشته باشد. آبسردکن های منبع بالا به طور کلی به دو نوع آبسردکن های ایستاده و رومیزی طبقه بندی می شوند. دستگاه های آبسردکن ایستاده نیز در سه مدل متنوع طراحی و تولید می گردند. در برخی از آبسردکن های ایستاده در قسمت زیرین دستگاه، یخچال کوچکی وجود دارد، که از آن می توان جهت خنک کردن نوشیدنی و مواد غذایی با حجم کوچک استفاده نمود.


•    آبسردکن منبع پایین: در این نوع آبسردکن، منبع آب در بخش زیرین دستگاه قرار گرفته و آب توسط پمپ داخلی در آبسردکن به بالا هدایت می گردد. آبسردکن های منبع پایین طراحی زیباتری دارند و مزیت مهم این دستگاه ها در معرض نور نبودن منبع آب و تعویض آسان تر مخزن آب است. آبسردکن منبع پایین به دلیل طراحی مناسب و عدم وجود تجهیزات جانبی در بیرون آن، ظاهر بهتری دارد، اما به علت قرار گیری مخزن در قسمت پایین آبسردکن، دیگر فضایی در زیر دستگاه وجود ندارد. دستگاه های آبسردکن منبع پایین تنها به صورت ایستاده تولید می شوند.


•    دستگاه آبسردکن متصل به آب شهری: در این قبیل آبسردکن ها هیچ منبع آبی وجود ندارد و دستگاه باید به طور مستقیم به آب شهری متصل شود. بدیهی است که در این حالت، نیازی به پر کردن منبع دستگاه آبسردکن وجود ندارد و این مساله یکی از مزیت های آبسردکن های متصل به آب شهری محسوب می شود. 

بازار آنلاین تصفیه آب آبین عرضه کننده بهترین دستگاه های آبسردکن از برندهای معتبر به سراسر کشور است. اگر در خرید آبسردکن متناسب با نیاز خود دچار تردید شده اید، جهت مشورت با کارشناسان مجرب تیم ما با خطوط ارتباطی این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر