نکات مهم برای نصب مخزن دستگاه آبسردکن

نکات مهم برای نصب مخزن دستگاه آبسردکن

دستگاه های آبسردکن باعث راحت تر شدن دسترسی بسیاری از افراد به آب با بالاترین سطح کیفی می شوند و استفاده از آنها کاربرد بالایی در بیمارستان ها، مدارس، اداره ها و... دارد. کاربرد آبسردکن ها تنها در روزهای گرم سال و برای فراهم کردن آب سرد نمی باشد، امروزه دستگاه های آبسرد کن دارای خروجی آب سرد و گرم هستند. این موضوع باعث شده تا آبسردکن ها برای فصول مختلف سال قابل استفاده باشند. 

ساختار و نحوه عملکرد آبسردکن ها با توجه به نوع آنها متفاوت است و بر همین اساس توصیه می شود قبل از خرید نوع و ویژگی های دستگاه را به دقت بررسی کنید. 

در ساختار برخی از دستگاه های آبسردکن از مخزن به عنوان منبع تامین آب استفاده می شود و برخی دیگر از آبسردکن ها را می توان مستقیما به آب لوله کشی ساختمان متصل کرد. اکثر دستگاه های آبسردکن از نوع مخزن دار هستند، برای نصب مخزن های آبسردکن رعایت برخی نکات تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای نصب مخزن آبسردکن ها باید به آنها توجه کنید در ادامه بررسی می کنیم. 


آموزش نحوه اتصال مخزن به دستگاه آبسردکن


جهت اتصال مخزن به آبسردکن لازم است که تغییر کوچکی در دستگاه ایجاد شود. جهت نصب مخزن دستگاه آبسردکن به صورت زیر عمل کنید:


•    در اولین مرحله باید درپوش آبسردکن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و باز کنید. 
•    قبل از نصب شناور در محل مورد نظر، باید مهره و اورینگ های آن را باز و خارج کنید. 
•    مهره را از روی رزوه باز کنید. 
•    اولین اورینگ را بیرون آورده و بگذارید تا اورینگ دوم باقی بماند. 
•    شناور را به بخش پایین مخزن متصل کنید. اورینگ را از داخل مخزن روی رزوه قرار دهید. 
•    مهره را روی رزون قرار داده و آن را محکم کنید. 
•    در آخرین مرحله هم باید مخزن را روی دستگاه آبسردکن نصب کنید. 
•    دو پیچ بلند که در پشت دستگاه آبسردکن قرار دارد را باز کنید. این دو پیچ در قسمت بالایی دستگاه آبسردکن وجود دارند.

مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای نصب مخزن های آبسردکن باید به آنها توجه کنید شامل موارد زیر می شوند. 


پر کردن و نصب مجدد مخزن آبسردکن 


در هنگام نصب و پر کردن مخزن آبسردکن، توجه داشته باشید که یک مخزن 10 لیتری استاندارد پس از کاملا پر شدن، باید 10 کیلوگرم وزن داشته باشد و برای مخزن 20 لیتری نیز، وزن 20 کیلوگرم می باشد. در نتیجه اگر فکر می کنید که پس از پر کردن مخزن، قادر به جا به جایی آن نیستید، حتما به این منظور از کسی کمک بخواهید. اگر مخزن دستگاه آبسردکن از نوع دسته دار باشد، پس از پر شدن جابه جایی آن آسان تر می شود. 

پس از آماده شدن مخزن، آن را با احتیاط بر روی دستگاه قرار دهید. بعد از قرار گیری بخش انتهای مخزن درون حفره بالای دستگاه آبسردکن، با اعمال کمی فشار و جابجایی آن، تلاش کنید که سوراخ درپوش مخزن بر روی حفره آبسردکن قرار بگیرد. جهت اطمینان بیشتر از قرارگیری صحیح مخزن، آن را کمی به دو سمت حرکت دهید، اگر مخزن در جای خود محکم بود، به درستی بر روی آبسردکن قرار گرفته است.


چرا آبسرد کن بعد از نصب مخزن نشتی دارد؟


یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث بروز مشکل در عملکرد دستگاه های آبسردکن شود، نشتی آب است. در این زمینه باید به سطح کیفی مخزن تعبیه شده در ساختار آبسردکن ها توجه کنید. اگر مخزن های استفاده شده در ساختار دستگاه های آبسردکن سطح کیفی بالایی نداشته باشند، ممکن است نشتی آب در دستگاه بروز کند و بر همین اساس بهتر است سطح کیفی مخرن را برای خرید به عنوان یکی از مهم ترین پارامترها در نظر بگیرید. 

سطح کیفی پایین مخزن می تواند باعث خراب شدن مخزن هم شود و در این حالت هم ریزش آب می تواند اتفاق بیافتد. اگر در ساختار دستگاه های آبسردکن نشتی آب بروز کرد، باید از افراد متخصص و آموزش دیده برای برطرف کردن مشکل در ساختار دستگاه جلوگیری کنید. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب با بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصول با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر