بهترین فیلترهای تصفیه آب پست کربن

بهترین فیلترهای تصفیه آب پست کربن


دستگاه های تصفیه آب خانگی سرعت فیلتراسیون پایینی دارد و به این خاطر به گونه ای طراحی می شوند که آب تصفیه شده در مخزن ذخیره شود و تا پر شدن مخزن، دستگاه به فرایند فیلتراسیون آب ادامه دهد. آب تصفیه شده در دستگاه عمدتاً زمان طولانی در مخزن باقی می ماند و طعم و مزه آن تا حدی دچار تغییر خواهد شد. طعم و بوی پلاستیکی که در آب ایجاد می شود، برای بسیاری از مصرف کنندگان ناخوشایند است و جهت رفع این مشکل معمولاً از فیلتر پست کربن استفاده می گردد. در این مقاله قصد داریم که با چند مدل از بهترین فیلترهای پست کربن تصفیه آب خانگی و ویژگی های آن ها آشنا شویم.

 

با کیفیت ترین فیلتر پست کربن در بازار

 

فرآیند فیلتراسیون اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب به کندی انجام می شود، بنابراین جهت استفاده آسان تر از آب تصفیه شده در دستگاه از مخزن ذخیره آب استفاده می گردد. اگر چه وجود مخزن در دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار مفید و کارآمد می باشد، اما این مساله می تواند سبب ایجاد طعم و بوی نامطبوع در آب شود. در دستگاه های تصفیه آبی که به مخزن ذخیره آب مجهز هستند، معمولا از نوعی فیلتر کربنی با نام فیلتر پست کربن یا کربن نهایی استفاده می گردد. این فیلتر تصفیه آب حاوی ذرات کربن اکتیو می باشد و می تواند طعم و بوی ناخوشایندی که در اثر ماندن آب در مخزن ایجاد شده را برطرف کند. عمر مفید فیلتر پست کربن حدود 1 سال است و پس از این مدت باید آن را تعویض نمود. بدیهی است که هرچه کیفیت مواد اولیه در ساخت این فیلتر بیشتر باشید و از مواد بهداشتی و پایه گیاهی تولید شده باشد، کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه به بررسی چند فیلتر پست کربن مرغوب و اورجینال که توسط مجموعه آبین عرضه می گردد، می پردازیم.

 

فیلتر پست کربن هیوندای (HYUNDAI) واکورتک مدل TCR

 

این فیلتر محصولی مرغوب از شرکت معتبر هیوندای واکورتک است، که با پیشرفته ترین تجهیزات صنعتی و مواد اولیه مرغوب تولید شده است. فیلتر پست کربن هیوندای واکورتک مدل TCR دارای پایه کاملاً گیاهی است و از زغال پوست نارگیل تهیه شده است. بهره گیری از مواد کاملاً اورگانیک و بهداشتی در ساخت این فیلتر، سبب شده است که استفاده از این فیلتر جهت تولید آب تصفیه شده، هیچ گونه ضرری برای سلامتی انسان نداشته باشد. فیلتر پست کربن هیوندای کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی نظیر NSF ،FDA و WQA تولید شده است. این فیلتر محصولی کاملاً وارداتی از کشور کره جنوبی است و سطحی کیفی بالای آن، این فیلتر پست کربن را از محصولات مشابه خود در بازار متمایز نموده است. فیلتر پست کربن مرغوب هیوندای می تواند بو و طعم نامطبوع آب که در اثر ماندن در مخزن تصفیه آب ایجاد شده است، را حذف کند.

 

فیلتر پست کربن آکواپیور (Aqua pure)

 

این فیلتر سطح کیفی بالایی دارد و با مواد اولیه بهداشتی و مرغوب توسط کمپانی معتبر آکواپیور (Aqua pure) تولید شده است. کربن مورد استفاده در ساخت فیلتر پست کربن آکواپیور پایه گیاهی (زغال پوست نارگیل) دارد و می تواند طعم و بوی نامطبوع را از آب حذف کند. عمر متوسط  این فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی حدود 1 سال است و جهت افزایش کیفیت و کارایی این فیلتر، پس از این زمان باید تعویض گردد. فیلتر پست کربن آکواپیور (Aqua pure) به صورت خطی یا Inline است و به دلیل بهداشتی بودن آن و عدم تماس دست در هنگام نصب آن در دستگاه، نسبت به انواع کارتریجی مزیت دارد. این فیلتر علاوه بر بهبود طعم آب، می تواند ترکیبات کلر دار، برخی فلزات سنگین و مواد شیمیایی را از آب حذف و جداسازی کند.

 

فیلتر پست کربن توس (TOOS)


فیلتر پست کربن توس محصولی ایرانی و با کیفیت می باشد. این فیلتر از دانه های کربن فعال ساخته شده است. کربن فعال استفاده شده در فیلتر پست کربن توس از زغال فعال پوسته نارگیل ساخته شده است و برای انسان و طبیعت هیچ گونه ضرری ندارد. طول عمر این فیلتر 12 ماه و ظرفیت آن 1500 گالن است. فیلتر پست کربن توس تا فشار 100 PSI و دمای 38 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. این فیلتر اینلاین می باشد و درون هوزینگ قرار نمی گیرد. فیلتر پست کربن توس به خوبی بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف می کند.  

 

فیلتر پست کربن سوفیلتر (Sou Filter)


یک دیگر از فیلترهای با کیفیت ایرانی فیلتر سوفیلتر می باشد. این فیلتر از کربن فعال پوسته نارگیل ساخته شده است و به خوبی بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف می کند. این فیلتر به طور متوسط باید هر 12 ماه یک بار تعویض شود، تعویض به موقع فیلتر پست کربن اهمیت زیادی دارد، در غیر این صورت عملکرد خود را از دست داده و محل تجمع باکتری ها می شود. می توان گفت سوفیلتر یکی از بهترین فیلترهای پست کربن ایرانی می باشد. فیلتر پست کربن معمولا در مرحله پنجم و بعد از مخزن دستگاه نصب می شود.


فیلتر پست کربن آناهیت 


این فیلتر بعد از مخزن ذخیره آب در دستگاه تصفیه آب نصب می شود و به خوبی بو، رنگ و طعم نامطبوع آب مانده در مخزن را حذف می کند. فیلتر پست کربن آناهیت کاملا گیاهی می باشد و از کربن فعال پوسته نارگیل ساخته شده است، به همین علت برای انسان و طبیعت مشکلی ایجاد نمی کند. فیلتر پست کربن آناهیت تولید ایران است و کیفیت بسیار بالایی دارد. طول عمر این فیلتر به طور متوسط 1 سال است، ولی میزان آب تصفیه شده توسط فیلتر، کیفیت آن، کیفیت مخزن دستگاه، دقت فیلتر ممبران، کیفیت خود فیلتر پست کربن در طول عمر فیلتر آن است. 

 

فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگ ترین عرضه کننده فیلترهای تصفیه آب اصل و اورجینال به سراسر کشور است که از مواد اولیه کاملاً بهداشتی و مرغوب تولید شده اند. اگر در انتخاب فیلتری متناسب با نوع دستگاه تصفیه آب خانگی خود دچار تردید شده اید، جهت سهولت در خرید و انتخاب خود با کارشناسان مجرب آبین تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر