مهم ترین نکات برای تعویض فیلتر مینرال تصفیه آب

مهم ترین نکات برای تعویض فیلتر مینرال تصفیه آب

در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای ممبران که دقت بسیار بالایی دارند استفاده می شود. فیلترهای ممبران با داشتن بالاترین در حذف آلاینده ها، باعث حذف املاح و مواد معدنی هم می شوند. این موضوع می تواند باعث طعم تلخ آب شود. به همین دلیل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی و در مرحله ششم فیلتراسیون از فیلترهای مینرال برای افزودن مواد معدنی و املاح استفاده می شود. 

فیلترهای مینرال یکی از مهم ترین قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند. فیلترهای مینرال یا معدنی ساز باعث افزودن املاح مفید به آب می شوند و در کنار این در بهبود طعم آب هم تا حد زیادی تاثیر گذار می باشند. 

فیلترهای مینرال دارای طول عمر مشخص شده ای هستند و مدتی بعد از استفاده نیاز به تعویض فیلتر می باشد. توجه به برخی نکات و پارامترها برای تعویض فیلترهای مینرال در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی حائز اهمیت است، مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای تعویض فیلترهای مینرال باید به آنها توجه کنید شامل موارد زیر می شوند. 


نحوه نصب فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلترهای مینرال معمولا در ابعاد و با ویژگی های استاندارد طراحی و تولید می شوند و بر همین اساس قابل نصب روی تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند. موارد زیر از مهم ترین نکاتی می باشند که توجه به آنها برای تعویض فیلترهای مینرال تا حد زیادی حائز اهمیت است:


•    توصیه می شود قبل از تعویض فیلترهای مینرال، TDS آب را اندازه گیری کرده و یادداشتن کنید.  
•    اگر در اطراف دستگاه تصفیه آب فضای کافی وجود ندارد، دستگاه را به مکان مناسب تری منتقل کنید.
•    شیر برداشت دستگاه و شیر ورودی آب به مخزن را ببندید. شیر مخزن به صورت شیر آبی رنگ و در قسمت بالای آن قرار دارد.
•    برق دستگاه را از قطع کرده و آن را از پریز خارج کنید.
•    زیر فیلتر و دستگاه پارچه مناسبی قرار دهید، زیرا ممکن است مقداری آب درون فیلتر مینرال وجود داشته باشد.
•    در هنگام باز کردن این فیلتر دقت کافی داشته باشید، زیرا آب بیرون ریخته شده از فیلتر مینرال می تواند سبب سوختن شیر برقی و آداپتور پمپ تصفیه آب شود.
•    شیلنگ های متصل شده به دو سر فیلتر مینرال را باز کرده و آن را از دستگاه خارج کنید.
•    فیلتر مینرال جدید را از پوشش خود خارج کنید. اگر در دو فیلتر مینرال درپوش محافظ قرار گرفته است، پیش از نصب فیلتر، آنها را خارج کنید. اگر در دو سر فیلتر اتصالات فیتینگی وجود دارد، جهت نصب فیلتر مینرال نیازی به اتصالات نمی باشد.
•    فیلتر مینرال جدید را در محل خود قرار داده و برای نصب ورودی و خروجی آن به فلش های روی فیلتر توجه کنید. کلمه flow و جهت درست نصب فیلتر مینرال را نشان می دهد. نصب فیلتر مینرال باید به گونه ای باشد که شیلنگ خروجی از فیلتر مینرال به سمت خارج از دستگاه تصفیه آب و به طرف شیر برداشت قرار بگیرد.
•    اگر اتصالات فیلتر مینرال از نوع فیتینگی است، برای اتصال شیلنگ به فیلتر مینرال باید آن را فشار دهید، اما اگر اتصال فیلتر به صورت مهره ای است، برای اتصال باید شیلنگ را از مهره عبور داده و آن را روی فیلتر مینرال ببندید. اعمال فشار زیاد در هنگام بستن اتصالات می تواند موجب شکستن فیلتر یا اتصالات آن شود.
•    برق دستگاه تصفیه آب را متصل کنید.
•    تمامی فیلترهای تصفیه آب معمولا دارای مقداری ناخالصی هستند و در اولین استفاده در دستگاه باید مورد شستشو قرار بگیرند. به این منظور پس از نصب فیلتر مینرال، ابتدا شیر مخزن را باز کنید تا با عبور آب از آن، سطح فیلتر شسته شود. جهت شستشو، در زیر فیلتر ظرف مناسبی قرار داده و شستشوی فیلتر را تا شفاف شدن آب خروجی از فیلتر مینرال ادامه دهید. 
•    شیر برداشت را باز کرده و TDS آب تصفیه شده را بررسی کنید. معمولا پس از نصب فیلتر مینرال حدود 20 تا 50 واحد به TDS  آب افزوده می شود.


طول عمر فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی حدود یک سال است و حداکثر پس از یک سال و نیم باید تعویض شود. در هنگام انتخاب و خرید فیلتر مینرال به معتبر بودن برند سازنده آن و استانداردهایی که همراه با فیلتر ارائه می شود، توجه کافی داشته باشید. توجه کنید که بهترین راهکار برای تعویض فیلترهای مینرال کمک گرفتن از افراد متخصص و آموزش دیده می باشد، این موضوع به شما اطمینان می دهد که هیچ مشکلی در ساختار دستگاه بروز نمی کند. 


«سایت آبین در کنار ارائه محصولات با بالاترین سطح کیفی، فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر