مرغوب ترین فیلترهای الیافی خانگی موجود در بازار

مرغوب ترین فیلترهای الیافی خانگی موجود در بازار

یکی از معمول ترین آلاینده هایی که در آب وجود دارد، ذرات معلق و کلوئیدی، گل و لای، شن و ماسه و... می باشد. وجود این آلاینده ها در آب می تواند طعم و مزه آن را هم تحت تاثیر قرار بدهد، این موضوع باعث شده تا حذف این آلاینده ها اهمیت زیادی داشته باشد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای الیافی برای حذف آلاینده فیزیکی مثل گل و لای، شن و ماسه و ذرات معلق استفاده می شود. 

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث خرابی سایر فیلترهای تصفیه آب مثل فیلترهای کربنی و ممبران شود، ورود ذرات معلق می باشد. این موضوع باعث شده تا عملکرد فیلترهای الیافی به عنوان اولین مرحله از فیلتراسیون اهمیت زیادی داشته باشد. با توجه به این موضوع توصیه می شود برای خرید فیلترهای الیافی، سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. خرید فیلتر الیافی با سطح کیفی بالا، به شما اطمینان می دهد که بهترین عملکرد را برای از بین بردن آلاینده ها دارد و از خرابی سایر فیلترهای تصفیه آب در ادامه روند فیلتراسیون جلوگیری می کند. 

بهترین برندهای فیلترهای الیافی را که سطح کیفی بسیار مطلوبی دارند در ادامه بررسی می کنیم.


بهترین برندهای فیلتر الیافی (PP)


در مرحله اول فرایند فیلتراسیون آب در دستگاه تصفیه آب خانگی از فیلتر الیافی جهت حذف ذرات معلق در آب استفاده می شود. طول عمر فیلترهای الیافی در دستگاه تصفیه آب به میزان مصرف و کیفیت آب ورودی به دستگاه بستگی دارد، اما این مدت زمان به طور متوسط 3 تا 6 ماه برآورد می شود. باید توجه داشته باشید در صورتی که آب شرب مصرفی شما کیفیت بسیار پایینی دارد، لازم است که فیلتر تصفیه آب الیافی در زمان کوتاه تری تعویض شود.

برای تصفیه آب آشامیدنی با بالاترین سطح کیفی با استفاده از دستگاه های تصفیه آب، باید از فیلترهای مرغوب و بهداشتی استفاده شود. فیلتر الیافی با برندها و کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد. بهترین نوع فیلترهای الیافی دارای الیاف مرغوب پلی پروپیلن است و با مواد اولیه ای با گرید خوراکی تولید شده است. فیلترهای الیافی در مرحله اول فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب قرار می گیرند و از ورود گل و لای، شن و ماسه و بسیاری از مواد درشت و کلوئیدی به فیلتر ممبران جلوگیری می کنند. بدیهی است که هر چه از فیلتر الیافی مرغوب تری در دستگاه تصفیه آب استفاده شود، کیفیت آب تصفیه شده و طول عمر فیلتر ممبران در دستگاه افزایش خواهد یافت. در ادامه به بررسی چند مدل از با کیفیت ترین فیلترهای الیافی موجود در بازار می پردازیم.


1- فیلتر الیافی اس اس وی (SSV) مدل Inline PP


فیلتر الیافی اس اس وی مدل Inline PP محصول مرغوبی از کمپانی معروف اس اس وی می باشد و با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و مواد اولیه درجه یک و بهداشتی ساخته شده است. فیلتر الیافی اس اس وی، به صورت خطی یا Inline می باشد و بدون نیاز به هوزینگ در مرحله اول در دستگاه تصفیه آب خانگی قرار می گیرد. طول عمر فیلترهای الیافی خانگی حدود 3 تا 6 ماه می باشد، فیلتر الیافی اس اس وی مدل Inline PP، در کنار داشتن بهترین عملکرد برای حذف آلاینده های فیزیکی، طول عمر بسیار مطلوبی دارد.  


2- فیلتر الیافی سافت واتر (Soft Water)


فیلتر الیافی سافت واتر یکی از مرغوب ترین محصولات کمپانی سافت واتر می باشد و با استاندارد گرید خوراکی و از مواد کاملا بهداشتی تولید شده است. فیلترهای الیافی سافت واتر دارای استاندارد بین المللی FDA هستند، داشتن این تاییدیه نشان دهنده سطح کیفی بالای فیلتر الیافی می باشد.

فیلتر الیافی سافت واتر (Soft Water) به صورت کارتریجی و با غشای پلی پروپیلن طراحی و تولید شده است. قطر منافذ فیلتر الیافی سافت واتر به اندازه 5 میکرون است و بر همین اساس اجازه عبود ذراتی با قطر بزرگ تر از 5 میکرون نظیر گل و لای، شن و ماسه، تخم حشرات و مواد معلق موجود در آب را نمی دهد. فیلتر الیافی سافت واتر کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و از الیافی بسیار مرغوب و متراکم تشکیل شده است.


3- فیلتر الیافی خطی 5 میکرون آناهیت (Anahit)


فیلتر الیافی خطی آناهیت دارای منافذی به قطر 5 میکرون می باشد و از نوع فیلترهای خطی یا Inline است. استفاده از فیلتر الیافی خطی در مقایسه با فیلترهای الیافی کارتریجی در دستگاه تصفیه آب خانگی بهداشتی تر است، بنابراین به کار گیری این فیلتر رسوب گیر در دستگاه سبب افزایش کیفیت آب تصفیه شده خواهد شد.

فیلتر الیافی خطی 5 میکرون آناهیت طول عمر بالایی دارد و از پلاستیک گرید خوراکی در ساخت بدنه آن استفاده شده است. فیلتر الیافی آناهیت می تواند کلیه آلاینده هایی مانند شن و ماسه، گل و لای و مواد حاصل از زنگ زدگی لوله ها را از آب حذف کند. مزیت مهم این فیلتر الیافی، خطی بودن آن است، به این صورت که در هنگام استفاده از این فیلتر در دستگاه نیازی به محفظه یا هوزینگ نخواهد بود.


4- فیلتر الیافی خطی پیوریفر (Purefer)


فیلترهای الیافی پیوریفر با بالاترین سطح کیفی طراحی و تولید شده و دارای بهترین عملکرد برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی می باشد. برای ساخت فیلتر الیافی پیوریفر از مواد مصرفی مرغوب استفاده می شود و تونایی از بین بردن آلاینده هایی را مثل گل و لای، شن و ماسه و... دارند. فیلترهای الیافی پیوریفیر (Purefer) می توانند در مرحله اول فیلتراسیون و به عنوان پیش تصفیه در ساختار دستگاه تعبیه شود، می تواند هم قبل از فیلتر ممبران و به عنوان فیلتر محافظ ممبران مورد استفاده قرار بگیرد. 


«در صورت تمایل برای خرید محصولات تصفیه آب خانگی، با مراجعه به وب سایت آبین از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید. دریافت مشاوره از افراد متخصص می تواند به شما اطمینان دهد که بهترین نوع فیلتر الیافی را با توجه به کاربرد انتخاب کنید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر