مهم ترین موارد در تعویض شیر برقی در دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین موارد در تعویض شیر برقی در دستگاه تصفیه آب خانگی

 

یکی از قطعات مهم در دستگاه تصفیه آب خانگی که از هدر رفت آب در دستگاه جلوگیری می کند، شیر برقی می باشد. وجود این قطعه در دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار مهم است، زیرا اگر شیر برقی در دستگاه نباشد، حتی در حالت خاموش بودن دستگاه نیز، آب ورودی به دستگاه تصفیه آب قطع نمی شود. استفاده از شیر برقی در دستگاه های تصفیه آب تکنولوژی نسبتا جدیدی است، در حالی که در نمونه های قدیمی تر دستگاه تصفیه آب از چهار راهی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه تعویض شیر برقی در دستگاه تصفیه آب خانگی اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

 

آموزش نصب و عیب یابی شیر برقی دستگاه تصفیه آب خانگی

 

اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما به جای شیر برقی داری چهار راهی است و قصد دارید که شیر برقی را به دستگاه تصفیه آب خانگی خود اضافه کنید، می توانید به روش زیر عمل کنید:

 

•    شیر آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی را قطع کنید. برای پیدا کردن شیر آب ورودی کافی است، شلنگ ورودی به دستگاه را دنبال کنید. 

•    برق دستگاه تصفیه آب را قطع نموده و دو شاخه آن را از برق خارج کنید.

•    بهتر است که اگر فضای کافی در اطراف دستگاه وجود ندارد، برای تسلط بیشتر به دستگاه، آن را به مکان دیگری منتقل کنید.

•    شیر مخزن تصفیه آب را با چرخاندن در جهت عقربه های ساعت ببندید. این شیر معمولاً آب رنگی است و در بالای مخزن قرار دارد. 

•    پیش از نصب شیر برقی در دستگاه، اگر دستگاه تصفیه آب شما دارای چهار راهی است، باید آن را از حذف کرده و سیم های که از چهار راهی می گذرند را یکسره کنید. چهارراهی یک قطعه سفید رنگ کوچک است، که از طریق شلنگ به هوزینگ ممبران متصل می شود. با دنبال کردن این شلنگ می توانید چهارراهی را در دستگاه بیابید. 

•    نوع اتصالات چهارراهی فیتینگی یا مهره ای است، برای درآوردن شلنگ چهارراهی فیتینگی ضامن را به داخل فشار دهید، ولی در چهارراهی مهره ای باید مهره را باز کنید.

•    در قسمت پایین چهار راهی دو علامت IN و OUT وجود دارد، برای حذف چهارراهی باید شلنگ های متصل به این دو قسمت به یکدیگر متصل شوند. برای اتصال شلنگ ها می توانید از یک قطعه رابط شیلنگ استفاد کنید، اما جهت جلوگیری از بروز نشتی بهتر است، که آن را با شلنگ جدیدی جایگزین کنید. این شلنگ بین فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی و هوزینگ فیلتر ممبران باید قرار بگیرد.

•    در بالای چهارراهی نیز دو شلنگ برای خروجی فیلتر ممبران و ورودی فیلتر پست کربن قرار دارد. این دو شلنگ نیز باید یکی شوند. به این صورت می توان چهارراهی را حذف کرد. 

•    به منظور نصب شیر برقی در دستگاه، ابتدا پمپ تصفیه آب را پیدا کرده و شلنگ متصل به ورودی پمپ را یافته و توسط کاتر آن را قطع کنید. ورودی و خروجی پمپ با فلش مشخص می باشد. 

•    شیر برقی را آماده کرده و آن را در محل بریده شده، قبل از پمپ تصفیه آب نصب کنید. مسیر ورودی و خروجی آب در شیر برقی توسط فلش مشخص شده است.

•    شیر برقی را باید به صورتی نصب کنید، که مسیر جریان به سمت پمپ باشد. 

•    برق این شیر باید به صورت موازی با پمپ تصفیه آب در دستگاه باشد. سیم های برق پمپ را پیدا کنید. اگر شیر برقی به جای سوکت دارای سیم برق سر خود می باشد، می توانید آن را به سیم پمپ متصل کرده و با چسب عایق آن را پوشش دهید.

•    آب و برق ورودی به دستگاه را وصل کرده و عملکرد شیر برقی را مورد بررسی قرار دهید. به این منظور شلنگ خروجی از پمپ تصفیه آب را خارج کرده و در زیر دستگاه ظرف مناسبی قرار دهید، تا از ریزش آب به بیرون جلوگیری شود.

•    با باز کردن شیر برداشت دستگاه تصفیه آب باید روشن شود و آب از شیر برداشت بیرون بیاید. این مساله نشان دهنده باز بودن شیر برقی در دستگاه است.

•    اگر شیر برقی عملکرد مناسبی داشت. شلنگ خروجی پمپ تصفیه آب را به صورت قبل متصل کنید.

•    شیر مخزن تصفیه آب را باز کنید. دستگاه آماده استفاده می باشد.
 

مطلب پیشنهادی: معایب استفاده از آنتی اسکالانت ها

به منظور تعویض یا نصب شیر برقی در دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است، که دانش و مهارت کافی برای انجام این کار داشته باشید. اگر در انجام درست کار به تنهایی تردید دارید، بهتر است که از نیروی مجرب تصفیه آب به این منظور کمک بگیرید و خودتان نظاره گر انجام آن باشید.

فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی و قطعات مرتبط به سراسر ایران می باشد. اگر قصد اضافه کردن شیر برقی به دستگاه خود را دارید یا دستگاه تصفیه آب شما به درستی کار نمی کند، به این منظور توسط راه های ارتباطی وب سایت ما با کارشناسان فنی آبین تماس بگیرید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر