علت صدای غیر معمول دستگاه تصفیه آب خانگی

علت صدای غیر معمول دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر از دستگاه تصفیه آب خانگی برای فیلتراسیون آب آشامیدنی مصرفی استفاده می کنید، شاید تاکنون با این مشکل مواجه شده اید، که دستگاه تصفیه آب شما صدای زیادی تولید می کند. صدای غیر معمول در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به دلایل متفاوتی بروز کند، در بسیاری از موارد نیاز به برطرف کردن ایراد در دستگاه و کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان می باشد. 

دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورت معمول، صدای زیادی تولید نمی کنند، با توجه به این موضوع صدای غیر معمول در ساختار دستگاه تصفیه آب، می تواند نشان دهنده بروز مشکل در ساختار آن باشد. 

برخی از مهم ترین عواملی را که باعث تولید صدای غیر معمول در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی می شوند، در ادامه بررسی می کنیم. 


ایجاد صدای زیاد در دستگاه تصفیه آب خانگی


در صورتی که در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی، صدای غیر معمول وجود دارد، برای عیب یابی دستگاه باید به نکات و موارد زیر توجه کنید:


1- کارکرد نامناسب پمپ تصفیه آب


فشار آب ورودی به فیلترهای ممبران باید به اندازه ای باشد که روند فیلتراسیون به صورت دقیق انجام شود. پمپ تصفیه آب معمولا صدای بسیار کمی را ایجاد می کند. یکی از اولین مواردی را که در صورت شنیدن صدای غیر معمول در ساختار دستگاه باید بررسی کنید عملکرد پمپ تصفیه آب می باشد. خرابی و بروز مشکل  در پمپ تصفیه آب، می تواند مشکلات زیادی را در ساختار دستگاه ایجاد کند. یکی از این مشکلات احتمالی، صدای غیر معمول در سیستم می باشد. 

در بسیاری از موارد ایجاد صدای غیر معمول در پمپ تصفیه آب ناشی از بروز مشکل در هد پمپ است. این موضوع باعث شده تا تعویض هد پمپ باعث برطرف کردن مشکل در ساختار آن شود. 


2- کیفیت پایین پمپ دستگاه تصفیه آب


اگر پمپ تصفیه آبی که در دستگاه استفاده شده، کیفیت بالایی نداشته باشد، عمدتا صدای بیشتری را تولید می کند. با توجه به این موضوع باید پمپ تصفیه آب را در ساختار دستگاه تصفیه آب تعویض کنید. 


3- وجود هوای در مسیر عبور آب


در سیستم پمپاژ آب شهری معمولا به آب لوله کشی مقداری هوا تزریق می شود. این هوا می تواند در هنگام عبور آب از فیلترها و به ویژه در فیلترهای انتهایی دستگاه تصفیه آب (معمولا به صورت افقی در دستگاه نصب می گردند)، جمع شده و آب با ایجاد صدای مانند سوت زدن از دستگاه خارج شود. در این حالت لازم است که دستگاه تصفیه آب هواگیری شود.

مطلب پیشنهادی: راهنما خرید آنتی اسکالانت


4- لرزش دستگاه تصفیه آب


پمپ تصفیه آب در ساختار دستگاه، می تواند باعث لرزش آن شود. این لرزش عمدتا توسط پایه های دستگاه تصفیه آب گرفته شده و تا حدی کاهش می یابد، اما گاهی این لرزش می تواند به کابینت زیر سینک منتقل شده و موجب لرزش آن و ایجاد صدای نامتعارف شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که زیر دستگاه تصفیه آب با مقداری یونولیت، موکت یا هر پوشش لرزه گیر دیگر عایق بندی شود.


5- لرزش شیلنگ ها و قطعات دیگر دستگاه


 برخی مواقع با کارکرد پمپ تصفیه آب، شیلنگ ها و برخی قطعات دیگر دستگاه مانند سوییچ ها دچار لرزش شده و با برخورد خود به بدنه دستگاه صدای غیر معمولی ایجاد می کنند. در این موارد بهتر است که اجزای دستگاه با استفاده از سیم یا پایه محکم شوند. 


6- خروج پساب همراه با صدا


 بست خروجی فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی باید در پایین ترین محل در لوله عمودی فاضلاب نصب شود تا خروج فاضلاب از دستگاه صدای ایجاد نکند. اگر این نکته در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب رعایت نشود، خروجی فاضلاب می تواند با ایجاد صدا همراه باشد. به منظور رفع این مشکل می توان محل نصب بست فاضلاب را در دستگاه جا به جا کرد.


7- صدای شیر برقی و سویچ های فشار بالا و پایین


 تغییر فشار آب ورودی و فشار داخلی دستگاه می تواند موجب روشن و خاموش شدن سوییچ فشار پایین و تولید صدا در دستگاه تصفیه آب شود.

اگر روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی شما با صدای زیادی همراه است که غیر معمول به نظر می رسد، لازم است که قبل از بروز مشکلات جدی در ساختار دستگاه، از افراد متخصص و کارشناسان مشاوره بگیرید. کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند از بروز مشکل در ساختار سیستم جلوگیری کند. 


وب سایت آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب خانگی، با بهترین و با کیفیت ترین برندها می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیاز به دریافت مشاوه در این زمینه، از طریق مراجعه به سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر