بررسی انواع هوزینگ های پیش تصفیه آب خانگی

بررسی انواع هوزینگ های پیش تصفیه آب خانگی

فیلترهای پیش تصفیه آب در ساختار دستگاه، از نوع کارتریجی هستند و با توجه به این موضوع در محفظه هایی به اسم هوزینگ تعبیه می شوند. هوزینگ ها در دستگاه های تصفیه آب خانگی، بر اساس جنس بدنه و ساختار، تنوع بالایی دارند و بر همین اساس دارای قیمت متفاوتی می باشند. در کنار این کاربرد هوزینگ های تصفیه آب هم با توجه به ساختار متفاوت است و در بخش های مختلفی از دستگاه تصفیه آب خانگی تعبیه می شوند. 

در صورت بروز مشکل در ساختار هوزینگ های تصفیه آب و نیاز به تعویض آنها باید مناسب ترین نوع هوزینگ را انتخاب کنید. لازمه خرید هوزینگ مناسب، داشتن اطلاعات کافی از انواع هوزینگ های تصفیه آب خانگی و بررسی ساختار آنها می باشد. 

در ادامه مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای خرید هوزینگ های تصفیه آب خانگی باید به آنها توجه کنید بررسی می کنیم. 


هوزینگ های دستگاه تصفیه آب خانگی


هوزینگ های تصفیه آب برای نگهداری و تعبیه فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی به کار می روند. هر هوزینگ معمولا دارای ورودی و خروجی می باشد که جهت آن عمدتا بر روی هد هوزینگ تعیین شده است. محفظه های فیلتر تصفیه آب به گونه طراحی شده اند که آب از بخش ورودی به هوزینگ وارد شده و اطراف فیلتر تصفیه آب را احاطه می کند. پس از عبور آب از منافذ و روزنه های فیلتر، عملیات فیلتراسیون توسط آن صورت می گیرد و آب تصفیه شده از بخش میانی فیلتر و خروجی هد هوزینگ بیرون می رود. هر هوزینگ فیلتر تصفیه آب از دو بخش بدنه هوزینگ (محفظه) و هد یا درپوش تشکیل شده است. در ادامه بدنه و هد هوزینگ های تصفیه آب را بررسی می کنیم:

1- بدنه هوزینگ فیلتر تصفیه آب: ابعاد محفظه فیلتر تصفیه آب باید با سایز فیلتر درون آن کاملا مطابقت داشته باشد. این بدنه به صورت استوانه ساخته می شود که معمولا بخش پایین محفظه نسبت به بخش بالای بدنه باریک تر طراحی شده است. در قسمت بالای هوزینگ تصفیه آب معمولا رزوه ای وجود دارد که به منظور اتصال آن به درپوش آن به کار می رود. این رزوه ها می توانند در سطح داخلی یا بیرونی بدنه هوزینگ قرار گرفته باشد.

بدنه هوزینگ های تصفیه آب در ابعاد مختلف و به صورت مات یا شفاف تولید می شود. بدنه هوزینگ به صورت متنوعی طراحی و تولید می شود، اما بخش داخلی آن باید از نظر اندازه با ابعاد استاندارد طراحی و تولید شود، تا برای تمام فیلترهای پیش تصفیه قابل استفاده باشد. 

2- درپوش هوزینگ تصفیه آب: قطعه ای که در قسمت بالایی هوزینگ قرار گرفته و سبب بسته شدن محفظه فیلتر تصفیه آب می شود، درپوش یا هد هوزینگ می باشد. این درپوش دارای مسیری برای ورود و خروج آب است. به این ترتیب آب از مسیر ورودی هوزینگ وارد محفظه و فیلتر تصفیه آب شده و پس از عملیات فیلتراسیون از مسیر خروجی هوزینگ بیرون می رود. بر روی هد هوزینگ نوعی شیر تخلیه یا شیر هواگیری وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: آنتی اسکالانت چیست؟


انواع هوزینگ های پیش تصفیه بر اساس جنس بدنه


هوزینگ های پیش تصفیه در ساختار دستگاه های تصفی آب خانگی، می توانند در دو نوع شفاف و مات طراحی و تولید شوند که در ادامه به بررسی دقیق آنها می پردازیم:


هوزینگ های شفاف تصفیه آب


هوزینگ های تصفیه آب شفاف معمولا از جنس پلاستیک یا شیشه ای ساخته می شوند و برای نگهداری از برخی فیلترهای تصفیه آب به ویژه فیلترهای الیافی مورد استفاده قرار می گیرند. در درپوش این هوزینگ یک ورودی و خروجی قرار گرفته است. 

کاربرد هوزینگ های شفاف در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، برای تعبیه فیلترهای الیافی می باشد. فیلتر الیافی در ساختار دستگاه، باعث حذف گل و لای، ذرات معلق و... می شود و مدتی بعد از استفاده در دستگاه تغییر رنگ می دهد. این موضوع باعث شده تا تعبیه فیلترهای الیافی در ساختار هوزینگ های شفاف بهترین راهکار باشد. زمانی که رنگ فیلترهای الیافی، از سفید به قهوه ای تغییر می کند باید فیلتر را تعویض کرد، که این موضوع را می توانید با نگاه کردن به فیلتر متوجه شوید. 


هوزینگ مات تصفیه آب خانگی


فیلترهای کربنی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی در هوزینگ های مات تعبیه می شوند. در این هوزینگ ها دو محل برای ورود و خروج آب به درون هوزینگ و فیلتر تصفیه آب وجود دارد. هوزینگ های مات معمولا از پلی پروپیلن ساخته می شوند و باید برای ساخت آنها از مواد اولیه بهداشتی استفاده شود. از جمله ویژگی های مهم هوزینگ های مات، مقاومت و انعطاف پذیری بالا در مقابل شوک ها و فشارهای وارد شده به دستگاه می باشد.

توصیه می شود برای خرید هوزینگ های تصفیه آب خانگی، تمام نکات و پارامترهای را در این زمینه بررسی کنید. این موضوع می تواند از بروز مشکل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی جلوگیری کند. برخی از مهم ترین نکاتی را که برای خرید هوزینگ های پیش تصفیه باید به آنها توجه کنید شامل مواردی مثل نوع، ساختار، جنس بدنه هوزینگ و... می شوند. 


«فروشگاه تصفیه آب آبین فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است، در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با کارشناسان مجموعه ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر