ترکیدگی یا شکستگی هوزینگ فیلتر تصفیه آب

ترکیدگی یا شکستگی هوزینگ فیلتر تصفیه آب

ترکیدگی یا شکستگی هوزینگ های تصفیه آب، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بروز آن می تواند باعث اختلال در سیستم شود. بروز این مشکل می تواند باعث نشتی آب در دستگاه شود و خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد. توصیه می شود برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی جنس قطعات و هوزینگ های دستگاه را بررسی کرده و بهترین نوع سیستم را با توجه به این موضوع انتخاب کنید. 

شکستگی هوزینگ های تصفیه آب می تواند دلایل زیادی داشته باشد، در ادامه به بررسی مهم ترین عواملی که می تواند باعث بروز اختلال در سیستم و شکستگی هوزینگ های تصفیه آب شود می پردازیم. 


دلایل شکستگی هوزینگ دستگاه تصفیه آب خانگی


برخی از مهم ترین دلایلی که می توانند باعث شکستگی هوزینگ ها در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی شوند موارد زیر می باشند:


1- اگر دستگاه تصفیه آب پایه ایستاده نداشته باشد: ساختار برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورتی است که وزن سیستم به فیلترهای پیش تصفیه و هوزینگ ها وارد می شود. وارد شدن این فشار به مروز زمان می تواند باعث ایجاد ترک های مویی و شکستگی هوزینگ های تصفیه آب شود. این موضوع می تواند در صورت جابجایی دستگاه و زمین خوردن آن اتفاق بیافتد که عمدتا در صورتی که دستگاه تصفیه آب خانگی فاقد پایه باشد، رخ می دهد. به این خاطر توصیه می شود که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به پایه دار بودن دستگاه توجه کنید. البته امروزه اکثر دستگاه های تصفیه آب با پایه طراحی می شوند و با توجه به این موضوع مشکلی در هوزینگ های تصفیه آب اتفاق نمی افتد. 

2- فشار بالای آب ورودی به دستگاه: فشار زیاد آب در دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند موجب ترکیدگی هوزینگ فیلترهای تصفیه آب شود. این مشکل غالبا در مناطقی که آب لوله کشی فشار بالایی دارد، مشاهده می شود. علاوه بر این، این مساله می تواند به دلیل فشار بالای پمپ تصفیه آب و ایجاد شوک های بسیار شدید در دستگاه اتفاق بیافتد. اگر پمپ تصفیه آب فشار بالایی را ایجاد کند مدتی بعد از نصب دستگاه باعث شکستگی هوزینگ ممبران می شود. این موضوع می تواند به ساختار فیلتر ممبران هم آسیب وارد کند. 

با این که این مشکل به ندرت در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی بروز می کند، با این حال توصیه می شود در صورت تمایل برای خرید از مناسب بودن پمپ دستگاه اطمینان پیدا کنید. در صورتی که نیاز به تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی هم می باشد، اطلاعات پمپ تصفیه آب قبلی را با دقت بررسی کرده و مناسب ترین نوع آن را با توجه به مشخصات انتخاب کنید. 

در مناطقی که آب فشار بالایی دارد، برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز مشکل می توان از یک فشار شکن استفاده کرد. این قطعه در محل آب ورودی به دستگاه نصب می شود و از افزایش فشار آب ورودی به دستگاه جلوگیری می کند. 


3- عدم تعویض به موقع فیلتر الیافی در دستگاه: تعویض به موقع فیلترهای الیافی از اعمال فشار به هوزینگ های تصفیه آب و دستگاه تصفیه آب خانگی و در نتیجه تحمیل هزینه بیشتر به مصرف کننده جلوگیری می کند.


4- وجود هوا در آب لوله کشی: اگر در سیستم لوله کشی ساختمان هوا وجود داشته باشد، این مساله ایجاد ضربات شدید به بدنه هوزینگ ها در دستگاه را در پی دارد. معمولا هنگام پمپاژ آب جهت کنترل میزان مصرف مقداری هوا به آب لوله کشی تزریق می شود. 


5- باز و بسته کردن نادرست فیلترهای تصفیه آب: اگر تعویض فیلترهای تصفیه آب به درستی انجام نشود و موجب وارد شدن ضربه و آسیب به هوزینگ های دستگاه شود، این مساله می تواند سبب شکستگی هوزینگ های فیلترهای تصفیه آب شود.


راه های جلوگیری از ترکیدگی هوزینگ های دستگاه تصفیه آب


برای جلوگیری از شکستگی و بروز آسیب به هوزینگ های تصفیه آب خانگی توجه به برخی نکات مثل موارد زیر توصیه می شود:


•    اگر دستگاه تصفیه آب شما دارای براکت پایه دار نمی باشد، می توانید براکت دستگاه را تعویض کنید. به این منظور بهتر است که از تکنسین مجرب کمک بگیرید، زیرا در این حالت لازم است که دستگاه تصفیه آب خانگی باز شده و مجددا بر روی پایه ایستاده نصب شود. 

•    برای جلوگیری از ایجاد نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است از یک سنسور نشتی یاب در دستگاه استفاده کنید تا در صورت به وجود آمدن نشتی، این سنسور مسیر آب در دستگاه را قطع کند.

•    در مناطقی که آب فشار بالایی دارد، بهتر است که در ورودی آب به دستگاه از یک شیر فشار شکن استفاده شود. این قطعه از شوک های احتمالی که در اثر فشار بالای آب ورودی ساختمان به دستگاه وارد می شود، جلوگیری می کند.

•    استفاده از هوزینگ های نشکن و با کیفیت برای محفظه فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی، ایجاد نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی را به حداقل می رساند. اگر هوزینگ های تصفیه آب در دستگاه شما کیفیت مناسبی ندارند، می توانید آنها را با نمونه های با کیفیت تر تعویض کنید.


توصیه می شود که در صورت بروز نشتی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از افراد متخصص و کارشناسان در این زمینه کمک بگیرید. این موضوع می تواند از بروز مشکل در ساختار ابزار جلوگیری کند. 


«سایت آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب خانگی با بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir از خدمات مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر