بهترین کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

بهترین کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

 

همه دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از پمپ جهت افزایش فشار آب استفاده می کنند. اگر پمپ دستگاه تصفیه آب خراب شود و کارکرد مناسبی نداشته باشد، عملکرد دستگاه برای تولید آب تصفیه شده با مشکل مواجه خواهد شد. اگر مشاهده می کنید که فشار آب در دستگاه تصفیه آب خانگی شما کمتر از 50PSI می باشد، احتمالا این مساله به دلیل خرابی پمپ یا هد پمپ تصفیه آب است. هد پمپ خانگی در دستگاه تصفیه آب فشار بالایی را در دستگاه تحمل می کند و معمولاً یکی از دلایل ایجاد ایراد در پمپ تصفیه آب ناشی از خرابی کلگی آن است. در این مقاله قصد داریم با دو مدل از بهترین هد پمپ های تصفیه آب خانگی آشنا شویم.  

 

قیمت کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

 

پمپ تصفیه آب خانگی دارای دو بخش اصلی الکتروموتور و هد پمپ است و هد یا کلگی آن در قسمت بالایی آن قرار می گیرد. کلگی پمپ دارای دیافراگم و بلبرینگ می باشد. این قطعه می تواند نیروی الکتروموتور را به رانش تبدیل کند. هد پمپ ها بر اساس استاندارد ساخته می شوند و همه آن ها معمولا طراحی یکسانی دارند. از نشانه های خرابی کلگی پمپ می توان به ریزش آب، عدم بالا بردن فشار آب و صدای زیاد اشاره کرد. در این صورت باید کلگی تعویض شود، تا پمپ آسیب نبیند.

مشکلات رایج در پمپ تصفیه آب خانگی عمدتا به دلیل خرابی هد پمپ اتفاق می افتد و این امکان وجود دارد که در صورت ایراد یا خرابی آن بتوان کلگی پمپ را تعویض نمود. کلگی پمپ تصفیه آب خانگی قیمت ثابت و مشخصی ندارد و بستگی به مدل و برند تولید کننده آن دارد. اگر اطمینان حاصل کردید که اختلال در عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی به دلیل خرابی پمپ تصفیه آب و کلگی آن رخ داده است، می توانید به این منظور از دو هد پمپ تصفیه آب با کیفیت زیر که توسط مجموعه آبین عرضه می شوند، استفاده کنید.

 

هد پمپ تصفیه آب خانگی سی سی کا (CCK)

 

هد پمپ تصفیه آب سی سی کا کیفت ساخت بسیار بالایی دارد و توسط برند تایوانی و مشهور سی سی کا (CCK) طراحی و تولید شده است. کمپانی سی سی کا یکی از برندهای تولید کننده دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعات مرتبط است، که محصولات خود را با بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا تولید کرده و به سراسر دنیا عرضه می کند.  اگر تعویض هد پمپ های خانگی به موقع و در اسرع وقت انجام نشود، می تواند موجب خرابی پمپ تصفیه آب شود. یکی از مزیت های هد پمپ تصفیه آب خانگی سی سی کا (CCK) قابل تنظیم بودن آن می باشد که سبب تمایز این محصول از دیگر نمونه های مشابه خود در بازار شده است. استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت این هد پمپ موجب شده است، که از تا حد امکان از بروز مشکلات رایج در پمپ خانگی جلوگیری شده و در مدت طولانی تری بتوان از این محصول در دستگاه استفاده کرد. 

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع فیلتر ممبران

 

هد پمپ تصفیه آب تایوانی پیور واتر (Pure water)

 

هد پمپ توسط برند تایوانی پیور واتر (Pure water) با مواد اولیه مقاوم و درجه یک تولید شده است. یکی از مهم ترین اجزای دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، پمپ تصفیه آب است و ایجاد هر گونه مشکل در این وسیله می تواند تولید آب تصفیه شده در دستگاه را متوقف کند. کلگی پمپ تصفیه آب در قسمت بالای این وسیله قرار می گیرد و در دستگاه تصفیه آب در معرض فشار بالایی قرار می گیرد. بنابراین خرید کلگی مرغوب پمپ خانگی نظیر هد پمپ تصفیه آب تایوانی پیور واتر می تواند از بروز برخی مشکلات در دستگاه جلوگیری کند. در این هد پمپ از آلیاژ مقاوم و بلبرینگ های روان تر استفاده شده است، که سبب کارکرد کم صداتر پمپ تصفیه آب خواهد شد. هد پمپ برند تایوانی پیور واتر دارای وزن 0.5 کیلوگرم بوده و توانایی تولید 400 لیتر آب را دارا می باشد.

 

دلایل خرابی کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

 

خرابی پمپ تصفیه آب و کلگی آن به علت بروز عوامل زیر در دستگاه تصفیه آب خانگی اتفاق می افتد:


•    ایجاد نوسانات برق می تواند موجب ایجاد ایراد در آداپتور پمپ و در نهایت خرابی کلگی یا پمپ تصفیه آب خانگی شود.
•    استفاده از پمپ RO می تواند به مروز زمان موجب ساییدگی هد پمپ و خرابی پمپ تصفیه آب شود. این مساله موجب بروز نشتی هد پمپ نیز می شود. در صورت ایجاد این مشکل بهتر است، که از هد پمپ اورجینال و با کیفیت تری در دستگاه استفاده شود.
•    عدم تعویض به موقع فیلتر ممبران و مسدود شدن روزنه های آن می تواند باعث وارد شدن فشار به پمپ دستگاه تصفیه آب و خرابی آن گردد.
•    روشن ماندن طولانی مدت پمپ یا یک سره کار کردن آن باعث خرابی پمپ RO می شود.
•    صدای زیاد می تواند نشانه خرابی کلگی پمپ باشد، ولی در برخی موارد تنها با محکم کردن پیچ های کلگی مشکل حل می شود. 

 

تعویض کلگی پمپ تصفیه آب خانگی نیازمند توجه و مهارت فنی کافی بوده و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه بهتر است که به این منظور این کار توسط نیروی مجرب و دوره دیده انجام شود.

بازار تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع محصولات تصفیه آب خانگی است، که با مواد اولیه درجه یک و مرغوب تولید شده اند. اگر دستگاه یا پمپ تصفیه آب خانگی شما دچار مشکل شده است، برای رفع این مشکل می توانید با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر