مشکلات متداول در دستگاه های تصفیه آب خانگی

مشکلات متداول در دستگاه های تصفیه آب خانگی

 

در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی برای اینکه همیشه آب تصفیه شده کیفیت مطلوبی داشته باشید، لازم است که عملکرد دستگاه در دوره های زمانی منظم چک شده و در صورت نیاز تعمیر و سرویس شوند. اغلب اوقات این مشکلات به دلیل ایرادات جزئی در دستگاه رخ می دهند و می توان به آسانی آن ها را برطرف کرد. با این وجود باید توجه داشته باشید، که اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، احتمال خرابی دستگاه و تحمیل هزینه اضافی به مصرف کننده وجود دارد. در این مقاله قصد داریم با مشکلات رایج در دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شویم.

 

مشکلات احتمالی در دستگاه تصفیه آب خانگی

 

برخی از مشکلاتی که معمولاً دارندگان دستگاه تصفیه آب خانگی با آن مواجه می شوند، شامل موارد زیر هستند:

 

•    دستگاه تصفیه آب روشن نمی شود: ابتدا آب و برق ورودی به دستگاه را بررسی کنید. اگر مشکلی در آب و برق دستگاه وجود ندارد، ممکن است که این مشکل به دلیل خرابی پمپ باشد. برای بررسی این مشکل سوکت پمپ و ترانس را به صورت مستقیم به یکدیگر متصل کنید، اگر اتصال برقرار شد، ممکن است که سنسورهای فشار بالا و پایین در دستگاه خراب شده باشند.


•    جریان آب خروجی از دستگاه بسیار کم است: اگر سرعت تولید آب تصفیه شده توسط دستگاه بسیار پایین است و مخزن تصفیه آب پر نمی شود. این مساله می تواند به دلیل TDS و املاح بالای آب ورودی به دستگاه باشد یا آنکه یکی از فیلترها در دستگاه مسدود شده و آب را از خود عبور نمی دهد. اگر این مساله به دلیل بسته شدن فیلتر تصفیه آب رخ داده باشد، باید فیلتر مورد نظر را تعویض کنید. عمدتاً در روزهای بارانی، TDS و املاح موجود در آب تا حدی افزایش می یابد. اما پس از گذشت 2 یا 3 روز آب به کیفیت اولیه خود باز می گردد. این مشکل، می تواند به دلیل بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه، بسته بودن شیر قطع مخزن دستگاه، وجود هوا در مخزن، خرابی شیر برقی و یا خرابی شیر برداشت دستگاه نیز رخ دهد.

 

•    آب تصفیه شده بو و طعم نامطبوعی دارد: بسیاری از افراد به دلیل طعم و بوی آزار دهنده آب اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می کنند. اما اگر آب تصفیه شده در دستگاه نیز طعم و بوی ناخوشایند داشته باشد، باید در پی حل این مشکل برآیید. یکی از مهم ترین دلایل این مشکل اشباع شدن فیلترهای کربنی دستگاه نظیر فیلتر کربن بلاک، کربن گرانول و پست کربن می باشد، این سه فیلتر وظیفه حذف بو و طعم نامطبوع از آب را برعهده دارند و اگر عملکرد مناسبی نداشته باشند، طعم و بوی نامطبوع آب ورودی از بین نخواهد رفت.

 

•    پمپ تصفیه آب کار نمی کند: ممکن است که آداپتور پمپ دچار مشکل شده باشد، یا آنکه فشار آب ورودی به دستگاه بسیار پایین باشد. این مشکل می تواند به دلیل خرابی سوییچ  فشار بالا و پایین در دستگاه نیز رخ دهد. در غیر این صورت احتمالا پمپ تصفیه آب سوخته باشد.

 

•    پمپ کار می کند اما آب تصفیه شده تولید نمی شود: اگر پمپ تصفیه آب روشن می شود، اما از شیر برداشت خروجی آب تصفیه شده خارج نمی شود، این مشکل می تواند به دلیل مسدود شدن ممبران رخ داده باشد.


•    فیلتر ممبران مرتباً مسدود می گردد: اگر پساب تولید شده توسط فیلتر ممبران راهی برای خروج از فیلتر نداشته باشند، املاح و ناخالصی های فیلتر شده توسط دستگاه، به ممبران برگشته و سبب مسدود شدن روزنه های آن خواهند شد. تعویض نکردن به موقع فیلترهای پیش تصفیه نیز موجب گرفتگی فیلتر ممبران می شود. فیلترهای پیش تصفیه به طور متوسط باید هر 3 الی 6 ماه یک بار تعویض شوند. 


•    پساب خروجی از دستگاه شیری رنگ است و حاوی حباب های ریزی می باشد: این مساله می تواند به دلیل وجود هوا در دستگاه یا فشار بالای مخزن تصفیه آب رخ دهد.

 

باید توجه داشته باشید که تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند تجربه و مهارت کافی در این زمینه می باشد، بنابراین اگر برای این کار تجربه کافی ندارید، بهتر است از انجام آن خودداری کرده و آن را به تکنسین مجرب دستگاه تصفیه آب بسپارید.

فروشگاه اینترنتی آبین عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب اورجینال از برندهای معتبر است که از بهترین محصولات تصفیه آب در بازار برگزیده شده اند. اگر برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی به مشکل برخورده اید، برای سهولت در خرید خود و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آبین با خطوط ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر