دستگاه تصفیه هوا و انواع آن

دستگاه تصفیه هوا و انواع آن


آلودگی بالای هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی سبب شده است که امروزه دستگاه تصفیه هوا از یک کالای لوکس به نیاز اساسی در زندگی ما تبدیل شود. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارید، بهتر است که به منظور انتخاب بهتر این محصول، نسبت به انواع دستگاه های تصفیه هوا و مکانیزم آنها در تصفیه هوا اطلاعات کافی داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم به این مهم بپردازیم.


انواع دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا موجود در بازار براساس نوع و مکانیزم خود در تصفیه هوا به انواع زیر طبقه بندی می شوند:


•    دستگاه تصفیه هوای رومیزی: این دستگاه تصفیه هوا در مقایسه با انواع دیگر در ابعاد کوچک تری تولید می شود و برای قرار گیری بر روی میز مناسب می باشد. این دستگاه تصفیه هوا را می توان در هر مکان از منزل یا محیط کار خود که گردش هوای مناسبی دارد، استفاده نمود.

 

•    دستگاه تصفیه هوای ایستاده: این دستگاه در سایز بزرگتری نسبت به سایر دستگاه های تصفیه هوا تولید می شود و از آن می توان جهت تصفیه هوا در منازل و به ویژه در ادارات و شرکت ها استفاده نمود. به دلیل اندازه بزرگ این دستگاه تصفیه هوا از آن به صورت ایستاده استفاده می گردد. دستگاه های تصفیه هوای ایستاده ظرفیت و قدرت بسیار بیشتری در مقایسه با انواع دیگر دارند که استفاده از آن در فضاهای بزرگتر را ممکن ساخته است.

 

•    دستگاه تصفیه هوای همراه: نوع دیگر دستگاه های تصفیه هوا که به بازار عرضه شده است، دستگاه های تصفیه هوای همراه می باشند. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که می توان به آسانی آن را به دور گردن خود آویخت و در هر کجا که مایل باشید از هوای پاکیزه و عاری از یون های منفی استفاده کنید. بسیاری از افراد به دلیل آلودگی بالا و نگرانی از سلامتی خود و خانواده شان، معمولا از بیرون آمدن از منزل خودداری می کنند، در حالی که دستگاه تصفیه هوای همراه به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از به امور روزمره خود در خارج از منزل بپردازید.

 

•    دستگاه تصفیه هوای اتومبیل: این دستگاه تصفیه هوا با ابعاد کوچکی و به منظور تصفیه هوای داخلی اتومبیل طراحی و تولید شده است. این دستگاه تصفیه هوا عمدتاً به فندک ماشین متصل می شود و می توان از آن بدون نیاز به برق یا ان را تنها توسط باطری قلمی به کار انداخت. استفاده از این دستگاه تصفیه هوا به شما اطمینان می دهد که علی رغم وجود آلاینده های بسیاری در محیط منزل و هوای شهری وجود دارد، در اتومبیل خود از هوای سالم و تمیز بهره مند شوید. اما باید دقت داشت که دستگاه تصفیه هوای اتومبیل نباید در معرض مستقیم آفتاب یا حرارت بالا قرار گیرد.  

 

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

 

برخی از مهمترین فیلترها و اجزایی که معمولاً در دستگاه های تصفیه هوا به کار می روند، شامل زیر هستند:


•    فیلتر پیش تصفیه: فیلتر پیش تصفیه یا پیش فیلتر در دستگاه تصفیه هوا توانایی حذف ذرات درشت مانند کرک و پرز فرش و لباس، عوامل آلرژی زا و ذرات معلق در هوا و بر سطوح داخلی فضای مورد نظر را دارد. این فیلترها نیاز به تعویض ندارند و پس از مدتی استفاده از پیش فیلتر می توان آن را توسط جارو برقی تمیز نمود.  


•    فیلتر کربن اکتیو: فیلتر کربنی در دستگاه تصفیه هوا وظیفه حذف بو و آلاینده هایی شیمیایی در دستگاه تصفیه هوا را بر عهده دارد.


•    فیلتر هپا: عمل اصلی فیلتراسیون در دستگاه تصفیه هوا توسط فیلتر هپا صورت می گیرد. نام هپا از اصطلاحی لاتین به معنی توان بالای جذب ذرات گرفته شده است. این فیلتر تصفیه هوا قادر به حذف 99.97 از آلاینده های موجود در هوا را دارد، اما  به منظور عملکرد بهتر فیلتر هپا و افزایش طول عمر این فیلتر از پیش فیلتر و فیلتر کربنی پیش از این فیلتر استفاده می شود.  


•    فیلتر UV یا فرابنفش: همانطور که می دانید هوای که تنفس می کنید حاوی مقادیر بالایی از عوامل بیماری زا هستند. به این خاطر در برخی از دستگاه تصفیه هوا از فیلتر UV برای حذف میکروب ها از هوا استفاده می شود. بنابراین هوای خروجی از دستگاه تصفیه هوای UV عاری از هر گونه عامل میکروبی خواهد بود.

 

•    فیلتر پلاسما: فیلترهای پلاسما یا الکترواستاتیک قادر به حذف آلاینده ها، گرد و غبار، باکتری ها و ویروس ها با دقت بالایی می باشند. فیلترهای تصفیه هوا پلاسما برای تصفیه هوا بیمارستان ها مناسبی می باشند. 


•    فیلتر کاتالیتیک: این فیلتر ذرات ریز 0.1 میکرون و بزرگتر و گازهای سمی را به ترکیبات ایمن تر که مضرات کمتری برای سلامتی افراد دارند، تبدیل می کند. 
 

فروشگاه اینترنتی آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه هوا اورجینال و مرغوب در بازار ایران است، که این محصولات از بهترین انواع دستگاه تصفیه هوا انتخاب شده اند. سابقه درخشان و طولانی آبین در عرضه محصولات تصفیه هوا سبب شده است، که توجه مشتریان بسیاری را در این حوزه به خود جلب کند. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارید، به منظور خرید بهترین محصول می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان تیم ما بهره مند شوید. به این منظور با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر