انواع فیلتر یخچال ساید بای ساید

انواع فیلتر یخچال ساید بای ساید


اغلب یخچال های ساید بای ساید و یخچال هایی که به آب شهری متصل می شوند، برای تولید آب و یخ با کیفیت و افزایش طول عمر یخچال از فیلترهایی موسوم به فیلتر یخچال استفاده کنند. این فیلترها بسته به نوع یخچال داخل یخچال و یا در مسیر آب ورودی به یخچال نصب می شوند. این فیلترها دارای انواع و کیفیت های مختلفی هستند و در هنگام خرید محصول مناسب لازم است، که به نکات مهمی توجه شود. در این مطلب قصد داریم با انواع فیلتر یخچال و نکات مهم در خرید آن ها آشنا شویم. 

 

انتخاب فیلترهای یخچال ساید

 

فیلترهای یخچال غالباً دارای محفظه پلاستیکی سخت و ماده رسوب گیر می باشند. فیلترهای یخچال نوع جدید معمولاً دارای چند لایه مختلف هستند، که هر یک وظیفه فیلتر کردن و حذف نوعی از مواد را برعهده دارند. با عبور آب از لایه های این فیلتر بسیاری از آلاینده ها و ذرات معلق موجود در آب، پیش از ورود به یخچال گرفته می شود. فیلترهای یخچال بسته به نحوه نصب آن به دو نوع زیر طبقه بندی می شوند:


•    فیلتر داخلی یخچال: این نوع فیلتر در داخل یخچال و معمولاً در زیر سقف یخچال یا در کنار جا میوه ای قرار می گیرد. در برخی از انواع یخچال های آب سرد کن دار نیز،  فیلتر یخچال در رکاب پایین درب های یخچال نصب می شود. 

•    فیلتر خارجی یخچال: برخی از انواع یخچال های ساید بای ساید یا یخچال های مجهز به آب سردکن و یخ ساز دارای محفظه ای برای قرارگیری فیلتر یخچال نمی باشند. در این یخچال ها لازم است، که در مسیر ورودی آب به دستگاه نوعی فیلتر یخچال نصب شود. این فیلتر باید یکی از انواع فیلترهای خارجی یخچال باشد. فیلتر یخچال دارای دو نوع فیلتر الیافی و کربنی می باشد و توصیه می شود که به منظور محافظت بیشتر از سیستم یخچال از هر دو نوع فیلتر یا فیلترهای دو منظوره در مسیر آب ورودی به یخچال استفاده کنید.


برخی دیگر از فیلترهای یخچال نیز دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند و علاوه بر حذف املاح و رسوبات آب، می توانند بسیاری از باکتری های بیماری زا را از آب حذف کنند. خاصیت آنتی باکتریال در این فیلترهای یخچال نوعی مزیت نسبت به انواع دیگر به شمار می آید. البته در روش دیگر می توان آب ورودی به یخچال را توسط دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلتر کرده، و به یخچال وصل کرد. بنابراین در این روش دیگر نیازی به استفاده از فیلتر یخچال وجود ندارد و عملیات تصفیه آب به صورت کامل تری توسط دستگاه تصفیه آب خانگی انجام می شود.


راهنمای خرید فیلتر یخچال


در هنگام خرید فیلتر یخچال لازم است، که به نکات مهم زیر توجه شود:


•    نوع فیلتر یخچال مود نیاز: فیلترهای یخچال علاوه بر دو نوع داخلی و بیرونی از نظر مواد سازنده دارای انواع مختلفی از جمله فیلتر یخچال کربن فعال، فیلتر الیافی و آنتی باکتریال هستند. بنابراین باید توجه شود، که کدامیک از آن ها به منظور تصفیه آب ورودی به یخچال شما مناسب تر است.


•    قیمت فیلتر یخچال: فیلترهای یخچال موجود در بازار کیفیت ها و برندهای مختلفی دارند. استفاده از فیلترهای نامرغوب آب مناسب تولید نکرده و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد. قیمت فیلتر یخچال تا حد زیادی به کیفیت آن بستگی دارد و بهتر است که از نمونه مرغوب این محصول خریداری شود و به منظور خرید فیلتر یخچال اصل و مرغوب به فروشگاه های معتبر تصفیه آب مراجعه کنید. 


•    کیفیت آب ورودی: اگر آب شرب شهری در منطقه شما از کیفیت پایینی برخوردار می باشد، استفاده از فیلتر یخچال جهت تصفیه آب ورودی به دستگاه مناسب نمی باشد و توصیه می شود که با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی آب شرب خود را تصفیه کرده و خروجی دستگاه را وارد یخچال کنید. به این ترتیب می توانید آب آشامیدنی با کیفیت تری خواهید داشت. 


•    سایز فیلتر یخچال: فیلتر های یخچالی که طول کوتاهی دارند، معمولا دارای یک مرحله فیلتراسیون آب می باشند. در حالی که فیلترهای یخچالی با طول بلندتر عمدتاً دارای چند مرحله فیلتراسیون آب هستند. فیلترهای یخچال آنتی باکتریال نیز طول بلندتری دارند.


•    برند فیلتر یخچال: فیلترهای یخچال توسط برندهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه شده اند. در هنگام انتخاب فیلتر یخچال غالبا بهتر است، که از فیلتر برند یخچال خود استفاده کنید. در نام فیلتر یخچال معمولاً نام برند سازنده فیلتر و یخچال موردنظر وجود دارد و توجه به این مساله مهم است. 

 

فروشگاه آبین عرضه کننده انواع فیلترهای یخچال اصل سامسونگ و ال جی می باشد که در دو نوع داخلی و خارجی و توسط برندهای معتبر تولید شده اند. چنانچه قصد خرید فیلتر یخچال را دارید، جهت انتخاب فیلتر مناسب می توانید با کارشناسان فروش آبین مشورت کنید.  

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر