بررسی مزیت های نوشیدن آب قلیایی و روش تولید آن

بررسی مزیت های نوشیدن آب قلیایی و روش تولید آن

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در حذف سلامتی تاثیر گذار باشد، سطح PH خون است. این موضوع باعث شده تا کنترل میزان PH خون اهمیت زیادی داشته باشد، یکی از بهترین روش ها برای کنترل میزان PH خون نوشیدن آب قلیایی می باشد. مصرف آب قلیایی می تواند باعث جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری های مزمن شود و در کنار این تاثیر مطلوبی در کاهش وزن و شفافیت پوست دارد. 

آیا می دانستید عواملی مثل استرس و خستگی، تغذیه نامناسب، مصرف زیاد فست فود و... باعث افزایش اسیدیته بدن می شوند، که این موضوع می تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد. با توجه به این مصرف آب قلیایی برای کنترل میزان PH بدن و جلوگیری از بروز برخی بیماری ها می تواند اثر بخش باشد. 

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های نوشیدن آب قلیایی این است که می تواند بدن را هیدارته نگه دارد. در واقع جذب مولکول های آب در صورتی که قلیایی باشد سریع تر اتفاق می افتد و این موضوع باعث هیدراته شدن بدن می شود. سایر مزیت های نوشیدن آب قلیایی شامل موارد زیر می شوند:

1- دارای خواص آنتی اکسیدان
2- کاهش وزن و سم زدایی بدن 
3- حفظ تعادل بدن
4- تقویت سیستم ایمنی بدن
5- جلوگیری از پیشرفت دیابت

فروشگاه آبین ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف می باشد و امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیاز به دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.


اندازه گیری میزان PH آب


کیت اندازه گیری PH را از فروشگاه های تصفیه آب تهیه کرده و قبل و پس از تولید آب قلیایی PH آب را توسط کیت PH اندازه گیری کنید. کیت های اندازه گیری از تعدادی نوار و یک نمودار رنگی برای تشخیص PH های مختلف تشکیل شده اند. به این منظور ابتدا یک لیوان از نمونه آب تهیه کرده و نوار PH را در لیوان غوطه ور کنید. چند دقیقه اجازه دهید تا تغییر رنگ نوار اتفاق بیافتد. رنگ ایجاد شده بر روی نوار را با رنگ نمودار کیت PH با دقت مقایسه کرده و PH نمونه را از روی طیف رنگ تشخیص دهید. مقدار PH آب را یادداشت کرده و آب را توسط یکی از روش هایی که ادامه توضیحات داده می شود، قلیایی کنید. 

 برای اندازه گیری میزان PH آب می توانید از ابزار PH متر هم استفاده کنید. PH مترها دقت بسیار بالایی برای اندازه گیری دارند، با این حال اگر به دنبال یک روش کم هزینه برای تولید آب قلیایی هستید استفاده از کیت های تشخیص PH می تواند راهکار مناسبی باشد. 

پس از تولید آب قلیایی نیز میزان قلیاییت و PH آب را اندازه گیری کنید. PH آب به صورت معمول خنثی و در حدود 7 است، اما پس از استفاده از یکی از روش های قلیایی کننده آب، PH آن در محدوده 8 تا 9 قرار می گیرد.


روش های تولید آب قلیایی


برای تولید آب قلیایی و یونیزه شده می توانید از روش های زیر استفاده کنید:


•    افزودن جوش شیرین به آب: مقداری جوش شیرین را به آب اضافه کنید، از آن جایی که این ماده دارای خاصیت بازی می باشد، موجب تولید آب قلیایی خواهد شد. پس از افزودن جوش شیرین، آب را مدتی بهم بزنید تا به طور کامل در آب حل شود. درست است که با استفاده از این روش می توانید آب را قلیایی کنید، با این حال مصرف مداوم جوش شیرین به دلیل میزان بالای سدیم برای مصارف خوراکی چندان مناسب نیست. 

•    استفاده از فیلترهای سرامیکی و مغناطیسی: به کارگیری فیلترهای سرامیکی و فیلترهای مغناطیسی می تواند باعث تغییر در ساختار آب و قلیایی کردن آن شود. 

•    استفاده از سرشیری های مخصوص: این سرشیری ها می توانند با استفاده از نوعی فیلتر خاص، باعث قلیایی شدن آب شوند. 

•    دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی: علاوه بر مواردی که گفته شد یکی از بهترین روش ها برای تولید آب قلیایی، استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و فیلترهای قلیایی است. استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی قلیایی، در کنار که این می تواند باعث حذف آلاینده هایی مثل کلر، فلزات سنگین، املاح و... شوند، شما را از خواص نوشیدن آب قلیایی بهره مند می کند. مزیت استفاده از این روش تولید همزمان آب قلیایی و تصفیه شده و تنظیم PH آب در محدوده مناسب برای بدن می باشد. 

برخی از بهترین مدل های دستگاه های تصفیه آب خانگی که دارای فیلتر قلیایی می باشند، موارد زیر هستند: 

1- دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا (CCK) مدل RO-GOLD 2020 PRO
2- دستگاه تصفیه آب خانگی تانک پک (Tank Pac) مدل S7
3- دستگاه تصفیه آب آکوا اسپرینگ (Aqua Spring) مدل RO-S157


 آیا از آب قلیایی می توان برای شستشوی سبزیجات استفاده کرد؟


استفاده از آب قلیایی بهترین روش برای شستشوی میوه و سبزیجات است، زیرا این آب با خاصیت قلیایی خود عملکردی مشابه صابون داشته و موجب شکستن پیوند مولکول های چربی بر روی سطح میوه می شود. به این ترتیب علاوه بر حذف آلودگی ها، در حفظ تازگی میوه و سبزیجات بسیار موثر خواهد بود. حتی اگر از آب اسیدی به منظور شستشوی سبزیجات استفاده شود، پس از آن لازم است که میوه و سبزیجات مدتی در آب قلیایی غوطه ور شوند.

با توجه به این موضوع استفاده از آب قلیایی در کنار نوشیدن می تواند مزیت های دیگری را هم داشته باشد. داشتن این مزیت ها باعث شده تا استفاده از قلیایی توسط بسیاری از کارشناسان توصیه شود. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر