کاربردهای دستگاه تصفیه آب خانگی

کاربردهای دستگاه تصفیه آب خانگی

نوشیدن آب با بالاترین سطح کیفی یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در حفظ سلامت می باشد. اهمیت این موضوع باعث شده تا افزایش سطح کیفی و حذف آلاینده های آب توصیه شود. در بسیاری از مناطق ایران، میزان املاح و آلاینده های آب شرب شهری خارج از محدوده استاندارد است و بر همین اساس باید از روش مناسب برای بهبود کیفیت آب استفده کرد. در مواردی وجود برخی آلاینده ها مثل آرسنیک و نیترات در آب می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای تصفیه آب با عملکرد مطلوب برای حذف آلاینده ها استفاده شده و سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. بر همین اساس هم استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی کاربرد بالایی دارد.

دستگاه های تصفیه آب بر اساس ظرفیت و ساختار دارای تنوع بالایی هستند و با توجه به این موضوع در کاربردهای متفاوتی هم مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس ظرفیت، برای تصفیه آب شرب شهری به کار می روند. برای مواردی که دبی آب مورد نیاز بالاتر است باید با توجه به کاربرد از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی استفاده کرد.  


دستگاه های تصفیه آب خانگی کدام آلاینده های آب را حذف می کنند؟


کیفیت آب شرب شهری در مناطق مختلف ایران متفاوت است، اما به طور کلی آلاینده های موجود در آب لوله کشی شامل گل و لای، شن و ماسه، لجن، باکتری ها و ویروس ها و نیز آلاینده های شیمیایی می شوند. برخی از این ناخالصی ها در همان مراحل اولیه فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب توسط فیلترهای پیش تصفیه حذف شده و در مرحله اصلی تصفیه آب در ممبران  فلزات سنگین و املاح مضر موجود در آب به طور کامل فیلتر می شوند.

فیلترهای کربنی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانند برخی فلزات سنگین و کلر را در آب حذف کنند. این موضوع می تواند تا حد زیادی در افزایش سطح کیفی آب تاثیر گذار باشد. 


انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی


دستگاه تصفیه آب خانگی بسته به نوع عملکرد، ساختار و مراحل تصفیه آب در انواع زیر طراحی و تولید می شوند:


•    پارچ تصفیه آب
•    دستگاه تصفیه آب قابل حمل 
•    تصفیه آب تک مرحله ای سرشیری
•    دستگاه تصفیه آب رومیزی
•    دستگاه تصفیه آب زیرسینکی
•    دستگاه تصفیه آب شبکه اصلی خانه

در میان دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده از دستگاه تصفیه آب زیرسینکی به دلیل طراحی مناسب برای قرار گرفتن در زیر سینک، دوام و مقاومت بالا در مقایسه با انواع دیگر کاربرد بیشتری دارد. در ادامه به بررسی ویژگی های دستگاه های تصفیه آب خانگی زیر سینکی می پردازیم.


دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی


این دستگاه تصفیه آب خانگی در زیرسینک آشپزخانه نصب می شود و شیر برداشت دستگاه بر روی سینک و به صورت کاملا جداگانه با شیر آب شهری قرار می گیرد. فیلترهای بکار رفته در دستگاه زیر سینکی شامل فیلترهای پیش تصفیه، فیلتر ممبران و تعدادی فیلتر دیگر (پست کربن و مینرال و...) می شوند. تعداد مراحل فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب زیرسینکی بر اساس تعداد فیلترهای بکار رفته 5 تا 10 مرحله فیلتراسیون را تشکیل می دهند. 

در این سیستم ها از فیلترهای پیش تصفیه یعنی فیلترهای الیافی، کربن گرانول و کربن بلاک استفاده می شود و در ادامه روند فیلتراسیون سیستم با فیلترهای ممبران، پست کربن و مینرال دنبال می شود. علاوه بر فیلتراسیون آب می توان در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهایی مثل مینرال، قلیایی و اکسیژن ساز برای بهبود کیفیت و خواص آب استفاده کرد. 


نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی


دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای تنوع بالایی بر اساس مشخصات، برند، تعداد و نوع فیلترها و سایر قطعات دارند، این موضوع باعث شده تا توجه به برخی نکات برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی باید به آنها توجه کنید شامل موارد زیر می شوند:


•    برند سازنده دستگاه
•    تاییدیه ها و گواهینامه های دستگاه
•    کیفیت فیلترهای به کار رفته
•    قدرت و کیفیت پمپ تصفیه آب
•    جنس و کیفیت شاسی دستگاه
•    در دسترس بودن فیلترهای دستگاه در هنگام تعویض
•    گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه تصفیه آب خانگی RO، قدرت بالایی در حذف آلاینده ها و ناخالصی های موجود در آب دارند و در صورت داشتن کیفیت ساخت بالا و تاییدیه معتبر بین المللی می توان با خیال راحت از این دستگاه برای تولید آب آشامیدنی سالم استفاده کرد. توجه به کیفیت قطعات و فیلترهای استفاده شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، تا حد زیادی در سطح کیفی آب خروجی از دستگاه تاثیر گذار است. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، سطح کیفی قطعات را به صورت ویژه ای بررسی کنید. 


«در کنار بررسی پارامترها، دریافت مشاوره برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی هم می تواند راهکار مناسبی باشد. وب سایت آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف می باشد. در صورت تمایل برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت و برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب به وب سایت abin.ir مراجعه کنید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر