هزینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 

در نظر گرفتن هزینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی به عنوان دومین قدم برای خرید دستگاه اهمیت زیادی دارد. در این رابطه شاید برای شما سوال شود که قدم اول و در واقع مهم ترین پارامتر برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی چیست؟ از آن جایی که سطح کیفی آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد، توجه به کیفیت دستگاه مورد نظر در اولین مرحله برای خرید دستگاه پیشنهاد ما به شماست. اما در ادامه توجه به هزینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و مواردی که در این رابطه تاثیرگذار می باشد حائز اهمیت است. 


عدم آگاهی بسیاری از ما در مورد پارامترهای که در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی اهمیت دارد باعث شده تا عملکرد مناسبی را برای خرید دستگاه نداشته باشیم. در مواردی هم با این که هزینه زیادی را برای خرید دستگاه تصفیه آب صرف کردیم ولی دستگاه راندمان دلخواه را ندارد. به همین دلیل در ادامه به بررسی مهم ترین مواردی که در هزینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی تاثیرگذار است می پردازیم.


موارد موثر در قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی 


با کمی جستجو برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است برای شما سوال شود که دلیل اختلاف قیمت دستگاه های تصفیه آب در سایت های مختلف چیست؟ چرا قیمت بعضی از دستگاه های تصفیه آب بالاست؟ خرید دستگاه های تصفیه آب ارزان قیمت راهکار مناسبی است؟ آیا دستگاه های تصفیه آب ارزان قیمت کیفیت مطلوبی را برای تصفیه آب ندارند؟ مواردی که گفته شد از پرسش های هستند که ممکن است برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با آن مواجه شوید. در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که تا حدود زیادی پاسخ دهنده پرسش های شما در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب می باشد. 


1.    فرایند تصفیه آب مناسب برای من کدام است؟


دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس نوع عملکرد متفاوت هستند و بر این اساس ساختار متفاوتی را دارند. به صورت کلی انواع دستگاه های تصفیه آب بر اساس نوع عملکرد شامل دستگاه های تصفیه آب RO و UF می شوند. در این مقاله قصد نداریم تا عملکرد دستگاه های تصفیه آب را بررسی کنیم، اما توجه کنید که دستگاه های تصفیه آب UF به دلیل نوع فرایندی که در تصفیه آب دارند بدون مخزن ارائه می شوند و به همین دلیل قیمت کمتری را نسبت به دستگاه های تصفیه آب RO دارند. 


*به این نکته دقت کنید که دستگاه های تصفیه آب بدون منبع هیچ تاثیری را برای حذف املاح آب ندارند و به همین دلیل محدود برای استفاده در مکان های هستند که میزان املاح آب استاندارد است. اما دستگاه های تصفیه آب خانگی با مخزن از فرایند تصفیه آب اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند که برای کاهش املاح آب موثر هستند. این دستگاه ها به دلیل عملکردی که دارند با مخزن ارائه می شوند و قیمت بیشتری را نسبت به دستگاه های تصفیه آب بدون برق یا مخزن دارند. 


2.    دستگاه تصفیه آب چند مرحله ای بخرم؟


یکی از مهم ترین مواردی که در قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی تاثیر گذار است تعداد مراحل دستگاه می باشد. به صورت کلی تعداد مراحل تصفیه آب در دستگاه نشان دهنده تعداد فیلترهای است که در ساختار دستگاه تصفیه آب تعبیه می شود. 
اشتباه نکنید!!! بسیاری تصور می کنند که هر چقدر تعداد مراحل دستگاه های تصفیه آب بیشتر باشد، عملکرد بهتری را در فیلتراسیون آب دارد. اما توجه کنید که به صورت کلی دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای هستند و اگر کیفیت های لازم را داشته باشند با همین تعداد مراحل، سطح کیفی آب را در محدوده مطلوب تنظیم می کنند. پس دلیل تعبیه سایر فیلترها در ادامه روند فیلتراسیون چیست؟ فیلترهای که در ادامه روند فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه آب خانگی تعبیه می شوند در بسیاری از موارد برای افزایش خواص آب کاربرد دارند. به طور مثال فیلترهای اکسیژن ساز میزان اکسیژن آب را افزایش می دهند و این موضوع در ادامه باعث افزایش خواص آن می شود. 


در مواردی هم در آخرین مرحله تصفیه آب از فیلتر اشعه فرابنفش که برای از بین بردن آلاینده های میکروبی آب کاربرد دارد استفاده می شود. تعبیه فیلترهای تصفیه آب UV در مکان های که میزان آلاینده های میکروبی آب بالاست به کار می رود. با تمام این ها خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی با تعداد مراحل بالا لزومی ندارد. 

دستگاه تصفیه آب چند مرحله ای بخرم؟

3.    طراحی و ظاهر دستگاه تصفیه آب خانگی مهم است؟ 


از دیگر مواردی که در قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی تاثیرگذار است نوع طراحی و ظاهر دستگاه می باشد. بعضی از دستگاه های تصفیه آب دارای طراحی منحصر بفرد و ویژه ای هستند که باعث شده تا قیمت بیشتری داشته باشند. به صورت کلی دستگاه های تصفیه آب بر اساس شکل ظاهری می توانند شامل دستگاه های تصفیه آب کیسی، رومیزی و یا زیرسینکی باشند. به عنوان اولین نکته می توان گفت که دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی بیشترین کاربرد را دارند و نوع نصب این دستگاه ها به این صورت است که زیر سینک تعبیه می شود و به همین دلیل شکل ظاهری دستگاه را نباید برای خرید دستگاه های تصفیه آب زیرسینکی ملاک قرار داد. 


دستگاه های تصفیه آب کیسی و رومیزی هم نوعی دیگر از دستگاه های تصفیه آب هستند که در عمل، هیچ تفاوتی را با دستگاه های تصفیه آب زیرسینکی ندارند و در واقع عملکرد این دستگاه ها برای تصفیه آب مشابه است (روند فیلتراسیون آب در دستگاه های تصفیه آب مختلف به نوع فیلترهای که در ساختار دستگاه استفاده می شود بستگی دارد). اما اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب با طراحی منحصر به فرد هستند، خرید دستگاه های تصفیه آب کیسی گزینه مناسبی برای شماست. 


4.    قیمت دستگاه تصفیه آب تضمین کننده سطح کیفی آن است؟ 


سطح کیفی دستگاه های تصفیه آب خانگی یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در تعیین قیمت دستگاه تاثیرگذار است. در بسیاری از موارد دلیل اختلاف قیمت دستگاه های تصفیه آب که کاملا مشابه هستند، به دلیل کیفیت های متفاوت این دستگاه ها می باشد. هر چقدر سطح کیفی فیلترهای که در ساختار دستگاه استفاده شده است بالاتر باشد عملکرد مناسب تری را هم در تصفیه آب دارد، این موضوع باعث افزایش قیمت دستگاه هم می شود. 


اما توجه کنید که خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با قیمت بالا، تضمین کننده سطح کیفی آن نیست. در این مورد خرید دستگاه تصفیه آب از فروشگاه معتبر که تضمین کننده کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد باشد اهمیت زیادی دارد. 
نوع فیلتر، قطعات و اتصالاتی که در دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می شود از مواردی است که در تعیین قیمت آن تاثیر گذار می باشد. همراه با تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی یک پک حاوی مخزن، شیر برداشت و سایر اتصالات دستگاه ارائه می شود که بسته به نوع و سطح کیفی قیمت متفاوتی را دارند. بنابراین تفاوت قیمت در برخی از دستگاه های تصفیه آب مشابه می تواند ناشی از تفاوت سطح کیفی مواردی مثل شیر برداشت و مخزن دستگاه باشد.  


5.    دستگاه تصفیه آب وارداتی بخرم؟


برخی از دستگاه های تصفیه آب وارداتی هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری را دارند، در ساختار این دستگاه ها معمولا از فیلترهای تصفیه آب با سطح کیفی بالا استفاده می شود. اما اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی مونتاژ ایران هستند و در ساختار آن ها ممکن است از فلیترهای تایوانی و یا ایرانی استفاده شود. 
در این رابطه باید گفت که سطح کیفی و طول عمر فیلترهای تایوانی اصل بالاست، اما در بسیاری از موارد فلیترهای تصفیه آب ایرانی هم کیفیت های لازم را دارند و نیازی به اصرار برای خرید دستگاهی با فیلترهای تایوانی اصل نیست. برای بررسی دقیق تر از انواع دستگاه های ارائه شده در بازار ایران مطالعه مقاله چگونه کیفیت دستگاه تصفیه آب را بررسی کنیم؟ می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. 


6.    دستگاه تصفیه آب با چه برندی بخرم؟ 


در مواردی مشاهده می کنید که برخی از دستگاه های تصفیه آب با تعداد مراحل یکسان به دلیل تفاوت در نوع برند قیمت های مختلفی دارند. در بسیاری از موارد هم سطح کیفی این دستگاه ها با هم تفاوتی ندارند و دارای عملکرد متفاوتی برای تصفیه آب نیستند. 


ما در مجموعه آبین انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را با برندهای مختلف ارائه کرده ایم و قصد فروش برند خاصی از دستگاه های تصفیه آب را نداریم. در صورتی که برای خرید دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز سردرگم هستید، برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید. در این زمینه ما به بررسی شرایط شما برای خرید دستگاه می پردازیم و در ادامه دستگاه تصفیه آب مناسب با این شرایط را در برندهای مختلف پیشنهاد می کنیم و در ادامه شما می توانید با بررسی برندهای مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب را انتخاب کنید. در صورت تمایل به دریافت به مشاوره برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به سایت تصفیه آب آبین با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. 

«پیش تر گفته شد اما باز هم تاکید می شود که برای خرید دستگاه های تصفیه آب تنها ملاک را قیمت در نظر نگیرید، به این دلیل که کیفیت دستگاه و فیلترهای استفاده شده در ساختار دستگاه مستقیما در سطح کیفی آب خروجی آن تاثیر گذار است.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر