مشکلات رایج در سوئیچ فشار بالای دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکلات رایج در سوئیچ فشار بالای دستگاه تصفیه آب خانگی

استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای تامین آب آشامیدنی با بالاترین سطح کیفی کاربرد بالایی دارد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای ممبران برای حذف آلاینده های آب استفاده می شود، آب ورودی به فیلترهای ممبران باید فشار بالایی داشته باشد تا روند فیلتراسیون به صورت دقیق انجام شود. این موضوع باعث شده تا در سیستم های تصفیه آب خانگی از پمپ استفاده شود. خوب است بدانید که فرایند فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورت دائم صورت نمی گیرد و در مواقعی که آب درون مخزن، هنوز تخلیه نشده است یا فشار مخزن کمتر از مقدار تنظیم شده نباشد، پمپ تصفیه آب روشن نخواهد شد. 

در دستگاه تصفیه آب خانگی دو قطعه به نام سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین وجود دارند که عملکرد آنها باعث حفاظت از پمپ تصفیه آب در ساختار دستگاه می شود. این سوئیچ ها به صورت خودکار و هوشمند در دستگاه تصفیه آب خانگی کار می کنند و به آنها سنسور فشار بالا و فشار پایین نیز گفته می شود. 

«سایت آبین ارائه دهنده محصولات و دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف و سطح کیفی بسیار مطلوب است و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

در این مقاله قصد داریم به رایج ترین مشکلات در سوئیچ فشار بالای دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم.


مشکلات رایج در سوئیچ فشار بالای دستگاه تصفیه آب خانگی


برای این که پمپ و دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت مکرر کار نکنند، سوئیچ قطع فشار بالا به صورت متوالی با پمپ در مدار قرار گرفته و به منزله یک کلید قطع و وصل پمپ تصفیه آب در دستگاه محسوب می شود. در این صورت در مواقعی که فشار آب مخزن بالاست، این سوئیچ باعث قطع جریان در مدار شده و فرایند فیلتراسیون در دستگاه را متوقف می کند. 

برخی از ایرادات متداول در سوئیچ قطع فشار بالا، شامل موارد زیر می شوند:

•    اگر سوئیچ فشار بالا عملکرد مطلوبی در تعیین فشار مخزن نداشته باشد، این مسئله عمدتا سبب روشن و خاموش شدن ناگهانی دستگاه تصفیه آب و کارکرد نامطلوب آن می شود. اتصال نامناسب سوئیچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب هم می تواند مانع روشن شدن دستگاه شود.

•    اگر فشار سوئیچ به درستی تنظیم نشده باشد و فشار بیش تر از مقدار مجاز تنظیم شود، این مسئله می تواند باعث ایجاد فشار بسیار بالا در دستگاه و مشکلاتی نظیر پارگی یا ترکیدگی تیوپ مخزن شود. تنظیم این فشار بر روی مقدار بسیار پایین نیز سبب کاهش حجم آب ذخیره شده در مخزن می شود. تنظیم سوئیچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب خانگی، امری بسیار حساس است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

•    بروز نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند باعث شکستگی سوئیچ فشار بالا و خرابی اتصالات دستگاه شود. اگر ایجاد این مشکل، به دلیل اتصال اشتباه شیلنگ تصفیه آب باشد، باید شیلنگ را باز کرده و مجددا آن را به محل مناسب متصل کرد.


نحوه تنظیم سوئیچ فشار بالا


اگر عملکرد سوئیچ فشار بالا دقیق باشد، با بستن شیر برداشت و شیر مخزن عمل کرده و پمپ تصفیه آب را خاموش می کند. در غیر این صورت، اگر پمپ به کارکرد خود در دستگاه ادامه دهد، به احتمال زیاد این سوئیچ خراب شده است. به همین دلیل تنظیم سوئیچ فشار بالا در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. برای تنظیم سویئچ فشار بالای تصفیه آب خانگی باید آن را از دستگاه جدا کرده و با اتصال اهم متر به دو سر سوئیچ، میزان مقاومت دو سر آن را اندازه گیری کنید. اگر سوئیچ فشار بالا در مقابل عبور جریان الکتریکی مقاومتی از خود نشان ندهد، این مسئله نشان دهنده سوختن و خرابی این قطعه می باشد.

مطلب پیشنهادی: خرید آنتی اسکالانت

در برخی مواقع ممکن است مشاهده کنید که بعد از پر شدن مخزن تصفیه آب یا بستن شیر مخزن، زمان زیادی طول می کشد که سوئیچ فشار بالا در دستگاه عمل کرده و پمپ تصفیه آب را خاموش کند. در این حالت لازم است که میزان حساسیت سوئیچ فشار بالا را افزایش دهید. روی این سوئیچ یک پیچ شش ضلعی به نام پیچ آلن تعبیه شده است. با استفاده از آچار آلن این پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، در این صورت فاصله زمانی بین فرایند پر شدن مخزن و توقف پمپ کاهش می یابد. چرخاندن پیچ در جهت ساعت گرد نیز موجب افزایش این زمان خواهد شد. باید دقت داشته باشید که انجام این کار به مهارت و دانش فنی بسیار بالایی احتیاج دارد و بهتر است با کمک گرفتن از افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. 

اگر فرایند تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب شما با اختلال مواجه است و دستگاه به درستی کار نمی کند، به منظور رفع این مشکل و جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه با افراد متخصص برای دریافت مشاوره در تماس باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر