باورهای غلط در مورد استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

باورهای غلط در مورد استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

مزیت های دستگاه های تصفیه آب خانگی باعث شده تا به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرند. این دستگاه ها قادر به حذف تمام آلاینده های آب هستند و سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. بسیاری از افراد نسبت به مزیت های استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی آگاه هستند و بر همین اساس خرید این دستگاه ها را به عنوان یک ضرورت در نظر می گیرند. 

با این حال هنوز هم باورهای اشتباه در مورد استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارد، در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم. 


تصورات اشتباه در مورد استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی


برخی از تصورات اشتباهی که در مورد استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی مطرح می شود را در ادامه بررسی می کنیم:


مصرف آب تصفیه شده مضر است!


در ساختار دستگاه های تصفیه آب از فیلترهای ممبران با بالاترین دقت استفاده شده که می توانند تمام آلاینده ها و ناخالصی های آب را از بین ببرند. فیلترهای ممبران می توانند تمام املاح مفید و مضر را هم از آب حذف کنند. به همین دلیل عده زیادی از افراد تصور می کنند که نوشیدن آب تصفیه شده مضر باشد. اگر چه حذف املاح و ناخالصی ها از آب شرب توسط فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب و تولید آب خالص و اسیدی مطلب درستی است، با این حال در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای مینرال استفاده می شود که مواد معدنی را به آب اضافه کنند. 

در ساختار دستگاه های تصفیه آب می توان از فیلترهای قلیایی هم استفاده کرد که باعث افزایش PH آب می شوند. با توجه به نکاتی که گفته شد نوشیدن آب تصفیه شده نه تنها نمی تواند مشکلی را برای سلامتی ایجاد کند بلکه باعث جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کارشناسان عنوان کنند مصرف آب تصفیه شده برای همه افراد لازم است و یکی از نکاتی است که توجه به آن برای داشتن سبک زندگی سالم اهمیت زیادی دارد. 

در کنار مصرف آب تصفیه شده عده زیادی از افراد به جای آب تصفیه شده از جوشاندن برای افزایش سطح کیفی آب استفاده می کنند. جوشاندن آب می تواند باعث افزایش سطح کیفی آن شود، با این حال تاثیری در حذف آلاینده های خطرناکی مثل نیترات ندارند. وجود این آلاینده ها در آب می تواند مشکلات زیادی را به دنبال دارد. 


استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی معایب زیادی دارد!


در طول سال ها دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند و تاکنون هیچ گزارشی از بروز بیماری بعد از مصرف آب تصفیه شده اعلام نشده است. با این حال از آن جایی که نوشیدن آب سالم تاثیر زیادی برای حذف سلامتی دارد، توصیه می شود برای خرید دستگاه های تصفیه آب سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. 

برخی از تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب، برای کاهش قیمت تمام شده، از قطعات با سطح کیفی پایین در ساختار آن استفاده می کنند. این موضوع می تواند در سطح کیفی آب خروجی از دستگاه هم تاثیر گذار باشد. با توجه به نکته ای که گفته شد بررسی دقیق برند و سطح کیفی دستگاه های تصفیه آب خانگی برای خرید اهمیت زیادی دارد. 

برخی از بهترین برندهای دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل دستگاه های تصفیه آب سی سی کا (CCK)، سافت واتر (Soft Water)، کنت (Kent) و آکوا اسپرینگ (Aqua Spring) می شوند. 

در حین استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی هم باید به نکاتی توجه کنید که در سطح کیفی آب خروجی از دستگاه تا حد زیادی تاثیر گذار هستند. تعویض به موقع فیلترهای دستگاه و خرید فیلتر با بالاترین سطح کیفی از مهم ترین نکات در این زمینه می باشد. بی توجهی به تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی در کنار این که می تواند باعث بروز آسیب جدی در ساختار آن شود، سطح کیفی آب را هم کاهش می دهد. 


تصفیه آب شرب شهری لازم نیست!


روند فیلتراسیون آب در تصفیه خانه ها به صورتی نیست که تمام آلاینده ها حذف شوند. در واقع سختی آب شرب شهری بالاست و این موضوع می تواند باعث بروز مشکل بعد از نوشیدن آب شود. در کنار این برخی از این آلودگی های آب به پوسیدگی لوله کشی آب شهری مربوط شده و در طی مسیر انتقال آب اتفاق می افتد. نکته دیگر این جاست که برای از بین بردن آلاینده های میکروبی در تصفیه خانه ها از کلر زنی استفاده می شود. کلر باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع آب می شود و بر همین اساس نیاز به حذف آن می باشد. 

دستگاه های تصفیه آب خانگی باعث کاهش سختی آب می شوند، کلر را از آب حذف می کنند و سطح کیفی آن را تا حد زیادی افزایش می دهند. این موضوع باعث شده تا استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی داشته و به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد. 


دستگاه های تصفیه آب با تعداد فیلتر بیشتر، کیفیت بهتری دارند!


دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا 6 مرحله ای هستند و همین تعداد فیلترها تاثیر بسیار مطلوبی در افزایش سطح کیفی آب دارند. با این حال می توان در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهایی مثل فیلترهای قلیایی، اکسیژن ساز و اشعه فرابنفش هم استفاده کرد. بهتر است به جای توجه به تعداد فیلترهای دستگاه، نوع و عملکرد آنها را بررسی کرده و دستگاه تصفیه آب را مطابق با این موضوع انتخاب کنید. 


«فروشگاه آنلاین آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با بالاترین سطح کیفی می باشد و امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان تصفیه آب از طریق مراجعه به وی سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
نجفی
نجفی
سایت آبین یکی از بهترین عرضه کنندگان دستگاه تصفیه آب هستش. محصولاتی که داخل این فروشگاه به فردش می رسه از هر نظر استاندارد و یا کیفیت عالی آب رو تصفیه میکنه
ارسال نظر