مدیریت آب بدن در سفرهای کویری

مدیریت آب بدن در سفرهای کویری

سفر به کویر می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین تجربه های زندگی شما باشد، با این حال باید بدانید که شرایط سفر به کویر با تمام مقصدهایی که تاکنون رفته‌اید متفاوت است. گرمای شدید هوا در کویر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود که در این صورت نیاز به مدیریت آب بدن است. 

برای کمپ زدن در کویر نیاز به پیاده‌روی هم می‌باشد، که این موضوع مدیریت آب بدن را مشکل می‌کند. به نظر شما از چه راهکارهایی می‌توان برای جلوگیری از بروز مشکل استفاده کرد؟ مدیریت آب بدن در کویر تا چه اندازه حائز اهمیت است؟ 

در ادامه مطلب به بررسی مطالبی می‌پردازیم که مطالعه آنها قبل از سفر به کویر توصیه می‌‌شود. 


اهمیت مدیریت آب بدن در کویر


کم آبی یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد در کویر دچار مشکل می‌شوند. برای این که بتوانید متوجه اهمیت موضوع شوید باید عنوان کرد که این موضوع می‌تواند به بروز مشکلات جدی برای سلامتی منجر شود. 

در کویر با داشتن حتی یک پیاده‌روی کوتاه امکان مصرف حجم زیادی از آب بدن وجود دارد. به همین دلیل باید حجم زیادی آب با خود داشته باشید. 

اهمیت مدیریت آب بدن در کویر


روش‌های مدیریت آب بدن در کویر


توجه به برخی نکات و پارامترها می‌تواند به شما برای مدیریت آب بدن در کویر کمک کند:


1- همراه داشتن آب به اندازه کافی


بهترین و مطمئن‌ترین راهکاری که برای مدیریت آب بدن در کویر مطرح می‌شود، به همراه داشتن آب کافی است. آب را در ظرف‌های مختلف قرار دهید و در صورت کمپینگ حتما یک ظرف بزرگ آب در چادر داشته باشید. 

یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، قرار ندادن ظرف آب در زیر نور خورشید است. این موضوع در کنار این که کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد باعث از بین رفتن ظرف آب شما می‌شود. 


2- توجه به روش اصولی نوشیدن آب


در صورت تمایل برای نوشیدن آب در طبیعت باید این نکته را در نظر داشته باشید که جرعه جرعه نوشیدن آب کاملا اشتباه است. به این دلیل که با نوشیدن جرعه جرعه آب، به اندام‌های ضروری شما آب نمی‌رسد و این موضوع به هیدراته شدن بدن شما کمک نمی‌کند. 

در کنار این، جرعه جرعه نوشیدن آب باعث زودتر تمام شدن آبی می‌شود که به همراه دارید. نوشیدن آب با معده خالی هم می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، در این حالت بهتر است مقدار کمی آب نوشیده و چند دقیقه صبر کنید. توجه به این نکته از بروز مشکلات گوارشی هم جلوگیری می‌کند. 


3- مدیریت مصرف آب در کویر


توجه به این نکته می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. حتی اگر منابع آب زیادی به همراه داشته باشید، در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف آب، منابع آب شما به اتمام رسیده و این موضوع مشکلات بسیار جدی به همراه دارد. 

 

مدیریت مصرف آب در کویر

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای مدیریت آب استفاده کرد، نوشیدن آب با لیوان و نه بطری است. در این صورت مقدار کمی آب می‌نوشید و این موضوع می‌تواند مدیریت آب بدن را راحت‌تر کند.

تعداد روزهایی که می‌خواهید در کویر بمانید را در نظر داشته و مدیریت آب بدن و سهمیه بندی آب را طبق آن انجام دهید. 


4- اطلاع از نحوه پیدا کردن آب در شرایط اضطراری


این موضوع را پیش‌بینی کرده که امکان بروز شرایط اضطراری وجود دارد و در این حالت، مهم‌ترین مسئله حتما نداشتن آب خواهد بود. به همین دلیل باید یک روش برای پیدا کردن آب در شرایط اضطراری پیدا کنید. برای مثال کمپینگ در اطراف یک مکان نزدیک به منبع آب توصیه می‌شود. 


5- به همراه داشتن مواردی مثل نمک 


در حالت عادی نمک باعث تشنگی بیشتر می‌شود، اما عرق کردن زیاد باعث می‌شود میزان زیادی از سدیم و پتاسیم در بدن شما از بین رفته و این موضوع باعث کاهش آب بدن می‌شود. 

نکته‌ای که عنوان شد به این معنی نیست که بی دلیل نمک بخورید، در واقع بهتر است نمک مورد استفاده در غذا را کمی بیشتر کنید. در غیر این صورت خوردن نمک در حالت تشنگی فقط باعث مشکل‌تر شدن مدیریت آب بدن می‌شود. 


6- داشتن پوشش مناسب برای مدیریت آب بدن


تابش نور مستقیم خورشید به پوست می‌تواند باعث تعرق زیادتر و در نتیجه کم آبی بیشتر بدن شما شود. باید لباس‌هایی با آستین بلند، کلاه و عینک استفاده کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که لباس شما باید برای این شرایط آب و هوایی مناسب باشد و از پوشیدن لباس‌هایی که گرما را شدیدتر می‌کنند جلوگیری کنید. 

*** در صورتی که تصمیم گرفته‌اید برای اولین بار به کویر سفر کنید، کمک گرفتن از افرادی که قبلا این تجربه را داشته‌اند اهمیت زیادی دارد. علاوه ‌بر این، توصیه می‌شود به صورت گروهی و با تورهای گردشگری سفر کنید. در صورت سفر با تورهای گردشگری هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی شود. 


«وب سایت آبین با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش محصولات تصفیه آب خانگی و صنعتی با برندهای مختلف، فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
دنیا
دنیا
منم امسال تصمیم گرفتم حتما یه سفر کویری با دوستام برم. به همه مواردی که اشاره کردین توجه میکنم تا سفر خوبی داشته باشم.
ارسال نظر