علت شیری رنگ بودن آب چیست؟

علت شیری رنگ بودن آب چیست؟

آب تصفیه شهری با وجود طی نمودن مراحل تصفیه متعددی که در تصفیه خانه انجام می گردد، دارای ترکیبات و آلاینده های بسیاری می باشد. آلودگی بالای آب شرب شهری موجب استفاده روز افزون از دستگاه های تصفیه آب خانگی شده است. زیرا در تصفیه آب شهری به دلیل هزینه های بالا از بهترین روش های تصفیه استفاده نمی شود، در حالی که دستگاه های تصفیه آب به خوبی و با استفاده از بهترین روش ها آب را تصفیه می کنند.

 شاید در هنگام استفاده از آب تصفیه شده مشاهده کرده باشید که حباب های زیادی در آب وجود دارد و آب به رنگ شیری است. این مسئله ممکن است که شما را در مورد کیفیت و سلامت آب آشامیدنی خود نگران کرده باشد و در پی یافتن علت آن برآمده باشید. به این خاطر در این مقاله قصد داریم که به علت شیری بودن رنگ آب تصفیه شده بپردازیم.

 

دلایل وجود حباب های موجود در آب تصفیه شده 


دستگاه های تصفیه آب خانگی مرغوب که از مواد کاملا بهداشتی و ارگانیک تهیه شده باشند، می توانند کلیه مواد آلاینده و املاح مضر موجود در آب را حذف کرده و آبی کاملاً سالم و گوارا را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. شیری رنگ بودن آب تصفیه شده معمولاً به دلیل وجود گازها و حباب های بسیار ریز در آب به وجود می آید. این حالت ممکن است در آب تصفیه شده نیز رخ دهد که در مورد این مسئله جای هیچ نگرانی وجود ندارد. عواملی مهمی که می تواند سبب ایجاد حباب های زیاد و شیر رنگ شدن آب گردد، به شرح زیر هستند:


•    تعویض فیلترهای تصفیه آب: شیری رنگ شدن آب تصفیه شده در اغلب اوقات پس از تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی رخ می دهد. این مسئله معمولا در هنگام تعویض فیلترهای کربنی دیده می شود، زیرا واکنش کربن با آب می تواند موجب آزاد شدن حباب های زیادی در آب گردد و پس از گذشت چند روز یا چند هفته خود به خود برطرف شود. فیلترهای کربنی در دستگاه تصفیه آب دارای ساختار متخلخل و اسفنجی هستند و به دلیل ساختار خود هنگام واکنش با آب، می توانند مقداری حباب در آب آزاد کنند. این مسئله حتی بر روی بسته بندی فیلترهای کربنی نیز ذکر شده است و در کیفیت آب تصفیه شده هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد. 


•    وجود هوا در منافذ فیلترهای تصفیه آب: ممکن است که مقداری هوا در روزنه های فیلترها در دستگاه تصفیه آب وجود داشته باشد و این هوا به تدریج با کارکرد دستگاه به صورت حباب های بسیار ریز خارج می شود. 

مطلب پیشنهادی: راهنما خرید آنتی اسکالانت

•    تغییر دما: آب سرد هوای بیشتری نسبت به آب گرم نگه می دارد و حلالیت هوا در آب سرد بیشتر است. به همین علت وقتی آب سرد، گرم شود، گاز های اتمسفری موجود در آب نظیر اکسیژن و نیتروژن از حالت محلول خارج شده و به صورت حباب های ریزی در آب ظاهر می گردند.


•    تغییر فشار آب: آب تحت فشار نسبت به آبی که تحت فشار نسبت هوای بیشتری را در خود نگه می دارد. در صورتی که فشار مخزن تصفیه آب بالا باشد، بعد از خروج آب از آن، فشار آب کم شده و هوا به صورت حباب از محلول خارج می شود. این مورد برای آب شهری نیز اتفاق می افتد، زیرا آب در لوله ها برای انتقال به منازل تا حدی تحت فشار می باشد. 


•   وجود اکسیژن و هیدروژن در آب: برخی از فیلترهای تصفیه آب موجب افزودن اکسیژن یا هیدروژن به آب می شوند. از جمله این فیلترها، فیلترهای اینفرارد (اکسیژن ساز) و فیلترهای هیدروژنه هستند. استفاده از فیلتر هیدروژنه در دستگاه تصفیه آب خانگی به ویژه در روزهای اولیه سبب تولید حباب های بسیار ریز در آب و کاملاً سفید و شیری رنگ شدن آب خواهد شد. این پدیده به دلیل هیدوژنه شدن آب و واکنش پذیری زیاد آن با آب است و در برخی مواقع تا مدت 1 سال نیز در آب خروجی از دستگاه مشاهده خواهد شد.

 

•   نصب فیلتر قلیایی یا مینرال بر روی دستگاه: فیلترهای قلیایی و مینرال برای قلیایی کردن آب و اضافه کردن مواد معدنی مورد نیاز بدن نظیر کلسیم، منیزیم، روی و سدیم بر روی دستگاه تصفیه آب نصب می شوند. در برخی از موارد کدر بودن آب تصفیه شده، به دلیل وجود همین مواد معدنی می باشد. وجود این مواد در آب برای انسان مفید نیز است و آشامیدن آن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. 

 

نحوه رفع حباب های ریز موجود در آب تصفیه شده 

 

وجود حباب های زیاد در آب تصفیه شده، هیچ مشکلی در سلامت و کیفیت آب ایجاد نخواهد کرد و با خیال راحت می توانید از این آب استفاده نمود. با این وجود ممکن است که کنار آمدن با این مسئله برای شما دشوار باشد و درصدد رفع این مشکل بر آیید. جهت رفع این مشکل می توانید به این روش عمل نمایید که ابتدا دستگاه تصفیه آب را از برق خارج کرده و مخزن آن را به طور کامل تخلیه کنید. معمولاً پس از چند مرتبه پر و خالی شدن منبع دستگاه تصفیه آب این مسئله برطرف می گردد. این مسئله نباید بیشتر از یک هفته ادامه داشته باشد، در این صورت بهتر است که به منظور رفع آن از یک تکنسین مجرب تصفیه آب کمک بخواهید.  

بازار آنلاین تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی اصل تایوان به سراسر ایران می باشد که با مواد اولیه ارگانیک و کاملاً بهداشتی تهیه شده اند. متخصصان تصفیه آب آبین همواره آماده پاسخگویی و رفع نیازها مشتریان عزیز می باشند. اگر دستگاه تصفیه آب شما به تعمیر یا سرویس دوره ای نیازمند است، می توانید به این منظور با کارشناسان فنی مجرب آبین تماس حاصل فرمایید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (2)
کیان
کیان
سلام.‌منم با اینکه از دستگاه تصفیه آب استفاده میکنم بعضی وقتا متوجه شیری رنگ شدن آب میشم. همش با خودم میگفتم علت چیه که الان به راحتی متوجه شدم.
میلاد
میلاد
دلایل وجود حباب های مختلف داخل آب شهری و همچنین روش های از بین بردن آید حباب ها رو خیلی خوب فهمیدم به شما هم توصیه میکنم این مطلب رو بخونید.
ارسال نظر