زیباترین و بی نظیرترین آبشارهای ایران

زیباترین و بی نظیرترین آبشارهای ایران

تماشای طبیعت شگفت انگیز ایران، می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های شما تبدیل شود. در این بین آبشارهای ایران، از مهم‌ترین و بی نظیرترین جاذبه‌های گردشگری هستند و در صورت تمایل برای سفر، تماشای آبشارها می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. 

بهترین فصول برای بازدید از آبشارهای ایران بهار و تابستان است. بلندی بسیاری از آبشارهای ایران موجب می‌شود که ایستادن در اطراف آنها برای بسیاری از افراد وحشتناک به نظر برسد، اما باید بدانید که زیبایی و بکر بودن طبیعت حتما احساس بسیار خوبی را در شما ایجاد می‌کند. با توجه به این‌، بازدید و تماشای حداقل یکی از آبشارهای ایران توصیه می‌شود. 

در مقاله "بلندترین و عریض ترین آبشارهای جهان کدام اند؟" تعدادی از مهم‌ترین و بلندترین آبشارهای جهان را مورد بررسی قرار داده‌ایم، در صورت تمایل، مطالعه این مقاله هم می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه به بررسی زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران می‌پردازیم. 


1-  ویسادار


یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های طبیعی در استان گیلان، آبشار ویسادار می‌باشد. در اطراف این آبشار، جنگل‌های بکر قرار دارد و این موضوع زیبایی محیط را دو چندان کرده است. هوای مطبوع و پوشش گیاهی بسیار زیبا در کناره‌های این آبشار، باعث شده است از زیباترین آبشارهای ایران به شمار برود. 

ارتفاع آبشار ویسادار به اندازه 15 متر است و در اطراف آن صخره‌هایی به شکل پلکان ایجاده شده است. شاید برای شما جالب باشد است که بدانید کلمه ویسادار به چه معناست؟

ویسادار، واژه‌ای تالشی به معنی «سایه درخت بید» است. به گفته افراد محلی، علت نام‌گذاری آبشار، این است که اطراف آن با درختان بید پوشیده شده است. 


2- مارگون


آبشار مارگون، با داشتن 5 متر ارتفاع یکی از با شکوه‌ترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود. این آبشار در 130 کیلومتری شیراز و 55 کیلومتری سپیدان قرار گرفته است. جالب است که آب در آبشار مارگون توسط چشمه‌ها تامین می‌شود و با توجه به این نوعی آبشار چشمه‌ای است. 

در صورتی که قصد بازدید از آبشار مارگون را دارید، باید بدانید که دسترسی به آن بسیار راحت‌تر از سایر آبشارها می‌باشد. 

همان‌طور که قابل پیش‌بینی است بهترین فصل برای بازدید آبشار مارگون، بهار است. در اطراف این آبشار می‌توانید عکاسی کرده و از غارهای نزدیک آن بازدید کنید. 


3- لاتون


یکی از بلندترین آبشارهای ایران، لاتون است. این آبشار در 15 متری آستارا قرار گرفته و دسترسی به آن کمی دشوار است. با این حال مسیر منتهی به این آبشار بسیار زیباست و بسیاری از افراد این مسیر را پیاده‌روی می‌کنند. 


4- بیشه


آبشار بیشه در دل جنگل‌های بلوط استان لرستان قرار گرفته است و دسترسی به آن راحت است. یکی از عواملی که باعث جذابیت این آبشار شده این است که می‌توانید مسیر رسیدن به آبشار را با قطار طی کنید. 

در صورت سفر کردن به آبشار بیشه می‌توانید از تماشای طبیعت بسیار زیبا، روستاگردی، عکاسی و ... لذت ببرید. علاوه ‌بر فصول بهار و تابستان، تماشای این آبشار در فصل پاییز هم به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد پیشنهاد می‌شود. در اطراف آبشار بیشه امکان چادر زدن یا رفتن به اقامتگاه‌های بوم گردی وجود دارد. 

آبشار بیشه لرستان


5- شیرآباد 


یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ایران، شیرآباد در گلستان است. این آبشار در پارک جنگلی بسیار زیبای شیرآباد قرار دارد و در آن امکان عکاسی، شنا، بازید از جنگل‌های زیبای اطراف، غارنوردی و ... وجود دارد. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آبشار شیرآباد این است که در اطراف آن، می‌توانید کمپ بزنید. کمپینگ در طبیعت بسیار زیبای پارک شیر آباد می‌تواند بهترین تجربه‌ها را برای شما رقم بزند. 


7- سمیرم


این آبشار، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد و ارتفاع آن به 75 متر می‌رسد. آب و هوای این منطقه، به صورتی است که بهترین زمان سفر، تابستان و بهار می‌باشد. در صورت تمایل به بازدید آبشار سمیرم، باید بدانید که در اطراف این آبشار، امکانات گردشگری و پارکینگ وجود دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. 

 

آبشار شیرآباد و سمیرم


8- آسیاب خرابه


یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود، که در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار حدودا 15 متر می‌باشد و دیدنی‌های بسیار زیادی در اطراف آن قرار دارد. 


9- شوی


آبشار شوی دزفول، از زیباترین آبشارهای ایران می‌باشد و دسترسی به آن راحت نیست. ارتفاع این آبشار به اندازه 85 متر است و در اطراف آن مکان‌های دیدنی مثل دریاچه شهیون، روستای لیوس و ... می‌باشد. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار در ماه، اردیبهشت است. 


10- نوژیان


آبشار نوژیان، در استان لرستان قرار دارد و از بی نظیرترین جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. ارتفاع این آبشار به اندازه 95 متر است و از بلندترین آبشارهای ایران می‌باشد. واژه نوژیان به معنای «آب زنده» است. 

آب در آبشار نوژیان توسط چشمه‌های بالا دست تامین شده و بهترین زمان برای تماشای این آبشار در فصول بهار و تابستان می‌باشد. 


11- گنج نامه


آبشار گنج نامه در همدان قرار گرفته است و از پر بازدیدترین آبشارهای این منطقه محسوب می‌شود. این آبشار حدودا 12 متر ارتفاع دارد. جالب است که بدانید، می‌توانید در اطراف آبشار گنج نامه، کتبیه‌های باستانی را هم مشاهده کنید. بنابراین در صورتی که تمایل به بازدید از طبیعت و مکانی تاریخی دارید، این آبشار بهترین مقصد برای شما می‌باشد. آبشار گنج نامه در دوران هخامنشیان، آبشار مقدس نامیده شده است. 


12- کبودوال


آبشار کبودوال، در شمال شرق استان گلستان قرار دارد و یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری می‌باشد. در اطراف این آبشار، جنگل‌های بلوط با درختان هزار ساله قرار گرفته است و با توجه به این طبیعت بسیار زیبایی دارد. 

*** مواردی که عنوان شد تنها تعداد محدودی از آبشارهای ایران هستند، که البته از پرطرفدارترین و زیباترین آبشارها محسوب می‌شوند.


«سایت www.abin.ir ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی و خانگی با برندهای مختلف می‌باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر