بهترین چشمه‌های آبگرم ایران و خواص درمانی آنها 

بهترین چشمه‌های آبگرم ایران و خواص درمانی آنها 

چشمه‌ آب گرم، نوعی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگردی ایران محسوب می‌شود و بسیاری از افراد این چشمه‌‌ها را برای خواص درمانی که دارند مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند. در ایران، چشمه‌های آبگرم متعددی وجود دارد و طبیعت جذاب اطراف آنها می‌تواند این چشمه‌ها را به یکی از بهترین مکان‌ها برای مقصد سفر شما تبدیل کند. 

خواص درمانی چشمه‌های آبگرم، باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند و در درمان بیماری‌هایی مثل مشکلات پوستی، دردهای عضلانی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، بهبود دردهای کلیه و ... تاثیر گذار باشند. 

گرمای ملایم آب در چشمه آب گرم، می تواند باعث رفع خستگی عضلات و آرامش اعصاب شود. در کنار این چشمه آب گرم، موجب افزایش انرژی بدن شده و با توجه به این در زمان نیاز به ریکاوری و بازگشت انرژی بدن می‌توانید به چشمه‌های آبگرم سفر کنید. 

در ادامه مقاله به بررسی برخی از بهترین چشمه‌های آبگرم ایران می‌پردازیم. 


1- آبگرم شهر کهنه


این چشمه در قوچان و استان خراسان رضوی قرار دارد و قدمت آن به حدود 250 سال پیش مربوط می‌شود. آبگرم شهر کهنه، خواص درمانی و حرارت نسبتا گرم دارد که باعث جذب گردشگران و مسافران زیادی می‌شود. 

در این چشمه آب معدنی جریان دارد که باعث افزایش خواص درمانی می‌شود. جالب است که بدانید، چشمه شهر کهنه در سال 618 قمری توسط مغول‌ها تخریب شد. 


2- آبگرم فلکده


در استان مازندران قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شمال ایران محسوب می‌شود. این چشمه آب گرم در روستای فلکده و فاصله 33 کیلومتری از تنکابن است. در اطراف این چشمه مناظر بسیار زیبا و خیر کننده می‌باشد و از آب‌های بدون گوگرد است. این موضوع باعث می‌شود هیچ بوی زننده‌ای در اطرف چشمه نباشد. 

دسترسی آبگرم فلکده، به صورتی است که ابتدا باید از جاده تنکابن به سمت خرم آباد حرکت کرده و بعد از رسیدن به جاده دوهزار، باید مسیر را به سمت جنوب تغییر دهید. در ادامه به دو راهی جاده سه هزار و روستای لیره می‌رسید. 

قسمتی از جاده برای رسیدن به آبگرم فلکده خاکی است و با توجه به این رانندگی در آن دشوار می‌‌باشد. می‌توانید این مسیر را هم به صورت پیاده و از جاده‌های جنگلی طی کنید. 

آبگرم فلکده، به دلیل داشتن طبیعت بسیار جذاب می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای عکاسی باشد. در صورت تمایل، از عکاسی در این منطقه هم می‌توانید لذت ببرید. 


3- آبگرم قلعه کندی


آبگرم قلعه کندی در فاصله صد کیلومتری شهرستان قلعه گنج قرار دارد. این شهرستان در استان کرمان و جنوب شرقی ایران است. دمای آب در این چشمه به اندازه 75 تا 80 درجه سانتی گراد است و به دلیل داشتن آب معدنی، دارای خاصیت درمانی می‌باشد. 

آبگرم قلعه کندی، در نزدیکی جنگل‌های ارسباران و رود مرزی ارس است و طبیعت اطراف آن جذابیت بسیار زیادی دارد. 


4- آبگرم کریز


آبگرم کریز، واقع شده در کاشمر، استان خراسان رضوی است. چشمه آب گرم معدنی کریز در حاشیه جاده کریز به ریوش و در فاصله 15 کیلومتری شهر ریوش قرار دارد. به دلیل داشتن آب معدنی در این آبگرم از بهترین مکان‌های گردشگردی محسوب می‌شود. 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این چشمه خواص درمانی زیادی دارد. در حاشیه این چشمه رودخانه‌های آب سرد و شیرین هم وجود دارد. آب و هوای اطراف این چشمه به صورتی است که دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل می‌باشد.

آبگرم کریز


5- آبگرم معدنی چالدران


آبگرم چالدران در آذربایجان غربی قرار گرفته و دارای 46 چشمه آب گرم و معدنی است. این چشمه گردشگردان بسیار زیادی را به خود جذب کرده و دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. 


6- آبگرم معدنی فردوس


چشمه آب گرم فردوس در مسیر جاده اصلی استان‌های مرکزی و جنوبی به مشهد، واقع شده است. قدمت این آبگرم به اندازه 200 سال است و افراد زیادی از سراسر کشور برای بازدید این چشمه به استان خراسان رضوی سفر می‌کنند. 

آبگرم فردوس، در بالای کوه قرار داده و سقف آن به صورت گنبدی با آجر پوشیده شده است. طبق آزمایشات انجام شده، آب این چشمه می‌تواند برای درمان امراض کبدی، دردهای مفصلی و پیشگیری از رسوب سنگ در کلیه، بیماری‌های رماتیسمی و ... به کار برود. 


7- آبگرم لاریجان


چشمه آب گرم لاریجان، در استان مازندران و شهرستان لاریجان قرار دارد. آب این چشمه می‌تواند در تسکین دردهای عضلانی، بیماری‌های پوستی و خاصیت‌های ضدقارچی تاثیر گذار باشد. آبگرم لاریجان، در نزدیکی روستا و حمام‌های تاریخی قرار دارد. 

آبگرم لاریجان


8- آبگرم رینه


چشمه آب گرم رینه، در استان مازندران و شهرستان رینه واقع شده است. اطراف این چشمه، حمام‌های تاریخی و استخرهای آبگرم قرار گرفته است. 


9- آبگرم آب اسک


آبگرم آب اسک، می‌تواند برای درمان عفونت مجاری تنفسی، بیماری‌های پوستی و دردهای استخوان استفاده شود. این چشمه در نزدیک روستا آب اسک و شهرستان آمل قرار دارد. چشمه آب گرم آب اسک، شامل 9 چشمه معدنی است و به دلیل نزدیکی به تهران، بسیار پر طرفدار می‌باشد. 


10- آبگرم دهلران


چشمه آب گرم دهلران دارای خواص درمانی است که یکی از قطب‌های گردشگری مهم در غرب محسوب می‌شود. آب در این چشمه دارای دمای حدوده 50 درجه سانتی گراد است و برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی می‌تواند مفید باشد. 


«وب سایت www.abin.ir در کنار ارائه محصولات تصفیه آب و آنتی اسکالانت، فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
رحمانی
رحمانی
چشمه آب گرم خیلی خوب و عالیه. همه مریضی های آدم رو ازش دور می‌کنه به نظرم آدم هر سال باید یکبار چشمه آب گرم بره.
ارسال نظر