آیا آب باعث نارنجی شدن رنگ مو می شود؟

آیا آب باعث نارنجی شدن رنگ مو می شود؟

گاهی برای تغییر استایل نیاز به رنگ مو و روشن ترین کردن آن است، بعد از رنگ کردن مو حتما منتظر بهترین نتیجه و نزدیک شدن به رنگ موی دلخواهتان هستید. برای این کار محصولات رنگ مو را از نزدیک ترین فروشگاه خریداری کرده و با تصور این که برای رفتن به سالن های زیبایی فرصت کافی ندارید تصمیم به رنگ کردن مو در خانه می گیرید. این کار می تواند از شما در برابر ابتلا به ویروس کرونا هم محافظت کند.

آیا برای شما اتفاق افتاده است که بعد از شستن رنگ مو متوجه نارنجی شدن موهایتان شوید؟ اما گاهی به جای این که رنگ موی شما بلوند یا طلایی شود، نتیجه کار رنگ موی نارنجی است. در این شرایط حتما آرزو می کنید که هیچ وقت تصمیم به رنگ کردن موهایتان نگرفته بودید.

گاهی اوقات این موهای نارنجی به محصولاتی که برای روتین و مراقبت از مو استفاده می کنید مرتبط نیست. در بسیاری از موارد مشکل ساده و تنها مربوط به آب مصرفی شما می باشد. بسیاری از عناصر موجود در آب می توانند موهای شما را خراب کنند و دوش گرفتن با این نوع آب می تواند مشکلاتی را مثل نارنجی شدن مو به دنبال داشته باشد. 

بروز برخی از مشکلات مربوط به پوست و مو باعث شده تا افزایش سطح کیفی آب و پرداختن به این موضوع اهمیت زیادی داشته باشد. 

«سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان تصفیه آب با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.»


دلیل نارنجی شدن رنگ مو چیست؟


زمانی که در آیینه به موهای خود نگاه می کنید، رنگ موی شما ترکیبی از رنگدانه های مختلف یا ملانین است. هر کدام از ما ترکیب منحصر بفردی از این ملانین ها را داریم. با این حال در تمام موارد، یک موضوع ثابت است: موهای تیره دارای بیشترین مقدار رنگدانه قرمز و نارنجی هستند. در حالی که این رنگ ها به موهای سیاه یا قهوه ای عمق بیشتری می دهند، کار محصولات رنگ مو را برای برداشتن رنگدانه ها سخت تر می کنند. این موضوع به این معناست که اگر رنگ مو فرصت کافی را برداشتن رنگدانه ها نداشته باشد، باعث نارنجی شدن مو می شود. با توجه به این موضوع در برخی موارد نارنجی شدن مو به این دلیل است که رنگ مو را خیلی زود پاک کرده اید. 

آب سخت و غلظت بالای کلر یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث نارنجی شدن مو شود. اما بدترین عاملی که وجود آن می تواند نارنجی شدن مو را به دنبال داشته باشد وجود آهن در آب است. وجود آهن در آب می تواند مشکلات زیاد دیگری را هم به دنبال داشته باشد. غلظت بالای آهن می تواند باعث خشک و کدر شدن مو شود. 


چطور از نارنجی شدن مو جلوگیری کنیم؟


برای جلوگیری از نارنجی شدن مو می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از این روش ها خنثی کردن رنگ نارنجی است، برای این کار می توانید از شامپوهای تونینگ که حاوی رنگدانه های آبی، سبز یا بنفش هستند استفاده کنید. به کارگیری این روش می تواند رنگ های قرمز، نارنجی یا زرد را از بین ببرد. 


1- رنگ کردن موهای نارنجی: اولین اقدام برای اصلاح کردن موهای نارنجی، رنگ کردن و روشن کردن آنها می باشد. شامپوهای تونینگ می توانند باعث بهتر شدن رنگ موی شما شود. اما ابتدا باید بفهمید که کدام تونر برای شما مناسب است. اگر تن رنگی موهای شما بیشتر زرد است باید از تونر بنفش استفاده کنید و در صورتی که رنگ موی شما نارنجی است باید تونر آبی را به کار ببرید. شامپوی بنفش یا آبی را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. 

بعد از نارنجی شدن مو می توانید از رنگ موی تیره هم استفاده کنید. با این که این موضوع نمی تواند موی شما را به رنگ دلخواهتان نزدیک کند، با این حال از رنگ کردن های مداوم و بروز آسیب به مو جلوگیری می کند.   

2- دوباره بلوند کردن رنگ مو: برای نزدیک شدن به رنگ موی دلخواه تسلیم نشوید. حتی بعد از نارنجی شدن موها، باز هم امید هست. اگر دلیل نارنجی شدن موی شما این است که رنگ فرصت کافی نداشته و در واقع رنگ مو را زود پاک کرده اید می توانید دوباره موها را رنگ کنید. با این حال این کار باید حداقل یک یا دو هفته بعد از اولین دکلره کردن انجام شود. این دوره باعث جلوگیری از خراب شدن موهای شما می شود. 

3- تیره کردن موهای نارنجی: در صورتی که از بلوند کردن مو منصرف شده اید، ساده ترین راه تیره کردن مو می باشد. می توانید از رنگ موهای قبلی خود یا یک رنگ موی جدید که تیره باشد استفاده کنید. با این حال توجه کنید که رنگ موی جدید باید از رنگ نارنجی، تیره تر باشد تا بتواند آن را بپوشاند. 

4- از استخر و آفتاب دوری کنید: اگر می خواهید رنگ موی شما ثابت بماند بهتر است از آفتاب دوری کنید. در کنار این کلر موجود در آب استخرها هم می تواند باعث آسیب زدن به مو و کدر شدن آن شود. این موضوع باعث بالا رفتن درصد نارنجی شدن موی شما می شود. 

5- از فیلترهای حذف آهن و دستگاه های سختی گیر در ورودی ساختمان استفاده کنید: آب سخت باعث وارد شدن آسیب به مو می شود، بدون در نظر گرفتن بافت طبیعی مو، استفاده از آب با سختی بالا می تواند باعث بروز آسیب های جدی به پوست و مو شود. با توجه به این موضوع اگر برای مدت طولانی می خواهید در خانه ای که مستقر هستید زندگی کنید، نصب یک فیلتر حذف آهن یا دستگاه های سختی گیر برای شما بهترین راهکار است. این سیستم ها، مواد معدنی ایجاد کننده سختی را که می توانند باعث آسیب وارد کردن به مو شوند را حذف می کنند. دستگاه های سختی گیر و فیلترهای حذف آهن می توانند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

شستن مو با آب حاوی غلظت بالای رسوبات معدنی مثل کلر، کلسیم و منیزیم، می تواند باعث تغییر رنگ مو شود. استفاده از این نوع آب می تواند باعث محو شدن رنگ مو و تغییر آن شود. به کارگیری سیستم های سختی گیر و شستشوی مو با آب دارای سختی پایین می تواند رنگ مو را برای مدت بیشتری تثبیت کند. 


چرا باید از فیلترهای حذف آهن در آب استفاده کرد؟


آهن یکی از رایج ترین نوع آلاینده هایی است که در آب وجود دارد. وجود آهن در آب نه تنها می تواند باعث وارد شدن آسیب به مو شود، بلکه موجب محو شدن رنگ مو هم شود. یکی دیگر از عوارضی که استفاده از آب با سطح بالای آهن به دنبال دارد، خراب شدن پوست و ایجاد لکه های زنگ زدگی روی سیستم های لوله کشی می باشد. 

اما شما می توانید با استفاده از فیلترهایی که تاثیر مطلوبی برای حذف آهن دارند، از بروز مشکلات ناشی از سطح بالای آهن در آب جلوگیری کنید. 


چرا باید از دستگاه های سختی گیر استفاده کرد؟


همان طور که گفته شد مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم می توانند باعث خشکی و آسیب زدن به مو شوند. برخی از مشکلاتی که استفاده از آب با سختی بالا به دنبال دارد شامل کدر و شکننده شدن مو، خشک شدن پوست و... می شوند. در ساختار دستگاه های سختی گیر از رزین های تبادل یونی استفاده می شود، که باعث کاهش سختی آب تا حد زیادی می شود. 

دستگاه های سختی گیر را می توان در ورودی آب ساختمان نصب کرد و سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش داد. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر