آبیاری اتومات گلدان یا فضای سبز

آبیاری اتومات گلدان یا فضای سبز

نگهداری گلدان در خانه، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند باعث بهتر شدن انرژی و داشتن آرامش در محیط شود. با این حال، بسیاری از ما نمی‌دانیم که روش‌های اصولی نگهداری از گلدان یا فضای سبز چیست؟ آبیاری به موقع گیاهان در خانه می‌تواند به یک دغدغه تبدیل شود. شرایط برای افرادی که معمولا در سفر هستند دشوارتر است. با این حال، با استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک می‌توان راه‎حلی برای این مشکل پیدا کرد. 

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند از فراموش کردن زمان آبیاری جلوگیری کند، به‌کارگیری نرم افزار کنترل آبیاری یا تکنولوژی آبیاری هوشمند است. در این حال، نرم‌افزار زمان آبیاری گیاه را به شما یادآوری می‌کند. می‌توان تصور کرد که استفاده از نرم‌افزار کنترل آبیاری و یا سیستم آبیاری اتوماتیک تا چه اندازه در برطرف کردن این مشکلات تاثیرگذار است. 

اگر گیاه خاصی را در خانه نگهداری کرده و یا از فضای سبز مراقبت می‌کنید، حتما می‌دانید که آبیاری به موقع تا چه اندازه حائز اهمیت است. در بسیاری از موارد، این موضوع می‌تواند به خرابی کامل گیاه منجر شود. به همین دلیل بهترین راهکار استفاده از تکنولوژی آبیاری هوشمند است.


استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک برای نگهداری از گیاهان


آیا تا الان به این موضوع فکر کرده‌اید که با استفاده از یک تایمر ساده می‌توان آبیاری گیاهان و یا فضای سبز را به صورت تنظیم شده و دقیق انجام داد؟ سیستم‌های آبیاری اتوماتیک از بخش‌های مختلف تشکیل شده و می‌توانند برای آبیاری در زمان‌های مختلف تنظیم شوند. مواردی که در سیستم آبیاری اتوماتیک قابل تنظیم است شامل زمان و تعداد دفعات آبیاری می‌شوند. 

سیستم آبیاری اتوماتیک، به دلیل ساده بودن قطعات هزینه زیادی را برای شما به دنبال ندارد. در واقع با پرداختن هزینه بسیار کم می‌توانید از گیاهان خود به خوبی مراقبت کنید. 

در محیط خانه هم می‌توان از این سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده کرد. البته ساختار و قطعات آن کمی با تایمر استفاده شده در فضای سبز متفاوت است و جای بسیار کمی را اشغال می‌کند. در این سیستم هم از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود. 

برای خرید سیستم آبیاری اتوماتیک چد نکته را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکته این است که این سیستم باید به صورتی طراحی شود که دارای مقاومت بالایی نسبت به رطوبت باشد و در کنار این، باعث ورود هیچ گونه آلاینده به آب نشود. با توجه به این نکته می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات بعد از خرید سیستم آبیاری اتوماتیک جلوگیری کند. 


مزیت‌های استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک

 

مزیت‌های استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک


استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک ‌می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:


1- صرفه‌جویی در مصرف آب: با استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک و تکنولوژی آبیاری هوشمند می‌توان در مصرف آب تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد. معمولا روش آبیاری در این سیستم‌ها به صورت قطره‌ای است که این موضوع تا حد زیادی در صرفه جویی آب تاثیرگذار می‌باشد. 

2- کاهش هزینه‌ها: در صورتی که از تکنولوژی هوشمند آبیاری برای فضای سبز استفاده کنید، می‌توان هزینه‌های استخدام کارگر را تا حد زیادی کاهش داد. 

3- رشد بهتر گیاهان: دقیق بودن آبیاری گیاهان، باعث بهتر شدن رشد آنها می‌شود. 

4- عدم بروز مشکل در صورت رفتن به سفر: با استفاده از تکنولوژی آبیاری هوشمند می‌توانید با خیال راحت سفر کنید. 
5- کاربری آسان: با توجه به این‌که آبیاری فضای سبز، انرژی زیادی را از شما می‌گیرد با تعبیه یک سیستم آبیاری اتوماتیک می‌توانید باعث راحت‌تر شدن روند آبیاری فضای سبز شوید. 

6- سایر مزیت‌ها: به‌کارگیری تکنولوژی آبیاری هوشمند، می‌تواند مزیت‌های دیگری را مثل امکان آبیاری مکان‌هایی با دسترسی سخت، کاهش رشد علف‌های هرز و ... داشته باشد. 


چطور می‌توان از نرم‌افزار کنترل آبیاری استفاده کرد؟


نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل آبیاری گلدان‌ها و یا فضای سبز هستند. این نرم‌افزارها کمک بسیار زیادی به افراد برای نگهداری از گیاهان می‌کنند. تکنولوژی آبیاری هوشمند با این نرم‌افزارها به این صورت است، که می‌توان تایمر را کنترل و تنظیم کرد. 

در کنار استفاده از نرم‌افزارهایی که دارای تکنولوژی آبیاری هوشمند هستند، می‌توانید از نرم‌افزارهایی هم برای یادآوری زمان آبیاری استفاده کنید. البته این نرم‌افزار کنترل آبیاری، نمی‌تواند در زمان سفر کمک کننده باشد، با این حال اگر زمان آبیاری گیاهان و فضای سبز را فراموش می‌کنید استفاده از این نرم افزارها توصیه می‌شود. 


برخی از نرم‌افزارهای کنترل آبیاری گیاهان یا فضای سبز


برخی از کاربردی‌ترین و بهترین نرم‌افزارهای کنترل آبیاری گیاهان شامل موارد زیر می‌شوند:


1- Planta


این نرم‌افزار کنترل آبیاری، یکی از کامل‌ترین گزینه‌ها است که می‌تواند به شما در زمینه نگهداری و آبیاری از گیاهان کمک زیادی کند. در کنار آبیاری دقیق، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید نکات کلی را برای نگهداری از گیاه مشاهده کنید. کار کردن با این نرم‌افزار راحت و رایگان است. با این حال، برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار با خرید اشتراک قابل استفاده است. 


2- Vera 


با نصب و استفاده از نرم‌افزار می‌توانید نکات آموزشی را برای نگهداری از گیاهان مشاهده کرده و مواردی را که به تاریخ کاشت گیاه، موقعیت، نژاد و ... مربوط می‌شوند یادداشت کنید. 

برخی از نرم‌افزارهای کنترل آبیاری گیاهان یا فضای سبز


3- Gardenia


با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید زمان‌های آبیاری، هرس کردن و ... را تنظیم کنید تا نرم افزار این زمان‌ها را به شما یادآوری کند. این ابزار رایگان و استفاده از آن بسیار راحت است. 


4- Garden Manager


نرم‌افزار Garden Manager می‌تواند برای تنظیم زمان سم‌پاشی، هرس کردن، آبیاری و ... گزینه بسیار مناسبی باشد. برنامه‌ریزی برای نگهداری از این گیاهان با استفاده از این نرم‌افزار بسیار راحت است. 


5- Plant Watering


بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزار، برای یادآوری زمان آبیاری گیاهان، Plant Watering است. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید نوع گیاه را مشخص کرده و با توجه به نیاز آن آبیاری را انجام دهید. 


انواع تکنولوژی‌های آبیاری هوشمند  


تکنولوژی‌های آبیاری هوشمند بر اساس کارکرد به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:


1- کنترلر بر اساس آب و هوا: این کنترلرها با استفاده از اطلاعات آب و هوایی اطراف، زمان آبیاری را تنظیم می‌کنند. برخی از پارامترهایی که این کنترلر با استفاده از آن کار می‌کند شامل دما، باد، تابش خورشید و رطوبت می‌شوند. 

2- کنترلر بر اساس رطوبت خاک: بررسی رطوبت خاک، یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تنظیم زمان آبیاری گیاهان و فضای سبز می‌توان از آن استفاده کرد. سنسورها در این سیستم، میزان رطوبت را به صورت دقیق بررسی کرده و زمان مناسبی را برای آبیار تعیین می‌کنند. 


«سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب با برندهای مختلف است و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 3
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (3)
حامد
حامد
منم عاشق گل و گیاه هستم و هر وقت مسافرت میرم یکی از بزرگ ترین دغدغه های که دارم اینه که چطوری گل و گیاهم رو آب بدم. آبیاری اتوماتیک گل و گیاه خیلی عالیه که امروزه رایج شده.
پریا گرگین
پریا گرگین
هرچه به سمت تکنولوژی های جدید تر می ریم همه چیز اصولی تر و به سمت صرفه جویی بیشتر میره معمولا هم عملکرد بهتری اتفاق میفته
ماندانا صابری
ماندانا صابری
واقعا این موارد که عنوان شد همگی بسیار حائز اهمیت هستن و اونقدر توی صرف وقت و هزینه کرد و همچنین کیفیت و عملکرد تاثیر مثبت میزارن که واقعا قطع به یقین میشه این موارد رو جایگزین بقیه موارد کرد و از روش های قدیمی چشم پوشی کرد.
ارسال نظر