آب معدنی یا دستگاه تصفیه آب

آب معدنی یا دستگاه تصفیه آب

امروزه سطح آلاینده های موجود در آب آشامیدنی به میزانی است که برای داشتن زندگی سالم و دچار نشدن به بیماری هایی که ناشی از نوشیدن آب بی کیفیت می باشد باید به این موضوع اهمیت داد. برای بالا رفتن سطح کیفی آب روش های مختلفی وجود دارد و در اولین قدم میکروب های موجود در آن در تصفیه خانه ها تا حدودی و با کلرزنی از بین می روند. البته این موضوع با توجه به حجم بالای آب در تصفیه خانه ها روش موثری نیست و آب باید به صورت دقیق و جزئی تر تصفیه شود. استفاده از دستگاه های تصفیه آب که در ساختار آن ها از فیلترهای مختلف با قابلیت های متنوع تعبیه شده، روش موثری برای بالا رفتن سطح کیفی آب است اما افراد بسیاری هستند که نوشیدن آب معدنی را به استفاده از این دستگاه ترجیح می دهند، در ادامه به بررسی این روش ها و مقایسه آن ها می پردازیم.


اثرات نوشیدن آب معدنی برای بدن


این موضوع که آب معدنی از طبیعت گرفته می شود و ممکن است فواید زیادی برای بدن داشته باشد، بدیهی است اما نوشیدن این آب در کنار فواید مضرات زیادی را هم به دنبال دارد. اول این که اطمینان از رعایت استاندارد در زمینه تولید و بسته بندی آب معدنی موضوعی مهمی است که نمی توان آن را با نظر گرفتن برند متوجه شد. علاوه بر این استفاده از آب معدنی ممکن است اثراتی را در پی داشته باشد که در بسیاری از موارد غیر قابل جبران است. نور خورشید و اشعه ماورا بنفش باعث تغییر دمای آب معدنی شده و این موضوع میزان آنتیموان (از فلزات سنگین است که وجود آن در آب مضرات زیادی را به دنبال دارد) را که اثرات مخربی برای آب دارد افزایش می دهد. اگر بطری آب معدنی در معرض گرما یا سرمای شدید قرار گیرد به علت نوع بسته بندی ترکیبات سرطان زا از بطری های پلاستیکی جدا شده و به آب وارد می شود.

در کنار این میکروارگانیسم هایی که بعد از نوشیدن آب به دیواره بطری می چسبند با شست و شوی آن از بین نمی رود و این خود عامل بیماری است. تصور بسیاری از ما بر این است که آب معدنی از سفره های آب زیر زمینی تامین می شود و آلاینده ای در آن نیست، به این دلیل که در بسیاری از موارد در کارخانه های تولید آب معدنی از آب لوله کشی تصفیه شده استفاده می شود و حاوی املاح نیستند. در کنار تمام موارد گفته شده حتی اگر در آب معدنی املاح وجود داشته باشد، افزودن آن به صورت دقیق و کنترل شده نیست این موضوع باعث سختی بالای آب شده و مصرف آن برای بیماران کلیوی خطرناک است. 

برخلاف تصور اشتباه عده ای استفاده از آب معدنی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز بدن شما به مواد معدنی مفید نیست. بنابراین در این زمینه رعایت رژیم غذایی با در نظر گرفتن میزان املاح مورد نیاز برای بدن نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. 

یک نکته مهم: آیا تاکنون به این نکته توجه کردید که راکد ماندن آب کیفیت آن را به میزان زیادی کاهش می دهد، بنابراین این نوع محصولات باید تاریخ انقضای کوتاهی داشته باشند که این موضوع فقط در ساخت تعداد محدودی از آب معدنی ها در نظر گرفته شده است. اگر تاریخ انقضای آب معدنی مدت زمان زیادی باشد، نشان از استفاده مواد نگهدارنده و عدم سلامت آن است. 

در زمینه تولید آب معدنی و در برخی موارد ممکن است تمام موارد مورد نیاز برای بالا رفتن کیفیت آب رعایت شود و دارای تمامی استانداردهای لازم باشد. مثلا در برخی موارد برای زیبایی پوست از آب معدنی با ویتامین c ،e ،a و k استفاده می شود و نوشیدن آن موجب درخشش پوست می شود. اما در کنار تمام این موارد به این نکته توجه کرده اید که قیمت تمام شده آب معدنی چقدر و استفاده روزانه از آن چه هزینه هایی را برای شما به دنبال دارد؟ حتما به این نتیجه می رسید که استفاده از آب معدنی با کیفیت استاندارد و به صورت روزانه هزینه های بسیار بالایی برای شما در پی دارد و اگر قرار بر استفاده از آب معدنی با سطح کیفی پایین باشد نوشیدن آب لوله کشی معایب کمتری را با توجه به نوع بسته بندی آب معدنی و مضرات آن به دنبال دارد. شاید بعد از مطالعه مطالب بالا به این فکر کنید که بهترین راه حل برای نوشیدن آب سالم و با سطح کیفی بالا چیست؟ 

همه ما می دانیم که بهترین حالت برای داشتن آب با سطح کیفی بالا در مرحله حذف آلاینده های موجود در آب و در ادامه استفاده از روش هایی است که خواص پزشکی و کیفیت آن را افزایش بدهد. موارد گفته شده نکاتی است که در طی سال ها دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس آن ها تولید و ارائه می شوند. در این دستگاه ها از فیلترها با توانایی ها و قابلیت های متفاوت استفاده شده و آب خروجی آن دارای سطح کیفی بالایی است. اگر دستگاه تصفیه آب خانگی کیفیت لازم را داشته باشد در شش مرحله فیلتراسیون آلاینده های موجود در آب را از بین می برند و در صورتی که با مراحل بیشتر ساخته شده و در ساختار آن از فیلترهایی مثل اکسیژن ساز و قلیایی استفاده شود موجب بالا رفتن خواص پزشکی آب تا حد زیادی می شود. استفاده از این فلیترها باعث افزایش شادی و نشاط می شود و تاثیر بسیار مطلوبی در زیبایی و تناسب اندام دارد. 

آیا به خسارت هایی که استفاده مدام از پلاستیک به محیط زیست وارد می کند توجه کرده اید؟ پلاستیک از موادی است که در بسته بندی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع به علت هزینه های پایین آن برای بسته بندی کالاست. از نمونه محصولاتی که در بسته بندی آن از پلاستیک استفاده می شود بطری های آب معدنی هستند، این پلاستیک ها اثرات جبران ناپذیری را برای محیط زیست به دنبال دارند. بنابراین استفاده هر چه کمتر از آن ها نکته بسیار مهمی است که در ادامه اثرات بسیار مطلوبی را برای مهم ما به دنبال دارد.

 

آب معدنی یا آب تصفیه

 


مقایسه هزینه های دستگاه تصفیه آب با آب معدنی


اگر به دنبال استفاده از روشی هستید در کنار بالا رفتن کیفیت آب هزینه های زیادی را برای شما نداشته باشد، مطالعه ادامه مطلب که در آن به بررسی هزینه های ناشی از استفاه دستگاه تصفیه آب خانگی و آب معدنی می پردازیم کمک بسیار خوبی برای شماست.

استفاده از آب معدنی با کیفیت که تمام استانداردها و موارد لازم را داشته باشد، قیمت تمام شده آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. بهترین کیفیت آب معدنی نوعی است که موارد مورد نیاز برای بدن را تامین کند و در نهایت مزیت هایی را مثل بالا بردن سطح اکسیژن خون و شادابی پوست را به دنبال داشته باشد. اما تمام مزیت هایی که گفته شد در ساخت دستگاه های تصفیه آب در نظر گرفته شده و در کنار این نسبت به استفاده از آب معدنی هزینه کمتری را به دنبال دارد.

امروزه دستگاه های تصفیه آب با تنوع زیادی در کیفیت و قیمت ارائه می شوند و خرید دستگاه تصفیه آبی که در کنار کیفیت بالا قیمت تمام شده پایینی داشته باشد کار دشواری نیست. علاوه بر این نگهداری دستگاه های تصفیه آب هزینه زیادی را در پی ندارد.به این صورت که فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی بعد از مدتی به تعویض نیاز دارند، با این حال هزینه های ناشی از آن بالا نیست و این موضوع در مدت زمانی 6 ماه یک بار اتفاق می افتد. هزینه های دستگاه تصفیه آب با هر مقادیری باشد استفاده از آن بسیار به صرفه تر از خرید روزانه آب معدنی است و در کنار این نوشیدن آب معدنی با بسته بندی پلاستیکی نیاز به نگهداری به دور از نور خورشید و مواردی مثل این دارد تا باعث بیماری های جبران ناپذیری مثل سرطان نشود.

مجموعه آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب با کیفیت تضمین شده است، در صورت تمایل برای خرید دستگاه یا نیاز به استفاده از نظر کارشناسان در این زمینه به abin.ir مراجعه کنید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
قربانی
قربانی
سلام. منم همیشه واسم جای سوال بود که آب معدنی بهتره یا آبی که تصفیه شده الان دیگه تو این مقاله به پاسخ همه چیزهایی که فک میکردم رسیدم خیلی عالی بود.
ارسال نظر