چطور لکه های ناشی از آب سخت را از روی گرانیت پاک کنیم؟

چطور لکه های ناشی از آب سخت را از روی گرانیت پاک کنیم؟

چرا آب سخت باعث ایجاد لکه روی گرانیت می شود؟ لکه های ایجاد شده ناشی از آب سخت را چطور می توان از سطح گرانیت پاک کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ها مطالعه ادامه مطلب بهترین راهکار است. 

استفاده از سنگ گرانیت برای ساخت کانتر و مواردی از این قبیل کاربرد بالایی دارد. برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب سخت باید مدام آن را تمیز کنید. با این حال گاهی لکه های سفید رنگی روی سنگ گرانیت ایجاد می شود که پاک کردن آن بسیار سخت است. در صورت بروز این مشکل بهترین راه حل چیست؟ موثر ترین روش برای پاک کردن لکه های آب سخت روی گرانیت موارد زیر هستند.


پاک کننده حرفه ای برای حذف لکه های آب سخت روی گرانیت


موثر ترین و بهترین راهکار برای تمیز کردن لکه های ناشی از آب سخت، استفاده از پاک کننده است. این پاک کننده ها را باید طبق دستور العمل و نوع آنها استفاده کنید. روش استفاده از اکثر پاک کننده ها، به این صورت است که باید آن را روی گرانیت بریزید و در ادامه با به کارگیری اسفنج یا پارچه نرم آن را تمیز کنید. 

بعد از آن هم می توانید با استفاده از آب و پارچه نرم لکه های ایجاد شده روی گرانیت را تمیز کنید. برای پاک کردن لکه های بسیار سخت هم می توانید از تیغ استفاده کنید و سپس محل را بشویید و با پارچه خشک کنید. 


راه حل های آسان برای تمیز کردن لکه های آب سخت روی گرانیت

 


اگر یک پاک کننده گرانیت حرفه ای ندارید، استفاده از روش های زیر هم برای پاک کردن لکه های آب سخت می تواند راهکار مناسبی باشد:


1- ترکیب جوش شیرین و آب را تهیه کرده و تمام لکه های آب سخت را روی گرانیت پاک کنید. در ادامه هم می توانید با استفاده از اسفنج نرم آن را تمیز کرده و خشک کنید. 

2- جوش شیرین را با پراکسید هیدروژن ترکیب کنید و روی لکه ها بریزید. در ادامه باید روی آن را با استفاده از نایلون بپوشانید و اجازه دهید یک روز به همین شکل بماند. در ادامه هم می توانید آن را با استفاده آب و صابون و البته پارچه نرم کاملا تمیز کنید. این کار می تواند باعث درخشش بیشتر سنگ گرانیت هم شود. 

3- یکی دیگر از روش های تمیز کردن گرانیت اسپری کردن آب و صابون و الکل غیر صنعتی است. از این محلول می توانید برای تمیز کردن روزانه کانتر هم استفاده کنید. در ضمن اضافه کردن اسانس هم می تواند باعث از بین رفتن بوی آزار دهنده الکل در این ترکیب شود. فراموش نکنید که بعد از استفاده از این محلول باید با استفاده از پارچه سطح گرانیت را خشک کنید. 

***بهتر است به محض این که متوجه وجود لکه روی سطح گرانیت شدید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. این موضوع می تواند از بیشتر شدن آن جلوگیری کنید. اسپری کردن محلول های تمیز کننده روی گرانیت می تواند باعث درخشان شدن و افزایش طول عمر آن شود. 


روش های جلوگیری از ایجاد لکه های آب سخت روی گرانیت 


موثر ترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد لکه های ناشی از آب سخت روی گرانیت را در ادامه بررسی می کنیم:

1- کاهش سختی آب مهم ترین راه حلی است که برای جلوگیری از ایجاد لکه روی گرانیت می توانید از آن استفاده کنید. در کنار این آب سخت می تواند به اتصالات و شیرآلات ساختمان هم آسیب وارد کند. در این زمینه می توانید از محلول هایی که باعث کاهش سختی آب شوند استفاده کنید. به کارگیری روش های موثر برای کاهش سختی آب می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در سیستم های لوله کشی جلوگیری کند. موارد زیر از مهم ترین مزیت های کاهش سختی آب هستند:

•    از تجمع مواد معدنی و ایجاد خوردگی در لوله ها جلوگیری می کند. 
•    آب سخت می تواند خشکی پوست را به دنبال داشته باشد، بر همین اساس توصیه می شود برای شستشوی صورت از آب با سختی پایین استفاده کنید. 
•    آب سخت می تواند از ایجاد لکه روی لباس جلوگیری کند.

روش های مختلفی برای کاهش سختی آب وجود دارد. انتخاب روش مناسب برای شما باید طبق شرایط، میزان مصرف آب و... انجام شود. به همین دلیل توصیه می شود در این زمینه از افراد متخصص و کارشناسان مشاوره بگیرید. 

2- محلولی از آب و صابون تهیه کرده و آن را روی سطح گرانیت اسپری کنید. استفاده حداقل یک بار در روز از این روش می تواند از ایجا لکه های آب سخت جلوگیری کند. 

3- از سیستم های تصفیه آب استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از آب سخت به کارگیری سیستم های فیلتراسیون کاربرد بالایی دارد. مزیت های استفاده از سیستم های تصفیه آب شامل نوشیدن آب سالم، جلوگیری از ایجاد رسوب در اتصالات، جلوگیری از ایجاد لکه روی لباس و... می شوند. 

یکی از بهترین روش های تصفیه آب، سیستم های فیلتراسیون RO هستند. در این روش آب از غشای نیمه تراوای ممبران های RO عبور می کند و تمام آلاینده های آن حذف می شود. دستگاه های تصفیه آب RO، بالاترین دقت را برای تصفیه آب دارند و دارای کاربرد بالایی در صنایع مختلف می باشند. 


سایت آبین ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با تنوع بالایی در برند است. در کنار این می توانید دستگاه های تصفیه آب صنعتی را هم با توجه به آنالیز آب ورودی و مطابق شرایط مورد نظر از وب سایت آبین سفارش دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با کارشناسان تصفیه آب، از طریق مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید. 


مواردی که برای تمیز کردن گرانیت باید از آنها اجتناب کنید!


توجه کنید که محلول های شستشوی گرانیت فقط باید روی سطح گرانیت استفاده شوند. به طور مثال تماس این محلول ها با چوب می تواند به آن آسیب وارد کند. با تمام مواردی که گفته شد و حتی بعد از رعایت تمام نکات، سنگ های گرانیتی باز هم به آب بندی سالانه احتیاج دارند. سنگ های گرانتی را باید حداقل سالی یک بار آب بندی کنید، تا مطمئن شوید که آسیبی به ساختار آن وارد نمی شود. 

برای شستشوی سنگ های گرانیت از اسیدهای شوینده استفاده نکنید. اسیدها می توانند باعث بروز آسیب جدی به سنگ های کانتر شوند و به هیچ عنوان نباید برای تمیز کردن گرانیت به کار بروند. در کنار این به کارگیری پارچه های نرم هم برای خشک کردن گرانیت اهمیت زیادی دارد. 


خلاصه ای برای زودن لکه های آب سخت روی گرانیت


ایجاد لکه های ناشی از آب سخت روی گرانیت های نزدیک شیرآلات مثل کانتر اجتناب ناپذیر است. برای پاک کردن لکه های روی سنگ گرانیت راه حل های مختلفی وجود دارد. اما بهترین روش تمیز کردن مداوم آن با استفاده از محلول های تمیز کننده و پارچه نرم است. در این مقاله سعی کردیم بهترین راه حل ها را که در حین حال آسان هم هستند، پیشنهاد کنیم. این روش ها در کنار برطرف کردن مشکل، هیچ آسیبی را هم به گرانیت وارد نمی کنند. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر