آیا سیستم های تصفیه آب کانتینری برای شما مناسب هستند؟

آیا سیستم های تصفیه آب کانتینری برای شما مناسب هستند؟

 از آنجایی که تاسیسات صنعتی به طور مداوم به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های مالی و کاهش زمان نصب مربوط به تصفیه آب و سایر سیستم ها هستند، تجهیزات کانتینری رواج بیشتری پیدا کرده اند. سیستم های کانتینری (قابل حمل) مزایای زیادی از جمله هزینه های کمتر، ساخت در زمان کمتر و الزامات کمتری برای نصب نسبت به ساختمان های قابل احداث دارند. با این حال، هنگامی که الزامات ساختمان، مصالح ساختمانی، نیازهای طراحی و سایر مشخصات در نظر گرفته شود، کل هزینه نصب شده و هزینه کل مالکیت ممکن است به همان اندازه که در ابتدا در نظر گرفته شده بود جذاب نباشد. ارزیابی نیازها، تجهیزات تصفیه و الزامات ساختمان می تواند به تعیین اینکه آیا سیستم تصفیه کانتینری مناسب پروژه است یا خیر کمک کند.


امروزه از چندین نوع سیستم قابل حمل در بازار استفاده می شود. متداول ترین نوع حمل و نقل کانتینرها هستند. کانتینر های حمل و نقل موجود در طول 50 تا 130 سانتی متر نسبتا کم هزینه و مقاوم هستند و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد. دومین سبک رایج، محفظه های فولادی هستند که با ابعاد خاص پروژه ساخته می شوند. محفظه های فولادی زمان طولانی تری برای ساخت نیاز دارند و اغلب گران تر از کانتینرهای حمل و نقل هستند. 


مزایای سیستم های تصفیه آب کانتینری 


مزیت اصلی هر سیستم تصفیه کانتینری این است که بسیاری از الزامات طراحی را می توان در نظر گرفت. کانتینر های طراحی شده برای سیستم های پیچیده می توانند درها، پنجره ها، دریچه های دسترسی، صفحات اتصال و غیره را جا دهند. در حالی که تاسیسات غیر صنعتی (شهرداری ها ، پارک ها ، مدارس و غیره) مصالح ساختمانی چوبی را ترجیح می دهند. دستگاه های تصفیه اسمز معکوس (RO)، نانوفیلتراسیون (NF)، اولترافیلتراسیون (UF) و سیستم های پمپاژ برای نصب در کانتینرها مناسب هستند. 


یکی از مهم ترین مزایای هر سیستم تصفیه کانتینری، کاهش الزامات نصب است. سیستم های تصفیه قابل حمل قبل از رسیدن سیستم به محل کار، کاملاً ساخته شده و تمام لوله کشی های متصل، سیم کشی نصب و آزمایش کامل شده است. در بسیاری از تأسیسات، پیمانکار نصب کننده باید یک پایه بتنی با درجه بندی کافی نصب کند، محفظه را تنظیم کرده، لوله ها را متصل کند و کارهای برقی را انجام دهد. سابقه نشان داده است که از زمان تحویل تا زمان در دسترس بودن آب تصفیه شده زمان کمی نیاز است. در مورد پروژه هایی که شامل چندین کانتینر هستند، می توان با هماهنگی سازنده کانتینر و پیمانکار نصب، اتصال کانتینر به کانتینر را به حداقل رساند. 

عناصر سیستم های تصفیه آب کانتینری 


برخی از رایج ترین عناصر سیستم های تصفیه آب کانتینری شامل موارد زیر است:

•    عایق صدا
•    ذخیره سازی و نگهداری مواد شیمیایی
•    کفپوش و دیوارهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی
•    سیستم های تهویه مطبوع
•    منطقه آزمایشگاهی
•    تجهیزات برقی 
•    سیستم های کنترل و برق متمرکز

معایب سیستم های تصفیه آب کانتینری 


در حالی که هزینه کانتینر خالی ممکن است کم به نظر برسد، هزینه های اضافی مربوط به سفارشی سازی می تواند به سرعت از هزینه اولیه کانتینر فراتر رود و احتمالاً هزینه را بالاتر از نصب ساختمان سنتی کند. عملیات تصفیه بزرگتر مانند شفاف کننده ها، شناور شدن هوا در محلول (DAF)، فیلتراسیون گرانشی و تجهیزات جابجایی مواد جامد ممکن است به کانتینرهای قابل جمع شدن، دیوارهای قابل جابجایی و سایر ویژگی های منحصر به فرد نیاز داشته باشند. علاوه بر این، مواردی مانند دیوارپوش، عایق، روشنایی، سیستم های برقی و تهویه مطبوع می توانند ده ها هزار دلار به هزینه یک سیستم محفظه دار اضافه کنند. الزامات خاص منطقه و استان نیز باید در برخی حوزه ها در نظر گرفته شود، زیرا تشخیص آتش، حفاظت در برابر آتش، محدودیت های لرزه ای و سر و صدا ممکن است با سیستم کانتینر حفظ نشود و نیاز به ساختن سازه باشد. 


نیروگاهی برای راه اندازی سیستم تصفیه آب، سیستم احداث میدانی را با یک سیستم کانتینری مقایسه می کند. در این مثال، یک سیستم کانتینری متشکل از سه کانتینر سبک حمل و نقل به طول 130 سانتی متر، پس از آماده سازی کامل، حدود 200،000 دلار هزینه داشت. با مساحت کل کمتر از 1300 فوت مربع، این هزینه نسبتاً بالایی در مقایسه با ساختمان ساخته شده در زمین است. با این حال، سیستم قابل حمل می تواند در زمان کمتری نسبت به یک ساختمان سنتی طراحی و مونتاژ شود که اجازه می دهد در این مدت منابع ساخت به پروژه های دیگر اختصاص داده شود. در پایان، نیروگاه، کار با سیستم تصفیه کانتینری را انتخاب کرد. 


برای کارخانه ها فراتر از هزینه های اولیه نصب و زمان بندی، بزرگترین عیب سیستم، تعمیر و نگهداری آن می باشد. در حالی که یک ساختمان تصفیه آب سنتی امکان استفاده از قفسه های لوله کشی سرپوشیده، کابل، لوله کشی و تجهیزات الکتریکی مستقل را فراهم می کند، فضا بهترین امتیاز در یک کانتینر است. فعالیت های ساده نگهداری مانند کالیبراسیون سنسور، تعویض فیلتر و تکمیل گزارش اپراتورها معمولاً با مسیریابی مناسب تجهیزات به راحتی انجام می شود. 


فعالیت های پیچیده مانند تعویض غشای RO، تعویض ابزار یا حتی پر کردن مخازن ذخیره مواد شیمیایی با محدودیت فضای کف، مشکل است. در حالی که تعویض پمپ ها و موتورها می تواند با آسانسور یا وسایل دیگر در یک ساختمان سنتی ساده باشد، جایگزینی آن ها در یک سیستم کانتینر می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در بیشتر موارد لوله ها، شیرها و ابزارهای غیر مرتبط باید برداشته شوند تا دسترسی به مواردی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند، امکان پذیر باشد. یکی از راه های افزایش سهولت فعالیت های نگهداری، افزایش تعداد کانتینرها است، اما باز هم به تعادلی بین هزینه های کانتینر سازی و هزینه های سنتی نصب ساختمان ایجاد می شود.


صنایع متعددی در سال های اخیر از جمله نیروگاه های برق، کارخانه های غذا و نوشیدنی، مراکز داده و کارخانه های تولید مواد شیمیایی سیستم های تصفیه آب کانتینری را نصب کرده اند. از آنجا که استفاده از آن ها رواج بیشتری پیدا می کند و مهندسان طراحی به طور فزاینده ای درخواست استفاده از آن ها را می کنند، باید توجه ویژه ای به عملیات و نگهداری طولانی مدت و در عین حال ایجاد تعادل بین هزینه های ساخت و زمان بندی پروژه شود. 


وبسایت تصفیه آب آبین در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی سابقه ای طولانی دارد و می تواند در تمامی مراحل خرید و ساخت شما را راهنمایی کند. برای دریافت راهنمایی و مشاوره با شماره های موجود در وبسایت تماس گرفته و با متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر