بزرگ ترین پارک های آبی جهان در چه کشورهایی قرار دارند؟

بزرگ ترین پارک های آبی جهان در چه کشورهایی قرار دارند؟


در سال های اخیر، ایده پارک های آبی بزرگ در میان جمعیت زیادی در سراسر جهان رشد کرده است. این ایده به مرور به کشورهای مختلف جهان گسترش یافت و محدود به کشورهای بزرگ دنیا نشد. شاید دلیل این موضوع استقبال بی اندازه مردم از این نوع تفریح به خصوص در فصول گرم سال بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 تا از بزرگ ترین پارک های آبی در سراسر جهان آشنا کنیم.


1- پارک آبی "Tropical Islands" در کشور آلمان


این پارک بزرگ ترین پارک آبی جهان است، که در 60 کیلومتری شهر برلین در کشور آلمان واقع شده است. این پارک آبی، در محل هواپیماهای سابق شوروی و 70 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. این پارک شامل قسمت های مختلفی مانند: روستاهای گرمسیری، ساختمان های سنتی و جنگل های انبوه می باشد. مرداب بالی این پارک آبی دارای کانال، چشمه، دو سرسره آبی و گرداب می باشد، که دمای 32 درجه سانتی گراد، همیشه برای آن حفظ می شود.


2- پارک آبی "Noah’s Ark"  در کشور آمریکا


Noah’s Ark بزرگ ترین پارک آبی در کشور آمریکاست، که در مقام دوم بزرگ ترین پارک های آبی جهان قرار دارد. این پارک آبی از 4 ساختمان تشکیل شده است و 240،000 متر مربع بزرگ تر از پارک های آبی در کشور کاناداست. به دلیل دارا بودن تعداد بسیار زیادی وسایل بازی، این پارک به مجهزترین پارک آبی جهان تبدیل شده است. از جمله امکانات آن می توان به دو رودخانه روان، موج های غول پیکر، طولانی ترین سرسره آبی، آبشار و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.


3- پارک آبی "Chime-Long" در کشور چین


پارک Chime-Long سومین بزرگ ترین پارک آبی جهان است، که در کشور چین قرار دارد. این پارک آبی علاوه بر تفریحات معمول مانند استخر موج، آبشار و ... دارای بازی های جذاب دیگری مانند موج سواری و معلق بودن در هوا می باشد، که آن را از پارک های آبی دیگر متمایز می کند. یکی از تفریحات جذاب این پارک آبی، شلیک فرد به هواست؛ فرد قبل از افتادن داخل آب مدتی بدون وزن در هوا معلق می ماند.


4- پارک آبی "Edmonton" در کشور کانادا


پارک Edmonton از لحاظ برتری دومین پارک آبی جهان است، اما در رده چهارم بزرگ ترین پارک های آبی جهان قرار دارد. به دلیل سرد بودن و شرایط آب و هوایی کانادا، این پارک آبی به صورت سرپوشیده طراحی شده است. بنابر این در زمستان هم امکان استفاده راحت از این پارک وجود دارد. ظرفیت این پارک 5،000 نفر است و دمای متوسط آن حدود 28 درجه سانتی گراد می باشد. از امکانات این پارک، استخر موج یا ظرفیت 12.3 میلیون لیتر می باشد، که به عنوان بزرگ ترین استخر جهان شناخته شده است. سرسره های آبی این پارک ارتفاعی برابر با 83 فوت دارند.


5- پارک آبی "Schlitterbahn" در ایالت تکزاس آمریکا


پس از دیدن این پارک به این موضوع پی می برید، که چرا در چندین سال پیاپی به عنوان عالی ترین پارک آبی جهان شناخته شده است. بدون شک این پارک آبی بزرگ، بهترین پارک آبی می باشد. بازی در تونل های آبی به طول بیش از 3 مایل، 7 آبشار، 17 سرسره آبی و یک ماشین گشت و گذار، خاطرات خوشی را برای شما رقم می زند. هر فردی می تواند، اوقات عالی را در این پارک فوق مدرن آبی تجربه کند.

بزرگ ترین پارک های آبی جهان

6- پارک آبی "Cascade" در پورتوریکو آمریکای لاتین


ممکن است که این پارک به اندازه پارک های آبی بزرگ در سراسر جهان، گسترده نباشد، اما از طریق مناظر بسیار زیبا، به اضافه سرسره های آبی اش توانسته این قضیه را جبران کند. بسیاری از شناگران، این پارک آبی کارائیب را بهتر و هیجان انگیز تر از آبهای شفاف پورتوریکو می دانند.


7- پارک آبی "Sandcastle" انگلستان


پارک آبی Sandcastle انگلستان، بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده در انگلستان است، که انتخاب بیش تر افرادی است که علاقه به تفریحات و ورزش های آبی به خصوص در طول فصل زمستان دارند. از اصلی ترین جاذبه های این پارک آبی می توان به زمین بازی آبی کودکان و بزرگ ترین کشتی در سراسر جهان اشاره کرد.


8- پارک آبی "Wet’n’Wild Gold Coast" در کشور استرالیا


استرالیا به غیر از سواحل طلای کوئینزلند به دلیل داشتن این پارک آبی، گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این پارک آبی در تمام سال به دلیل محبوبیت که در میان مردم محلی دارد، باز است. بنابر این می توانید برای هر زمانی از سال برنامه خود را تنظیم کنید. اگر به پارک های آبی علاقه مند هستید، می توانید از سواری های هیجان انگیز، به ویژه سرسره قیفی که چهار نفر را در خود جای می دهد، لذت ببرید.

9- پارک آبی "Wild Wadi" کشور دبی


قطعا شما نیز در رابطه با پیشرفت های تجاری و فنی که در کشور دبی در حال انجام است شنیده اید. منهای موفقیت های زیادی که این کشور در جذب کسب و کارهای مختلف به خود داشته است، گردشگران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. به دلیل فرصت های تفریحی زیادی که در پارک آبی Wild Wadi در کنار عوامل دیگر وجود دارد، این پارک در دسته مشهورترین پارک های آبی جهان قرار گرفته است.


10- پارک آبی "Sunway Lagoon" در کوالالامپور کشور مالزی


کوالالامپور یک کشور دیگر آسیایی است، که کسب و کارهای بین المللی زیادی را به خود جذب کرده است. علاوه بر این توانسته گردشگران زیادی را نیز به خود جذب کند. گردشگران و افراد محلی علاقه دارند وقت خود را در پارک خنک آبی Sunway Lagoon در این کشور کوهستانی گرمسیری بگذرانند. این پارک آبی بزرگ از سه بخش تشکیل شده است و شامل سرسره های آبی، با پارک های ساحلی مملو از هزاران تن شن طبیعی می باشد.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر