شرکت روپور سوئیس نامی آشنا در تولید آنتی اسکالانت های مرغوب در جهان

شرکت روپور سوئیس نامی آشنا در تولید آنتی اسکالانت های مرغوب در جهان


شرکت Toray ژاپن شرکت جانشین ROPUR می باشد، که در سال ۱۹۸۳ در کشور سوئیس تاسیس شده است و در تولید مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت های سیستم های اسمز معکوس (RO) پیشگام است. شاخه اصلی فعالیت شرکت Toray Membrane Europe فروش و بازاریابی ممبران های RO ،UF ،NF و MBR؛ آنتی اسکالانت های ROPUR-RPI و مواد شیمیایی RPC می باشد. 
TMEu AG با نام تجاری ROPUR مواد شیمیایی جلوگیری از تشکیل رسوب با کیفیت بالا را برای سیستم های تصفیه آب صنعتی با فناوری RO و NF اختراع، تولید و عرضه می کند. دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس می باشد. در ادامه می خواهیم با محصولات تولیدی و آنتی اسکالانت های روپور بیش تر آشنا شویم.


انواع آنتی اسکالانت های روپور و مزیت های آنها


آنتی اسکالانت های روپور با کیفیت بالایی که دارند، باعث افزایش بازدهی دستگاه تصفیه آب صنعتی شده و برای عملکرد بهینه سیستم های اسمز معکوس تولید شده است. آنتی اسکالانت های ROPUR RPI برای برطرف کردن نیازمندی های تصفیه آب، دارای استانداردهای جهانی از جمله NSF 60 و ISO 9001/14001 می باشند و تا کنون در صدها سیستم تصفیه آب اسمز معکوس در مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک در سراسر جهان ورد استفاده قرار گرفته اند. مزیت های آنتی اسکالانت روپور شامل موارد زیر می باشد:


۱- بهینه سازی نرخ بازیابی یا ریکاوری سیستم
۲- محافظت از غشای فیلتر ممبران در برابر خوردگی، سایش و اکسیداسیون
۳- به حداقل رساندن بازگشت بایو فولینگ
۴- سازگار با همه ممبران با امکان استفاده آسان و مطمئن


که همه این مزیت ها باعث کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری دستگاه های تصفیه آب صنعتی خواهد شد.


طبق دسته بندی شرکت روپور، آنتی اسکالانت ها در انواع مناسب برای آب لب شور (Brackish Water)، مناسب برای آب دریا (Sea Water) و بدون فسفر تولید می شوند. در ادامه با مدل های مختلف و کاربردهای هر یک از آنتی اسکالانت های روپور بیش تر آشنا می شویم.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RWI-8000


‌ این آنتی اسکالانت برای تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و از آنتی اسکالانت های اسیدی روپور می باشد. 


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-2000


یک آنتی اسکالانت بدون فسفر است، که برای ممبران های سلولز استات و پلی آمید کلیه برندها قابل استفاده می باشد. این آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات مورد استفاده قرار می گیرد و با جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها مانع از بایو فولینگ فیلتر ممبران می شود.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-2800


این آنتی اسکالانت نیز برای جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات و سولفات در فیلتر ممبران مورد استفاده قرار می گیرد و برای ممبران های سلولز استات و پلی آمید کلیه برندهای سازنده ممبران قابل استفاده است. علاوه بر این بهترین انتخاب برای سیستم های تصفیه آب دریا می باشد. 


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-3000A


این آنتی اسکالانت اسیدی در جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی استفاده می شود و بیش ترین تاثیر را در ممانعت از تشکیل رسوبات کلسیم سولفات، کلسیم و منیزیم کربنات و کلسیم فلوراید موجود در آب ورودی دارد.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-3000C


 عملکردی شبیه RPI-3000A با این تفاوت که پایداری بیش تری در جلوگیری از اکسیداسیون منگنز دارد. 


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-4000A


این آنتی اسکالانت برای آب هایی شامل ترکیبات نمک های کربنات و سولفات و یا نمک های باریم و استرانسیوم و آهن، منگنز، مس، آلومینیوم و ... بسیار ایده آل می باشد و برای آب های ورودی لب شور سخت مناسب است. 


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-4500A


RPI-4500A برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در سیستم های اسمز معکوسی با آب ورودی شامل مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم و مقدار کمی سیلیکا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این برای جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم نیز موثر می باشد. 


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-4500C


این آنتی اسکالانت در سال ۲۰۱۵ با هدف تمرکز بر حجم کم آنتی اسکالانت برای از ممانعت از تشکیل حداکثر رسوبات تولید شده است. RPI-4500C دارای فرمولاسیون پیچیده ای می باشد که بازدهی آن بر مبنای هم افزایی مواد تشکیل دهنده آن است.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-4900


برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در سیستم های تصفیه آب صنعتی با ورودی آب دریا تولید شده است. این آنتی اسکالانت قدرت زیادی دارد و از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم، هیدروکسید منیزیم، سولفات کلسیم و اکسیدهای آهن و منگنز جلوگیری می کند و به دلیل قابلیت عملکرد در محدوده وسیع PH برای مرحله دوم دستگاه های آب شیرین کن دریایی بهترین انتخاب است.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-5000A


این آنتی اسکالانت قلیایی به طور خاص برای جلوگیری از تشکیل رسوبات کلسیم و منیزیم سیلیکات در فیلترهای ممبران مورد استفاده قرار می گیرد. RPI-5000A بیش ترین تاثیر را در جلوگیری از تشکیل رسوبات مواد محلول و کلوئیدی Sio2 در سطح غشای فیلتر ممبران دارد.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-6000


RPI-6000 یک محلول غلیظ برای جلوگیری از تشکیل کریستال های کلسیم سولفات در دستگاه های تصفیه آب دریا و آب های لب شور می باشد. این آنتی اسکالانت برای آب های دارای مقادیر زیاد کلسیم و منیزم سولفات تولید شده است. علاوه بر این باعث جلوگیری از تشکیل رسوبات کلسیم کربنات نیز می شود.


•    آنتی اسکالانت روپور مدل RPI-7000


 این آنتی اسکالانت به طور خاص برای آب هایی با محویات نمک های سیلیکا و فسفات تولید شده است. RPI-7000 از تشکیل رسوبات فسفات و اکسیدهای فلزی در فیلتر ممبران جلوگیری می کند و به دلیل اثر باکتریوستاتیکی که از خود نشان می دهد، برای کاربردهای بازیابی آب بسیار ایده آل است.


مقایسه آنتی اسکالانت های ROPUR در جلوگیری از انواع رسوبات


آنتی اسکالانت های روپور هر کدام با هدف مشخص و برای ممانعت از تشکیل رسوبات خاصی تولید شده اند. در جدول زیر بر اساس عملکرد هر آنتی اسکالانت، میزان تاثیر آن در جلوگیری از انواع رسوبات در فیلتر ممبران آمده است.    

مقایسه آنتی اسکالانت های روپور

تا این جای مطلب با یکی از مرغوب ترین سازندگان آنتی اسکالانت در جهان یعنی شرکت روپور و محصولات آن آشنا شدیم. اما توصیه می شود با توجه به تنوع آنتی اسکالانت های موجود در بازار و اهمیت انتخاب آنتی اسکالانت مناسب، در صورتی که قصد خرید آنتی اسکالانت را دارید، از طریق تماس تلفنی با کارشناسان بخش مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت آبین در ارتباط بوده و از فرصت مشاوره رایگان برای خرید محصول مناسب و متناسب با نیاز سیستم تان بهره مند شوید. اهمیت این موضوع را نیز در نظر بگیرید که انتخاب آنتی اسکالانتی که با مشخصات آب ورودی و پارامترهای سیستم تصفیه آب صنعتی شما سازگاری نداشته باشد، نه تنها در جلوگیری از تشکیل رسوبات موثر نخواهد بود بلکه در اغلب موارد حتی باعث گرفتگی، فولینگ و خرابی کامل فیلترهای ممبران نیز می شود. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر