بهترین فیلترهای تصفیه آب خانگی

بهترین فیلترهای تصفیه آب خانگی

مراحل فیلتراسیون در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی با استفاده از فیلترها انجام می شود و در واقع اصلی ترین قطعات در این سیستم ها هستند. این موضوع باعث شده تا سطح کیفی فیلترهای تصفیه آب، تا حد زیادی در عملکرد کلی سیستم و سطح کیفی آب خروجی تاثیر گذار باشد. 

فیلترهای تصفیه آب خانگی دارای طول عمر مشخص شده ای هستند، با این حال سطح کیفی می تواند در طول عمر آنها هم تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. امروزه فیلترهای تصفیه آب، با برندها و ویژگی های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. سطح کیفی فیلترهای تصفیه آب با برندهای مختلف، متفاوت است، بر همین اساس برای خرید فیلتر، باید سطح کیفی و برند آن را بررسی کنید. 

در کنار انتخاب فیلترهای تصفیه آب خانگی با برند مرغوب، خرید فیلتر از فروشگاه معتبر هم تا حد زیادی حائز اهمیت است. این موضوع به شما اطمینان می دهد که کالای خریداری شده، اصل و اورجینال و با بالاترین سطح کیفی می باشد. 


برندهای برتر فیلترهای تصفیه آب خانگی 


در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای متفاوتی استفاده می شود، دستگاه های تصفیه آب معمولا دارای 6 تا 10 فیلتر در ساختار هستند. خرید این فیلترها با بالاترین سطح کیفی و برند معتبر اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس باید برند و سطح کیفی آنها را به صورت ویژه ای بررسی کنید. در ادامه عملکرد انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی و بهترین برندهای آنها را بررسی می کنیم:

بهترین برندهای...

 

1- فیلتر الیافی

 

فیلترهای الیافی توانایی حذف آلاینده هایی را مثل ذرات معلق و درشت، سنگریزه، شن، زنگ آهن، گل و لای و... دارند. فیلترهای الیافی در اولین مرحله از فیلتراسیون دستگاه تعبیه می شوند. عملکرد فیلترهای الیافی برای حذف آلاینده ها در ساختار دستگاه، تا حد زیادی در روند فیلتراسیون تاثیر گذار می باشد. در صورتی که فیلترهای الیافی عملکرد مطلوبی برای حذف آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق نداشته باشند، ورود این نوع آلایندها به سایر فیلترهای دستگاه می تواند باعث آسیب زدن به آنها شود. این موضوع باعث شده تا  انتخاب فیلتر الیافی با برند معتبر و بالاترین سطح کیفی برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. 

«بهترین برندهای فیلترهای الیافی در سایت آبین شامل فیلترهای الیافی پیوریفر (Purefer)، هیوندای (HYUNDAI)، سافت واتر (Soft Water) و اس اس وی (SSV) می شوند. از برندهای ایرانی فیلترهای الیافی هم در سایت آبین می توان به فیلترهای الیافی آسپا و آناهیت اشاره کرد.»

 

2- فیلترهای کربنی

 

انواع فیلترهای کربنی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل فیلترهای کربن گرانول، کربن بلاک و پست کربن می شوند. فیلترهای کربنی با تعبیه در سیستم های تصفیه آب باعث حذف کامل بو و طعم نامطبوع می شوند و در کنار این می توانند آلاینده هایی را هم مثل کلر، برخی فلزات سنگین و... را از آب حذف کنند. توجه کنید که برای خرید فیلترهای کربنی باید سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. به این دلیل که فیلترهای کربنی با سطح کیفی پایین در کنار این که عملکرد مطلوبی برای تصیفه آب ندارند باعث کاهش سطح کیفی آن هم می شوند.

«بهترین فیلترهای کربنی تصفیه آب در بازار ایران، فیلترهای کربنی سافت واتر (Soft water)، سی سی کا  (CCK) و آکوا پرو  هستند. این فیلترها با بالاترین سطح کیفی و از مواد اولیه کاملا بهداشتی تولید شده اند و توانایی بسیار مطلوبی برای حذف آلاینده ها با تعبیه در سیستم دارند.»

 

3- فیلترهای ممبران

 

ممبران ها از اصلی ترین قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس هستند. فیلترهای ممبران RO، بالاترین دقت برای از بین بردن آلاینده ها دارند و تنها فیلترهای موثر برای کاهش TDS آب می باشند. استفاده از فیلترهای ممبران با سطح کیفی بالا، تا حد زیادی در عملکرد کلی سیستم تاثیر گذار است و بر همین اساس توصیه می شود بهترین نوع ممبران را برای خرید انتخاب کنید. در کنار این فیلترهای ممبران با سطح کیفی بالا، دارای طول عمر بسیار مطلوبی هم هستند.

«بهترین برند فیلترهای ممبران در ایران، ممبران های فیلمتک هستند. این ممبران ها از بهترین مواد اولیه تولید شده اند و در ظرفیت های مختلفی ارائه می شوند. برای مصرف خانگی و تعبیه در دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان از فیلترهای ممبران فیلمتک 50 یا 75 گالن استفاده کرد. دیگر برندهای با کیفیت فیلترهای ممبران در سایت آبین شامل سئولاین (Seo Line)، ونترون (Vontron)، سی سی کا (CCK) و هیوندای (HYUNDAI) می شوند.»

 

4- فیلتر مینرال

 

فیلترهای مینرال در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، باعث حذف تمام املاح و مواد معدنی می شوند. بر همین اساس در روند فیلتراسیون سیستم های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای مینرال برای افزودن مواد معدنی مورد نیاز و مفید برای بدن استفاده می شود. 

«برترین برندهای فیلترهای مینرال در سایت آبین، شامل فیلترهای ممبران سی سی کا (CCK)، سافت واتر (Soft Water) و آکوا پرو از بهترین برندها هستند.»

 

5- فیلتر قلیایی

 

دستگاه های تصفیه آب خانگی معمول، 6 مرحله ای هستند، با این حال ممکن است در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی و مرحله هفتم فیلتراسیون از فیلتر قلیایی استفاده شود. فیلترهای قلیایی می توانند PH آب را افزایش دهند، که این موضوع سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. 

«فیلترهای قلیایی آکوا پرو، سافت واتر (Soft Water) و سی سی کا (CCK) از بهترین برندهایی هستند که در سایت آبین ارائه می شود.»


فیلترهای تصفیه آب خانگی اختصاصی


در ساختار برخی از برندهای دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای اختصاصی استفاده می شود. برای تعویض فیلترها، در ساختار این دستگاه ها باید تنها از فیلترهایی با همان برند استفاده کرد. در واقع نوع طراحی و ساخت این دستگاه ها به صورتی است که فیلترهای تصفیه آب با سایر برندها نمی توانند در ساختار آنها نصب شوند. این موضوع از معایب سیستم های تصفیه آب با فیلتر اختصاصی محسوب می شوند و بر همین اساس بسیاری از افراد ترجیح می دهند از دستگاه هایی با فیلترهای معمولی استفاده کنند. دستگاه های تصفیه آب هیوندای، کنت و سانتک از برندهایی هستند که در ساختار آنها، فیلترهای اختصاصی به کار می روند.

فروشگاه آنلاین آبین عرضه کننده محصولات تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف و بالاترین سطح کیفی می باشد. برای مشاهده سایر محصولات و بهره گیری از امکان دریافت مشاوره رایگان سایت آبین به https://www.abin.ir مراجعه کنید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر