فروشگاه آب تصفیه شده راه حلی برای حل بحران کمبود آب شرب

فروشگاه آب تصفیه شده راه حلی برای حل بحران کمبود آب شرب


احداث فروشگاه های تصفیه آب در سال های اخیر در شهرهای مختلف کشور به دلیل کمبود منابع آب قابل شرب با استقبال قابل توجهی روبرو شده است. این موضوع به خصوص در شهرهای جنوبی کشورمان به بحرانی تبدیل شده به طوری که تامین آب آشامیدنی و قابل شرب، مردم این مناطق را دچار مشکلات فراوانی کرده است. بحران کمبود آب قابل شرب نه تنها شهرهای جنوب کشور بلکه بسیاری از مناطق و شهرهای دیگر را نیز درگیر خود کرده است.


راه حلی که معمولا از طرف ارگان های مربوطه برای رسیدگی به وضعیت کمبود آب شرب در مناطق مختلف درگیر بحران انجام شده است، آبرسانی و درواقع انتقال آب شرب به این مناطق است. راه حلی که این روزها هزینه های خرید آب تصفیه شده برای مصرف کننده را افزایش داده است؛ علاوه بر این چون این روش برای تامین آب تصفیه شده همیشه برای مصرف کننده در دسترس نیست، مشکلات زیادی را در پی دارد. 


در نتیجه، استقبال از دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای تامین آب شرب یک منطقه، این روزها به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. بازخوردی که در رابطه با مغازه آب فروشی در طی تماس های مکرر میان خریداران با کارشناسان وب سایت تصفیه آب آبین دریافت شده است، باعث شد تصمیم به نگارش مقاله ای در رابطه با مغازه های تصفیه آب بگیریم.


سوالات پر تکرار در رابطه با دستگاه های فروش آب تصفیه شده


محوریت بحث ما در رابطه با دستگاه های تصفیه آب برای مغازه، پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:


•    نیازی به خرید آب از فروشگاه تصفیه آب است، زمانی که تصفیه آب خانگی دارم؟
•    دستگاه تصفیه آب با چه ظرفیتی برای منطقه من مناسب است؟
•    هزینه تولید آب تصفیه شده توسط این دستگاه در مغازه من چقدر می شود؟
•    آیا برای فروش آب تصفیه شده نیاز به مجوز خاصی دارم؟
•    مقدار فضایی که دستگاه اشغال می کند چقدر است؟
•    امکانات جانبی دستگاه شامل چه مواردی است؟
•    فیلترهای دستگاه هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟


دستگاه تصفیه آب خانگی یا خرید آب تصفیه شده؟    


این که از دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب منزل خود استفاده می کنید، انتخاب درستی است برای زمانی که آب منطقه شما دارای آلاینده های خاصی نیست و کدورت آن در محدوده مجازی است. اما در صورتی که آب ورودی به منزل شما دارای گل و لای زیاد، عناصر خاص و مضر برای سلامتی و ... باشد یک دستگاه تصفیه آب خانگی پاسخگوی نیاز شما به آب تصفیه شده نیست.


علت این است که دستگاه های تصفیه آب خانگی با هر برند و ساخت هر کشوری که باشند، برای تصفیه آب مناطق شهری با آلاینده های معمول آب طراحی و ساخته شده اند. بنابر این در صورتی که در مناطقی با میزان بالای آلاینده ها از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده شود، فیلترهای دستگاه در مدت زمان کوتاهی دچار گرفتگی و رسوب شده و دیگر کارایی در فرایند تصفیه آب نخواهند داشت. 


در نتیجه لازم است که فیلترهای دستگاه را در فواصل زمانی کوتاه تعویض کنید، که باعث افزایش هزینه های نگهداری از دستگاه می شود، به اضافه این که بعد از مدت زمان کوتاهی قطعات دستگاه نیز به دلیل فشاری که برای تصفیه آب با آلاینده های بالا به آنها وارد شده است، دچار خرابی زودرس شده و کل دستگاه از کار می افتد.


قیمت دستگاه فروش آب تصفیه شده


آبی که با استفاده از دستگاه تصفیه آب برای مغازه تولید می شود، هزینه بسیار پایینی نسبت به دیگر روش های تصفیه و تامین آب دارد. در بسیاری از مناطق اگر قرار باشد، آب قابل شرب را از طریق تانکرهای مخصوص به منطقه انتقال دهند، مصرف کننده هزینه زیادی برای خرید آب تصفیه شده باید پرداخت کند. تازه اگر موضوع کیفیت آب و احتمال آلوده شدن آن در مسیر حمل و نقل و داخل تانکر را در نظر نگیریم.

قیمت دستگاه فروش آب تصفیه شده


این در حالی است که با استفاده از یک فروشگاه تصفیه آب و خرید یک دستگاه برای فروش آب تصفیه شده، ضمن این که آبی با بالاترین کیفیت و خلوص ممکن را دارید؛ هزینه ای به مراتب پایین تر از خرید آب تصفیه از تانکرهای آب تصفیه شده باید بپردازید. 


هزینه دستگاه آب تصفیه برای مغازه برای هر 20 لیتر آب در شبانه روز (بدون در نظر گرفتن میزان برق مصرفی) بین 120 تا 130 تومان است. قیمت نهایی دستگاه تصفیه آب مغازه نیز به ظرفیت، نوع و برند قطعات استفاده شده، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مختلف و ... بستگی دارد. 


آیا برای احداث فروشگاه آب تصفیه مجوز خاصی نیاز است؟


به دلیل سوء استفاده عده زیادی از افراد در مناطق مختلف کشور در ساخت فروشگاه های تصفیه آب غیر مجاز که آبی بدون کیفیت و غیر استاندارد را به مشتری می فروشند، سازمان های مربوطه مجوزهایی برای احداث فروشگاه های تصفیه آب قرار داده اند. 
برای ایجاد فروشگاه های آب تصفیه در شهرهای مختلف نیاز به کسب مجوزهای لازم از وزارت صنعت و معدن، بهداشت، آب و فاضلاب و ... می باشد. خرید آب تصفیه شده از فروشگاه های غیر مجاز ممکن است باعث آسیب زدن به سلامتی و بروز بیماری های مختلف شود.


ظرفیت دستگاه تصفیه آب برای مغازه


ظرفیت یک دستگاه تصفیه آب برای مغازه بستگی به میزان فروش روزانه آب تصفیه شده دارد. برای محاسبه این مقدار نیاز است که تعداد خانوار و متوسط افراد هر خانوار در منطقه خود را بدانید. ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی برای فروش آب بر حسب لیتر در شبانه روز یا متر مکعب در 24 ساعت بیان می شود.
این نکته را در نظر داشته باشید که در فصول گرم سال میزان مصرف آب آشامیدنی روزانه بیش تر از دیگر فصول است.


فضایی که دستگاه آب تصفیه کن در مغازه اشغال می کند؟


فضای مورد نیاز برای دستگاه آب تصفیه کن در مغازه به ظرفیت دستگاه بستگی دارد. اما امکان طراحی و پیاده سازی دستگاه طبق شرایط و فضای ممکن نیز در بیش تر مواقع وجود دارد. برای مثال نصب وسل ها به صورت عمودی می تواند فضای اشغال شده توسط دستگاه را تا حد زیادی کاهش دهد. برای این که موضوع واضح تر شود، فضای مورد نیاز یک دستگاه تصفیه آب برای مغازه با ظرفیت 25 متر مکعب در شبانه روز را در این جا آورده ایم:


1- در حالت استاندارد: 4*2*2 متر (طول*عرض*ارتفاع)
2- حالت سفارشی بنا به نیاز مشتری: 2*1*3 متر و حتی در برخی شرایط ابعاد: 1.5*1*3 متر 


تعویض فیلترهای یک دستگاه آب فروشی


فیلترهای یک دستگاه آب فروشی شامل فیلترهای کارتریجی، فیلترهای شنی و کربنی، فیلتر ممبران و در صورت نیاز ستون های سختی گیر رزینی می باشد. البته قطعات و مواد شیمیایی دیگر بسته به مشخصات آب ورودی و هدف از تصفیه آب می تواند به دستگاه تصفیه آب اضافه شود.
طول عمر فیلترهای نام برده شده به کیفیت آب ورودی و میزان استفاده روزانه از آب تصفیه شده بستگی دارد. تعویض فیلترهای مختلف دستگاه نیز باید طبق چک لیست و با نظر کارشناس و شرکت طراح دستگاه تصفیه آب صنعتی انجام شود.


دستگاه فروش آب تصفیه شده چه امکاناتی دارد؟


علاوه بر قطعات لازم برای تصفیه آب، یک دستگاه فروش آب تصفیه شده می تواند به امکاناتی مانند کارت خوان نیز مجهز شود، که امکان خرید و پرداخت در هر ساعت از شبانه روز را ایجاد می کند. به علاوه این که نیازی به نیروی انسانی برای فروشگاه تصفیه آب نیز نمی باشد. به دستگاه های تصفیه آب صنعتی مجهز به کارتخوان، دستگاه آب فروشی کارتی نیز گفته می شود. 
امکانات دستگاه های تصفیه آب فروشی کارتی با توجه به نوع طراحی شرکت های مختلف و نیاز خریدار می تواند قابلیت های ویژه ای نیز داشته باشد.

در صورتی که برای خرید دستگاه فروش آب تصفیه شده نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان وب سایت آبین و دریافت مشاوره رایگان به انتخابی درست و خریدی مطمئن برسید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر