نکات مهم برای تعویض شیر میکس در دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم برای تعویض شیر میکس در دستگاه تصفیه آب خانگی

با حذف املاح و آلاینده های آب در دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، سختی آب نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. به این ترتیب بسیاری از املاح مفید موجود در آب حذف شده و آب تا حدی طعم و مزه تلخی پیدا می کند. این موضوع می تواند برای برخی از افراد آزار دهنده باشد. به همین دلیل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای مینرال یا قلیایی برای افزودن املاح مفید به آب استفاده می شود. 

یکی دیگر از راهکارهایی که برای تغییر طعم و مزه آب تصفیه شده می توان از آن استفاده کرد، شیر میکس می باشد. شیر میکس در ساختار دستگاه تصفیه آب می تواند باعث تنظیم TDS آب شود. شیر میکس به صورت موازی با فیلتر ممبران در ساختار دستگاه نصب می شود و باعث مخلوط شدن آب خروجی از فیلترهای پیش تصفیه با آب خروجی از فیلترهای ممبران می شود. این موضوع می تواند طعم تلخی آب را از بین ببرد. 

مهم ترین نکاتی را که برای نصب یا تعویض شیر میکس در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آنها توجه کنید در ادامه بررسی می کنیم. 


نحوه نصب و تعویض شیر میکس در تصفیه آب خانگی


شیر میکس در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند از جنس پلاستیکی یا فلزی باشد. شیر میکس پلاستیکی قیمت مناسب تری دارد، اما نسبت به نوع فلزی خود از دقت بالاتری برخوردار است. اکثر شیرهای میکس در بازار از نوع فلزی هستند. اما در مناطقی که میزان آلاینده های میکروبی در آب بالاست نباید از شیر میکس استفاده کرد. 

ممکن است در ساختار برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی، از شیر میکس استفاده نشده باشد. اگر قصد دارید که در ساختار دستگاه تصفیه آب، شیر میکس نصب کنید تا طعم و مزه تلخی آب از بین برود، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:


1-  ابتدا، برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را قطع کنید. جهت یافتن شیر ورودی به دستگاه شیلنگ ورودی را دنبال کنید. برای بستن شیر ورودی آب، باید آن را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.

2- محل اتصال آب ورودی به شیر میکس در دستگاه پیش از فیلتر ممبران (فیلتر مرحله چهارم) و پس از شیر برقی و پمپ می باشد. خروجی شیر میکس نیز باید پیش از ورودی پست کربن (فیلتر پنجم یا مرحله آخر) در دستگاه قرار بگیرد. 

3- محل های مناسب برای قرارگیری شیر میکس در دستگاه تصفیه آب را یافته و در آنجا شیلنگ را توسط کاتر برش بزنید.

4- اتصال سه راهی را به دو سر شیلنگ مورد نظر متصل کنید.

5- شیلنگ دیگر را به قسمت میانی اتصال سه راه وصل کنید. 

6- اتصالات سه راهی را با استفاده از قطعات مناسب محکم کنید. 

7- در محل خروجی شیر میکس نیز مشابه ورودی آن، شیلنگ برش زده شده و رابط شیلنگ یک طرفه به سر خروجی شیلنگ متصل می شود. به این صورت که خروجی آب به سمت فیلتر پایانی هدایت شود. اگر شیر بین راهی یک طرفه مورد استفاده قرار می گیرد، به رابط شیلنگ یک طرفه نیازی نمی باشد.

8- سه سانتی متر دیگر از شیلنگ آزاد را قطع کرده و آن را به سر دیگر رابط یک طرفه متصل کنید. دو سر شیلنگ مورد نظر را به اتصال سه راه دوم وصل کنید.

9- شیلنگ را از پشت ممبران تصفیه آب عبور داده و محل مناسبی از آن قطع کنید.

10- دو سر شیلنگ قطع شده به شیر میکس متصل می شود، به گونه ای که جهت جریان آب در شیر میکس به سمت فیلتر تصفیه آب آخر باشد.

11- شیلنگ شیر میکس را از بست کمربندی عبور داده و محل آن را در دستگاه ثابت کنید.

12- شیلنگ را به سه راه تصفیه آب متصل کنید.

13- برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را برقرار کنید.


برای نصب و تعویض شیر میکس در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان از افراد متخصص و کارشناسان در این زمینه کمک گرفت. این موضوع می تواند از بروز مشکل در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی جلوگیری کند. 


فروشگاه تصفیه آب آبین، در کنار ارائه محصولات با بالاترین سطح کیفی، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر