دلیل کار نکردن دستگاه تصفیه آب خانگی

دلیل کار نکردن دستگاه تصفیه آب خانگی


امروزه به دلیل ناخالصی های زیادی که در آب شرب شهری ما وجود دارد، دستگاه تصفیه آب خانگی به یکی از وسایل ضروری ما در منزل تبدیل شده است. اگر چه استفاده از این دستگاه برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز ما بسیار مفید و کارآمد می باشد، اما همانند دیگر دستگاه های برقی، گاهی با مشکلات فنی و ایراداتی در کارکرد خود مواجه می گردد. اگر از مصرف کنندگان دستگاه تصفیه آب هستید، شاید تاکنون با این مشکل مواجه شده باشید که دستگاه تصفیه آب خانگی کار نمی کند. به این خاطر در این مقاله قصد داریم به علل روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم.

 

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی


دلایل رایجی که سبب عدم کارکرد دستگاه تصفیه آب خانگی می شوند، شامل موارد زیر هستند:


•    قطع آب یا عدم اتصال دستگاه به برق ورودی: در صورت بروز این مشکل، ابتدا ورودی آب به دستگاه و اتصال آن به برق را بررسی کنید. در دستگاه تصفیه آب خانگی قطعه ای به نام شیر قطع فشار پایین وجود دارد، که در صورت قطع آب شهری، برق دستگاه را نیز قطع می کند، تا از کارکرد یکسره دستگاه تصفیه آب جلوگیری شود. اگر شیر آب ورودی به دستگاه در حالت بسته است، آن را باز کنید. دقت کنید که در صورت باز بودن شیر، باید دسته آبی رنگ این شیر در امتداد لوله آب قرار بگیرد. اگر آب شهری به دستگاه وارد می شود و پریز اتصال دستگاه به برق ایرادی ندارد، باید موارد دیگر را در دستگاه مورد بررسی قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی


•    سوختن ترانس دستگاه: پمپ در دستگاه تصفیه آب خانگی توسط ترانس یا آداپتور کار می کند. نوسان برق می تواند سبب سوختن ترانس دستگاه شود. اگر در ورود برق به دستگاه ایرادی وجود ندارد، توسط اهم متر میزان برق ورودی به ترانس دستگاه تصفیه آب را اندازه گیری کنید. در صورت خرابی ترانس و عدم ورود برق به آن، ترانس را تعویض نمایید. در دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا از ترانس 24 ولت استفاده می گردد.


•    قطع سوئیچ های بالا و پایین دستگاه: در برخی مواقع در هنگام جا به جایی یا سرویس دستگاه، سوکت های سوئیچ بالا و پایین در دستگاه تصفیه آب از جای خود در می آیند. به این منظور دستگاه تصفیه آب را برگردانده و از وصل بودن سیم های سوئیچ های دستگاه اطمینان حاصل کنید. ممکن است که این سوئیچ ها خراب شده باشند، در این حالت دو سیم متصل به سوئیچ را به طور مستقیم به یکدیگر اتصال داده و از جریان برق در آن ها مطمئن شوید. اگر در این حالت دستگاه روشن شد، سوئیچ های بالا و پایین خراب می باشند و باید آن ها را تعویض کنید. 


•    سوختن پمپ تصفیه آب: آخرین احتمال برای روشن نشدن دستگاه تصفیه آب، سوختن پمپ آن است، در این حالت باید پمپ تصفیه آب را با نمونه مشابه خود تعویض نمود. در برخی مواقع گرفتگی فیلترهای تصفیه آب و آلودگی بالایی که توسط آن ها جذب شده است، می تواند به پمپ، فشار بالایی وارد نموده و سبب خرابی سیم پیچ های پمپ تصفیه آب شود. اگر پمپ دستگاه خیلی داغ شده است، این امر می تواند نشانه سوختن پمپ تصفیه آب باشد.

 

•    مشکل در سیم کشی دستگاه: این امکان وجود دارد که بخشی از سیم کشی پوسیده یا قطع شده باشد. برای اطمینان سیم ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. 

 

اگر با بررسی موارد بالا و رفع مشکلات احتمالی، باز هم دستگاه تصفیه آب خانگی روشن نمی شود. جهت رفع این مشکل بهتر است که از تکنسین مجرب دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید.

وب سایت تصفیه آب آبین عرضه کننده بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی به سراسر ایران است که با بهترین قطعات داخلی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده اند. برای رفاه بیشتر مشتریان، تمامی محصولات آبین با خدمات پس از فروش ویژه ای ارائه می گردد. اگر دستگاه تصفیه آب شما دچار مشکل شده است، برای رفع این مشکل با کارشناسان فنی آبین تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر