بهترین رسوب گیرهای پکیج و آبگرمکن

بهترین رسوب گیرهای پکیج و آبگرمکن


بهترین رسوب گیر پکیج نیاز ضروری سیستم های گرمایشی مانند پکیج و آبگرمکن است. دستگاه ها و تجهیزات خانگی بسیاری با آب سر و کار دارند. لوازمی مانند ماشین ظرفشویی، آبگرمکن، پکیج، ماشین لباسشویی، سیستم های تاسیساتی، رادیاتور، شیرآلات و ... به دلیل رسوباتی که در آب وجود دارد، می تواند با کاهش کارایی و عملکرد دستگاه مواجه شوند. در میان این دستگاه ها سیستم های گرمایشی عمدتاً بیش ترین آسیب را توسط رسوبات و ناخالصی های آب می بینند، زیرا با تبخیر آب در دستگاه، سختی آب موجب تشکیل رسوبات فراوانی در سیستم خواهد شد.

از طرف دیگر ناخالصی های دیگر آب نظیر گل و لای، شن و ماسه، ذرات معلق، جلبک و ناخالصی های فیزیکی آب نیز می توانند ورودی پکیج یا آبگرمکن را مسدود کرده و موجب افت فشار و کاهش راندمان سطوح انتقال حرارت در دستگاه شود. رسوب ایجاد شده به این طریق سبب تنگ تر شدن مسیر آب شده و با تشکیل لایه نازک رسوب در منبع و مجاری آب، انرژی مصرفی توسط دستگاه را افزایش می دهد. راه حل موثری که به منظور پیشگیری از بروز این مشکل ارائه شده است، استفاده از فیلتر سختی گیر یا رسوب گیر پکیج و آبگرمکن است.


فروشگاه تصفیه آب آبین ارائه دهنده بهترین رسوب گیر پکیج با برندهای معتبر است که با مرغوب ترین و با کیفیت ترین قطعات داخلی به مشتریان عرضه می شود.

 

انواع رسوب گیر پکیج


فیلترهای رسوب گیر پکیج و آبگرمکن موجود در بازار دارای عملکرد متفاوتی هستند. برخی انواع این سختی گیر خاصیت مغناطیسی دارند و توسط قوس مغناطیسی خود مانع از تشکیل رسوب در دستگاه می شوند. برخی رسوب گیرهای پکیج به منظور ممانعت از تشکیل کریستال های آهک از ترکیبات پلی فسفات استفاده می کنند. این در حالی است که فیلترهای سختی گیر دیگری نیز وجود دارد که از چند روش مختلف رسوب زدایی به طور همزمان بهره می برند.


1- فیلتر رسوب گیر الکترونیکی


•    فیلتر رسوب گیر سونیک (Sonic): فیلتر سختی گیر سونیک با بهره مندی از تکنولوژی روز اروپا و انتشار میدان الکترومغناطیسی متغیر به درون لوله، یون های عامل رسوب را به کریستال های خنثی تبدیل نموده و به صورت معلق در آب نگه می دارد. از این پکیج می توان برای رسوب زدایی در انواع پکیج های شوفاژ دیواری استفاده نمود. اگر در مورد فرکانس های مضر نگران هستید، بهتر است بدانید که فرکانس و شدت امواج الکترومغناطیسی منتشر شده توسط این فیلتر، بسیار بسیار کمتر از امواج موبایل و مایکروفر هستند، زیرا این دستگاه به منظور رسوب زدایی از امواج کاملاً بی خطر اولتراسونیک استفاده می کند.

 

2-    فیلتر رسوب گیر مغناطیسی پکیج


•    سختی گیر مگنت پلاس فیلبرتو: فیلتر رسوب گیر مگنت پلاس فیلبرتو در میان تمام مگنت هایی که تاکنون تولید شده اند از قدرت مغناطیسی بسیار بالاتری بهره برده است. مگنت بکار رفته در این فیلتر رسوب گیر مگنت نئودیوم با گرید ND57 که قوس مغناطیسی بسیار قدرتمندی تولید می کند. در طراحی فیلتر مگنت پلاس فیلبرتو به صورت موجدار از طبیعت خلق روده های انسان الهام گرفته شده است که سبب ایجاد میدان مغناطیسی قوی تر و حذف بیشتر یون های منیزیم و کلسیم می گردد. از آنجایی که این فیلتر سختی پکیج و آبگرمکن از مواد مصرفی مرسوم استفاده نمی کند، می توان از آن در مدت زمان بسیار بالاتری استفاده نمود. عمر مفید این فیلتر رسوب گیر به دلیل عدم کاهش قدرت مغناطیسی حدود 30 سال برآورد شده است. 


•    فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش فیلبرتو مدل MAG Sion: این فیلتر رسوب گیر برای قرار گرفتن در مسیر مدار گرمایشی در پکیج طراحی شده است. فیلتر مغناطیسی فیلبرتو مدل MAG Sion یک فیلتر رسوب گیر مغناطیسی قوی است که تا دمای بالای 120 درجه سانتی گراد را بدون هیچ آسیبی تحمل می کند. ابعاد این فیلتر سختی گیر بسیار کوچک است و به آسانی در جهت های مختلف در مدار گرمایشی میان پکیج و رادیاتورها نصب می گردد. فیلتر مغناطیسی مدل MAG Sion را می توان در انواع پکیج های شوفاژ دیواری نظیر پکیج های تک مبدله یا دو مبدله، دیواری معمولی یا چگالشی نصب نمود. 

فیلتر رسوب گیر مغناطیسی مدل Mag sion


3-    فیلتر رسوب گیر پلی فسفات


•    فیلتر رسوب گیر فیلبرتو مدل پلی مگنت پلاس: ویژگی اصلی سختی گیر پلی مگنت پلاس پکیج استفاده همزمان از تکنولوژی رسوب زدایی با نیروی قوس مغناطیسی و نیز رسوب زدایی توسط ترکیب شیمیایی نمک سدیم هگزامتازون است. این دو مرحله به صورت مکمل یکدیگر عمل می کنند و طی آن رسوبات ایجاد شده کاملاً شکسته می شوند. بدنه فیلتر سختی گیر پلی مگنت پلاس از جنس پلاستیک است و حتی در دماهای پایین تا منفی 30 درجه سانتی گراد نیز می توان از آن استفاده نمود. عمر مفید این سختی گیر پکیج حدود 1 سال است و قادر به حذف 97% از رسوبات ایجاد شده در مسیر آب ورودی به پکیج می باشد. فیلتر رسوب گیر پلی مگنت پلاس از مرغوب ترین انواع پلی فسفات تولید شده که با ترکیب شدن با ذرات رسوب، اجازه ته نشینی به آنها نمی دهد. 


•    فیلتر رسوب گیر فیلبرتو مدل لیما پلاس: فیلتر سختی گیر فیلبرتو مدل لیما پلاس با کیفیت بسیار بالایی تولید شده است. کلیه فیلترهای رسوب گیر پکیج ساخت شرکت فیلبرتو به دلیل کیفیت بالای ساخت خود از تاییدیه های داخلی و بین المللی برخوردار شده اند. پلی فسفات استفاده شده در فیلتر سختی گیر لیما پلاس از نوع درجه یک بوده و حدود یک سال طول عمر خواهد داشت. بنابراین لازم است که پس از گذشت یک سال کارتریج موجود در این سختی گیر تعویض شود. ویژگی برجسته این فیلتر پکیج مقاومت بالای آن در برابر یخ زدگی است و از این فیلتر می تواند تا دمای 20 درجه زیر صفر استفاده نمود.

ویژگی مهم دیگر سختی گیر پکیج فیلبرتو مدل لیما مقاومت بسیار بالای آن در برابر نور خورشید دارد، زیرا محفظه این سختی گیر از موادی مقاوم در برابر اشعه خورشید ساخته شده است. این محفظه علاوه بر تابش نسبت به فشارهای بالای آب مقاومت فوق العاده از خود نشان می دهد. در سختی گیر مدل لیما پلاس تنها یک ورودی و خروجی به طور مستقیم قرار گرفته است و از کلید موجود در کنار محفظه این فیلتر می توان به منظور هواگیری آن استفاده نمود. 


وبسایت تصفیه آب آبین تامین کننده انواع فیلترهای سختی گیر وسایل خانگی به ویژه فیلترهای رسوب گیر پکیج و آبگرمکن است که از مواد اولیه ای با بالاترین کیفیت استفاده می کنند. اگر در انتخاب یک فیلتر رسوب گیر برای دستگاه پکیج یا آبگرمکن خود دچار تردید هستید از مشاوه رایگان کارشناسان مجرب آبین بهره مند شوید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
راضیه کوه پیمانی
نویسنده یا مترجم: راضیه کوه پیمانی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر